چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403

نابسامانی چرخه پسماند یکی از مشکلات اساسی شهر کرج است

علیرضا رحیمی روز دوشنبه در بازدید از محل دفن زباله های شهر کرج در حلقه دره ، افزود:  امروزه  موضوع پسماند و شیوه های تصمیم گیری در خصوص آن، روح و روان شهروندان را به بازی گرفته است.
وی در این بازدید که مصطفی سعیدی شهردار کرج سر پرست شهرداری کرج  و تعدادی از اعضای شورای شهر کرج حضور داشتند، افزود: اکنون بخش بزرگی از کارهای انجام نگرفته در بحث مدیریت پسماند روی دوش شهر سنگینی می کند؛ به حداقل رسیدن دفن زباله از اصلی ترین اهداف مدیریت پسماند است که باید در این دوره شورا صورت گیرد.
 رحیمی گفت: اوضاع نابسامان و آشفتگی در مرکز دفن حلقه دره و چرخه نادرست جمع آوری، دفن و آلوده شدن بیش از پیش محیط زیست معضلی است که باید با سرعت به آن رسیدگی شده و ساماندهی شود.
نایب رییس شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: اجرای تک تک حلقه های مدیریت پسماند شامل آموزش و اطلاع رسانی، تفکیک از مبدأ، جانمایی و تهیه و نصب سطل های زباله مکانیزه درمحلات، ارتقای سیستم های ریجکت و تفکیک در مقصد، افزایش ظرفیت خط تولید کمپوست، راه اندازی سیستم زباله سوز و در نهایت دفن بهداشتی و مهندسی زباله؛ ضامن موفقیت ما در این زمینه خواهد بود.

وی یادآور شد: چرخه مدیریت زباله، چرخه ای بسیار پرهزینه و پردردسر است اما چون با مقوله و سرمایه ای عظیم به نام محیط زیست در ارتباط است، پرداختن به آن از اهمیت بسیار زیادی برخورداربوده و خود سرمایه گذاری برای آینده است. 
نایب رییس شورای شهر کرج، با اشاره به جمع آوری روزانه حدود  یک هزارو ۲۰۰ تن زباله کرج  گفت :  ۱۵ درصد این زباله ها به کود کمپوست تبدیل می شود که  توسعه کارخانه کمپوست برای افزایش این میزان  ضروری است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …