پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

مشکل کارت بازرگانی صادرات چهار شهرستان اصفهان برطرف شد

به گزارش ایرنا، احسان شهیر شامگاه چهارشنبه در حاشیه برگزاری یکصد و پنجاهمین جلسه کارگروه ستاد تسهیلات غیر بانکی استان اصفهان در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: جلسه امروز به مشکلات سازمان صنعت، معدن و تجارت، محیط‌ زیست، شرکت شهرک‌های صنعتی و نیز برخی از تولید کنندگان شهرستان ها اختصاص داشت که شرکت های متقاضی هر کدام  بصورت جداگانه  مسائل خود را مطرح کردند و با پاسخگویی مسئولان مربوطه رسیدگی شد.

وی افزود: در این جلسه یکی از مسائل مهم مطرح شده موضوع صادرات شرکت های  بازرگانی بود که کارت آنها به دلایل برخی مشکلات متوقف و  مانع صادرات شده بود و یا امکان واردات کالاهای آنها میسر نشده بود که در این زمینه چالش های چهار شرکت از اصفهان، شاهین شهر، کاشان و اردستان بر طرف شد.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: پنج شرکت در شهرک های صنعتی که مشکلاتشان در اختیار مصوبه ستاد تسهیل برای ارائه خدمات اثر بخش از جمله در واگذاری زمین و در ناحیه صنعتی کمشچه، شهرک صنعتی مورچه خورت، نجف آباد و خوانسار بود، مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد چالش مذکور رفع شود.

وی با اشاره به اینکه هر کدام از واحدهای تولید که مشکل حل‌ نشده با دستگاه‌های اجرایی دارند، می‌توانند به این ستاد مراجعه کنند، گفت: این ستاد موظف به بررسی و رفع مشکلات تولید کنندگان است و مشکلات فعالان اقتصادی استان در کارگروه مذکور بصورت هفتگی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

شهیر اظهار داشت: در این نشست درباره چالش های محیط زیستی  شرکت های مستقر در شهرک صنعتی مبارکه، محمودآباد، رامشه و خمینی شهر تصمیم گیری و  مقرر شد محیط زیست با استفاده از ظرفیت های قانونی خود تسهیل لازم جهت رفع موانع تولید آنها را انجام دهد.

وی اضافه کرد: هر هفته حدود ۴۰ نفر از تولیدکنندگان استان برای شرح موانع و مشکلات تولید خود به این ستاد مراجعه می‌کنند و تلاش مسئولان و سایر دستگاه های اجرایی در راستای رفع مشکلات  واحدهای تولیدی است.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …