جمعه , 31 فروردین 1403

نفس کشیدن در البرز سخت شده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: به دلیل پایداری هوا، آلاینده ها همچنان در این استان ماندگار شده به طوریکه اکنون کیفیت تمام شهرستان ها برای تمام گروه ها ناسالم است.

نفس کشیدن در البرز سخت شده استبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ فردین حکیمی گفت: بر اساس اعلام ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در شهرستان های اشتهارد، ساوجبلاغ، کرج و نظرآباد به ترتیب بر روی اعداد ۱۵۶، ۱۶۷، ۱۶۰ و ۱۷۰ قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس پیش بینی هواشناسی استان، ماندگاری آلاینده ها تا جمعه ادامه دارد، از همین رو کمیته اضطرار آلودگی هوای استان، ممنوعیت های مکانی و زمانی را در خصوص فعالیت های عمرانی، ترددی و شهری به دستگاه های مربوطه ابلاغ کرده است.

وی به اقدامات در وضعیت قرمز اضطرار اشاره کردو از جمله توصیه های عمومی که باید از طریق رسانه ها اطلاع رسانی شود را مشارکت عمومی و خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا شود، عنوان کرد.

حکیمی اضافه کرد: در شرایط اضطرار آلودگی هوا دستگاه های دیگری همچون مراکز بهداشت و درمان، اورژانس، دستگاه های اجرایی، سازمان حفاظت محیط زیست، صنعت و معدن و سازمان پخش فرآروده های نفتی و امثال آن دارای وظایفی می باشند.

استان البرز دارای ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا است.

 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …