جمعه , 10 فروردین 1403

مقاومت و در میدان بودن همیشه مهم است

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری شنبه شب در مراسم گرامیداشت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حیدری زنجانی در قم گفت: «تقوا» تمام آن چیزی است که انسان در جهان آخرت به عنوان توشه به همراه خود دارد و تقوا در هر عرصه ای، می تواند به گونه ای بروز و ظهور داشته باشد.

وی با بیان اینکه انسان های باتقوا در بزنگاه‌های حساس اجتماعی و سیاسی، بصیرت و آگاهی خود را نشان می دهند، خاطرنشان کرد: مرحوم حیدری زنجانی تا پایان عمر بابرکت خویش، مدافع سرسخت اسلام و انقلاب بود و برای خنثی کردن فتنه ها و توطئه های دشمنان بسیار تلاش می کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی افراد سست عنصر که ایمان و اعتقادشان در هر برهه ای رنگ عوض می کند، اظهار داشت: این عالم مجاهد در برابر برخی رفتارهای مسؤولان که بوی انحراف از منویات رهبر معظم انقلاب را می داد، به شدت موضع می گرفت.

وی همچنین نقشه های شوم دشمنان برای تجزیه کشورمان پیش از جنگ تحمیلی به ویژه در منطقه کردستان را مورد توجه قرار داد و گفت: مرحوم حیدری زنجانی که به عنوان نماینده امام(ره) در این منطقه حضور داشت، عملکرد بسیار درخشانی در خنثی کردن توطئه های دشمنان از خود نشان داد.

ذوالنوری با اشاره به جنایت های بسیار وحشیانه ضدانقلاب در منطقه کردستان، تصریح کرد: این عالم ربانی همچون خورشید بر دوست و دشمن می تابید و با حسن خلق خود افراد ناآگاه را به سمت انقلاب جذب می کرد و ملجأ سنی و شیعه در منطقه بود.

وی در پایان با اشاره به ولایتمداری مرحوم حیدری زنجانی، بر ضرورت الگو گرفتن جوانان از چنین شخصیت هایی تأکید کرد و گفت: ایشان همواره نسبت به ناهنجاری های فرهنگی در شهر قم و مشکلات معیشتی مردم دغدغه های جدی داشت و به مسؤولان تذکر می داد.

مرحوم حجت الاسلام و المسلمین نورالدین حیدری زنجانی، نماینده حضرت امام خمینی(ره) در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان کردستان در دوران دفاع مقدس بود که پس از عمری جهاد و خدمت به اسلام و انقلاب و مردم محروم، روز پنجشنبه 11 آذرماه جاری به دیار حق شتافت.

«احمد حیدری» فرزند مرحوم حیدری زنجانی و «جمشید حیدری» برادر زاده وی، در عملیات والفجر ۸ در سال ۱۳۶۴ به شهادت رسیدند./

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …