پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

نماینده اردکان در مجلس: درآمد دغدغه اصلی شهرداری مرکز شهرستان است

به گزارش ایرنا، محمدرضا دشتی اردکانی روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه شهردار قدیم و جدید اردکان افزود: با توجه به  صنعتی و معدنی بودن منطقه انتظار می رود با هدایت امام جمعه ، پیگیری فرماندار و شهردار درآمد پایدار فراهم شود تا اجرای پروژه ها با مشکل مواجه نشود.
وی  با اشاره به سابقه تاریخی و فرهنگی اردکان و وجود علما، فضلا و دانشمندان  تاکید کرد:  شهرداری باید فعالیت هایش در شان  مردم باشد ، توقع این است این مورد نمود خاصی داشته باشد.
دشتی اردکانی افزود: سابقه شهرداری در اردکان وحود عالمان و بزرگان آن بر کسی پوشیده نیست ،قطعا این موضوع مسئولیت احمدرضا  متالهی شهردار جدید در دوره ششم شورای شهر را دو چندان می کند.

به گفته این نماینده استان یزد در فضای مجازی مطالبی منتشر شد، اعلام می کنم، اعضای شورا مستقل عمل کردند،شورا با رای خود شهردار را انتخاب کرد که تصمیم خوبی بود.

نماینده مردم اردکان در مجلس یازدهم تاکید کرد: وجود پروژه های نیمه تمام باعث نارضایتی مردم شد، در شان شهر نیست ،شهرداری با عزم جدی به این موضوع ورود کند و کارها به سر انجام برسد.
 وی نیاز آن را نبود سالن های عقد و عروسی، مرکز خرید و کتابخانه مرکزی ذکر کرد و یادآور شد: باید فرهنگ و اخلاق مداری را در جامعه و اداره های اردکان گسترش دهیم. 

دشتی اردکانی با اشاره به سابقه فرهنگی اردکان افزود: اخلاق حرف اول و آخر را در دنیا می زند، اداره های  شهرستان باید در این زمینه پیشگام باشند و با مردمی که بیش از ۴۰ سال حامی نظام بودند و  با سعه صدر و اخلاق رفتار کنند و براین باور باشید اگر خدمتی به مردم کردید حتی تجلیل و تکریمی هم صورت نگیرد در پیش خداوند متعال گم نخواهد شد.

همچنین  فرماندار اردکان گفت: در ۲ روز گذشته وضعیت بستری شدگان کرونا در شهرستان به صفر رسید و شهرستان با تزریق ۹۶ درصد دز اول واکسن کرونا، همچنان در سطح استان رتبه نخست را دارد.

مصطفی پوردهقان با تشکر از فعالیت‌ها و تلاش‌های صورت گرفته از سوی شهردار سابق و اعضای شورای دوره پنجم از افزایش ۱۰۰ درصد جمعیت شهرستان در ۱۰ سال اخیر خبرداد و افزود: مدیریت شهری و ارایه خدمات با بودجه سرانه سال ۹۵ و افزایش قابل توجه جمعیت بسیار سخت خواهد بود.

وی تصریح کرد: با تدوین برنامه پنجم توسعه بخشی از درآمد حاصل از سرمایه گذاری های مختلف در حوزه‌های گوناگون به شهرداری‌ها می رسید که در قانون برنامه ششم این درآمدها که شامل چهار شهر و ۳۰ روستای این شهرستان می‌شد حذف و مشکل متعددی را به همراه داشت.

فرماندار اردکان با اشاره به تدوین قانون برنامه هفتم توسعه با اشاره به سهم درآمد شهرها از صنایع و معادن اظهار امیدواری کرد که درآمد حاصل از عوارض و مالیات صنایع صرفاً مربوط به جمعیت نباشد و سایر شاخصه ها نیز مد نظر قرار گیرد.

پوردهقان با اشاره به اتخاذ تدابیر لازم در خصوص پروژه‌هایی که هم منفعت عمومی داشته و هم برای مجموعه اداری به ویژه در رابطه با شهرداری‌ها، درآمدزایی داشته باشد؛  خواستار مدیریت اجرای پروژه سلطان العلما، الکترود گرافیتی و معادن سرمایه گذاری شده از سوی شهرداری به منظور کسب درآمد پایدار شد.

وی، خلاقیت و ابتکار را سرلوحه کار مدیران دانست و افزود: در شرایط کنونی که با کمبود اعتبار مواجه هستیم؛ بایستی از توانمندی ها، ظرفیت هایی که در هر بخش و منطقه از قبیل نیروی انسانی و دیگر موارد وجود دارد، در جهت رشد و توسعه همه جانبه شهرستان استفاده کنیم.

همچنین  مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد اظهار امیدواری کرد که آقای احمد رضا متالهی در ادامه خدمت این بار در مسند مدیریت شهرداری‌ اردکان همچون جاهای دیگری که مشغول بود، موفق باشد.

محمدیارمند با بیان اینکه شهرداری یک سازمان غیردولتی است و ۹۰ درصد درآمد شهرداری ها از منابع غیردولتی تامین می شود، اضافه کرد: شهرداران ابتدا باید مدیر خوب درآمد باشند و سپس یک مدیر کارآمد در هزینه. 

به گفته وی وظیفه شوراست تا سرمایه گذار برای تامین درآمدهای پایدار برای شهرداری جذب کند، پروژه های خوبی در گذشته در شهر اردکان برای تامین درآمد پایدار شروع شد.  

وی با بیان اینکه در شرایط کرونایی شهرداری های استان ۳۸۰ میلیارد تومان از منابع خود را نتوانستند جذب کنند تاکید کرد: شهر متعلق به همه است  باید به گونه ای مدیریت  شود که دسترسی  همه مردم به آن امکان پذیر باشد و  شهروند این حق را دارد تا از نما و منظر شهری زیبا  بهره ببرد.

همچنین احمدرضا متالهی شهردار جدید اردکان با ذکر سابقه مدیریتی خود در حوزه سلامت گفت:  حدود ۲۰ سال قبل به عنوان رییس بیمارستان این شهرستان منصوب شد، و در مدت حضورش بیمارستان ضیایی از نظر کیفی و توجه به نیروها در آن زمان ارتقا یافت و با توجه به سابقه اش در قسمت های مختلف با قوانین مالی و ذیحسابی آشنایی دارد.

به گفته وی کارکنان شهرداری باید تمامی تلاش خود را در راستای جلب رضایت شهروندان به کار گیرند، آنچه کمیت را تحت تاثیر قرار داده انگیزه شغلی است که مورد بی توجهی قرار گرفته وباید علاوه بر حفظ جایگاه شهرداری در بین شهروندان، به ارتقای  انگیزه کارکنان نیز توجه کنیم.

وی اظهار کرد: توقع مردم به نحوی نیست که مدیران را به زحمت بیندازد  باید قدردان چنین شهروندانی، باشیم، قطعا تمامی تلاش خود را به کار خواهیم بست تا بتوانیم رضایت آنها را با پاسخگویی درست و به موقع جلب کنیم و در کنار آن با ایجاد بستر فرهنگی باید برای فراغت شهروندان نیز برنامه ریزی کنیم.

متالهی درخصوص ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری هم گفت: با برنامه راهبردی می توانیم شهرداری را به یک منبع درآمدی پایدار متصل کنیم تا در اجرای پروژه های مهم فرهنگی، عمرانی و زیباسازی که بخش مغفول مانده مدیریت شهری است، دچار کم کاری نشویم و بتوانیم با فراغت بال به مباحث کلان شهری بپردازیم.

 احمد شفیع زاده شهردار سابق اردکان هم گفت:  دوره خدمت او به عنوان سرپرست و شهردار بسیار کوتاه بود و در این مدت تلاش کرد تا شرمنده مردم نباشد، چون از نیروهای شهرداری بود.  

وی با بیان اینکه قضاوت در مورد عملکرد خود را به مردم اردکان می سپارد  افزود: در مدت کوتاه خدمت خود سعی کرد، بیشترین تعامل با مردم داشته باشد  و مطالبه مردم در فضای مجازی و انتقاد آنان را  بی واسطه پاسخگو بود، پون معتقد بود شهر مشکل دارد و مردم به حق می‌گویند.  

شهردار سابق اردکان تاکید کرد: اولویت کاری تکمیل پروژه های نیمه تمام شهر بود و چندین تملک به جا مانده از سال ها پیش در این دوره انجام شد و روابط کاری مطلوب در شهرداری برقرار باشد تا مردم متضرر نشوند.  

وی  افزود: صدور حکم شهرداری با مداخله اعضای شورای ششم و نامه اعضا به استاندار انجام شد ،شورا شرط انتخاب را به عنوان شهردار منوط به صدور حکم کرده بود.

شهردار سابق اردکان  گفت: با همه اتفاق هایی که افتاد از هیچ کس و هیچ گروهی گلایه مند نیست و برای شهردار جدید  آرزوی موفقیت کرد و آماده همکاری در هر جا که صلاح دانست،  هستم.  

شهرستان ۱۳۰ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، خرانق، احمدآباد و اردکان است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …