جمعه , 7 اردیبهشت 1403

مکتب عاشورا سدی در مقابل دشمنان داخلی و خارجی است

آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج عاشوا را حرکتی پویا دانست که انسان را به خدا نزدیک می کند و هرگز سکون ندارد،افزود:  این رویداد عظیم  موضوعی است  که ۱۴۰۰ سال شاهد آن بوده ایم و نباید هرگز از آن غفلت نماییم.

وی با بیان اینکه حرکت امام حسین (ع) و یارانش حرکتی پویا است ، تصریح کرد: عاشورا مکتب خانه عرفان، مظهر ایثار و فرمانبری از دستورات خداوند است.

آیت الله حسینی همدانی گفت: تلاش دشمنان اسلام  در از بین بردن حماسه عاشورا بی ثمر خواهد بود و هیچ کس نمی تواند نام امام حسین (ع) و خاندان مطهر و راه آن حضرت را محو کند.

امام جمعه کرج  ادامه داد: ماه محرم  ماه تطهیر انسان ها است و این روند تا عصر ظهور امام زمان (عج) ادامه پیدا خواهد کرد.

وی  اظهار داشت: در محرم هر سال جوشش و حرارتی الهی در بین شیعیان و پیروان اهل بیت (ع) جلوه ی خاصی پیدا می کند و هر چه به ظهور نزدیک می شویم این جلوه پرصلابت تر می شود.

وی ظرفیت مکتب عاشورا را بسیار عمیق و تاثیرگذار دانست و خطاب به هیات های عزاداری تاکید کرد: عزاداری های حسینی باید کیفیت خود را افزایش دهند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت:  فرهنگ عاشورا پس از انقلاب اسلامی را در حال توسعه  است اما متاسفانه در خصوص درس های عاشورا فقط چند فیلم فاخر ساخته شده که باید بیشتر به آن توجه شود چرا که واقعه کربلا یکی از اثرگذارترین موضوعات عالم خلقت است.

وی ادامه داد: همه جنبه های مثبت و منفی واقعه درس آموز کربلا باید به تصویر کشیده شود، یک طرف اعمال امام حسین (ع) و یارانش و در طرف دیگر نیز اعمال جبهه کفر و نفاق به نمایش گذاشته شود و اگر جلوه های واقعه کربلا به انسان های جهان عرضه شود جهان از مصیبت های خود نجات پیدا می کند.

آیت الله حسینی همدانی گفت : این  کلام امام حسین (ع)‌که فرمودند که« هرگز در مقابل ظلم تسلیم نمی شویم» ، فقط برای مسلمانان نیست بلکه نجات بخش تمام انسان های جهان است.

وی خطاب به جوانان در برپایی مراسم عزاداری امام حسین (ع) و عاشورای حسینی، گفت: واقعه عاشورا در تمامی زمینه ها و عرصه های زندگی انسان همچون اخلاقی،‌سیاسی، خانوادگی و اجتماعی برای ما درس آموز است و نباید اجازه داد این واقعه تاریخی تحریف شود.

تنفیذ حکم رییس جمهور تشریفاتی نیست

امام جمعه کرج در قسمت دیگری از سخنان خود در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به تنفیذ حکم دکتر سید ابراهیم رییسی به عنوان هشتمین رییس جمهور ایران، انتخاب وی را واقعه ای خوش آیند برای کشور  ومردم دانست و تصریح کرد: همانگونه که در حکم تنفیذ آقای رییسی از سوی رهبر معظم انقلاب آمده تایید و تداوم فعالیت رییس جمهوری حرکت در مسیر قانون می باشد.

وی افزود: همانگونه که مقبولیت نمایندگان مجلس و شوراهای شهرها نیز در تبعیت از رهبر معظم انقلاب و خدمت آن ها به مردم عزیز ایران است، اگر آن ها خلاف این مساله حرکت کنند صلاحیت خود را از دست می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز خطاب به مردم ایران تاکید کرد: همه باید به رییس جمهوری جدید کمک کنیم تا او بتواند در کارهایش موفق بشود و کشور را در تمام زمینه ها به توسعه و شکوفایی برساند.

ایران منادی صلح و امنیت در منطقه

امام جمعه کرج در ادامه سخنان خود انقلاب اسلامی ایران را منادی صلح و محبت در منطقه و جهان خواند و با اشاره به ادعای رژیم صهیونیستی، انگلیس و آمریکا در خصوص هدف قراردادن نفتکش متعلق به رژیم صهیونیستی و احتمال اقدامات نسنجیده آن ها، اظهار داشت: دشمنان ایران بدانند اگر حرکتی اشتباه در مقابل ایران داشته باشند به طور قطع برای حذف خود عجله کرده اند زیرا رزمندگان سلحشور ایران اسلامی مقتدرانه با اقدامات تلافی جویانه خود نفس های آن ها در سینه شان حبس خواهند کرد.

۱۷ مرداد روز پاسداشت قلم است

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به ۱۷ مرداد سالروز شهادت «محمود صارمی» و روز خبرنگار با تبریک و گرامیداشت این روز، بیان داشت: روز خبرنگار، روز پاسداشت قلم، فکر، اندیشه و آگاهی است و خبرنگاران مسوولیت آگاه سازی مردم را بر عهده دارند.

وی مطبوعات را یکی از عرصه های فعالیت اهل قلم و موثر در جامعه اسلامی ایران دانست که در آن خبرنگاران به دنبال آگاهی بخشی مردم هستند.

وی خبرنگار تراز نظام جمهوری اسلامی را علاوه بر پای بندی بر اصول اخلاقی و توانمندی های تخصصی در مسیر بصیرت افزایی مردم دانست و تصریح کرد: خبرنگار باید صادق باشد و اقتضایات سیاسی را درک کند و بی طرفانه اتفاقات روی داده را منتشر کند.

امام جمعه کرج مسوولیت خبرنگاران را بسیار با اهمیت و موثر دانست و تاکید کرد: نحوه نشر یک خبر می تواند برای مسوولان موجب تصمیمات سازنده شود.

وی انتقاد سازنده را برای جامعه بسیار مفید دانست و گفت: متاسفانه برخی با استفاده از آزادی بیان و سوء استفاده از آن به دنبال تضعیف نظام هستند.

تقوا عامل نجات بخش انسان

آیت الله حسینی همدانی تقوا را سدی در مقابل تخلف، دروغ، رشوه و بداخلاقی انسان ها دانست و تاکید کرد: شخص با تقوا به منافع شخصی توجه ندارد بلکه نگاهش به منافع عمومی است.

وی ادامه داد: اولین نتیجه تقوا این است که انسان را از مشکلات خارج می کند و کسی که تقوا دارد از خود مراقبت کرده، اهل احتیاط است و گناه نمی کند و حتی در مسیر گناه نیز قرار نمی گیرد.

وی با تصریح بر آنکه تقوا انسان را در مسیر درست قرار می دهد، تاکید کرد: فرد با تقوا از مسیر منحرف نمی شود و مطمئن است که با قدم در مسیر الهی به سعادت واقعی و مقصد می رسد.

امام جمعه کرج دوران جوانی را بهترین زمان کسب تقوا و نزدیکی به خدا دانست و افزود: انسان در میانسالی و کهنسالی بسیار سخت بتواند خود را تغییر دهد و در دوره جوانی باید ما صفات رذیله را از خود دور کرده و با تقوا شویم.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …