جمعه , 10 فروردین 1403

مشکلات نرخ ارز و آزاد سازی آن تعیین و تکلیف شود

به گزارش  روز پنجشنبه روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، پرهام رضایی  در هشتاد و یکمین نشست شورای گفت  و گوی دولت و بخش خصوصی استان البرز با گرامیداشت ۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) و روز دانش آموز بیان داشت: مواردی از جمله حذف ارز چهارهزارو۲۰۰ تومانی در نشست اخیر فعالان اقتصادی کشور  با رییس کل بانک مرکزی مطرح شد که بسیاری از فعالان اقتصادی بر این مهم تاکید دارند.

وی ادامه داد:  استفاده از ارز چهارهزارو ۲۰۰ تومانی آسیب زیادی به اقتصاد کشور وارد  کرده است هر چند که  در کنار آن تحلیل هایی مبنی بر آسیب غذایی مردم  و ایجاد تورم مطرح شده است.

رضایی با اشاره به پیشنهاد فعالان اقتصادی به دولت در مورد تخصیص یارانه ارز به انتهای خط و به نفع مصرف کننده یا کارخانه ها تصریح کرد: در غیر صورت ارز چهارهزارو۲۰۰ تومانی جز فساد زایی هیچ سودی نخواهد داشت.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز در مورد بحث یکسان سازی نرخ ارز گفت: اکنون تفاوت نرخ ارز در سامانه نیما و نرخ آزاد حدود چهار هزار تومان است و این موضوع سبب بروز مشکلاتی برای صادرکنندگان و واردکنندگان شده است.

وی ادامه داد: صادرکنندگان در چرخه تولید و بسیاری از بخش ها باید با ارز چهارهزارو۲۰۰ تومانی  اقدامات مربوطه را انجام دهند، اما بعد از انجام صادرات و به هنگام بازگشت ارز به آنها گفته می‌شود که باید در سامانه نیما ارز ۲۴ هزار تومانی دریافت کنند که این موضوع نیازمند بررسی کارشناسانه است.

رضایی در ادامه از استاندار البرز درخواست کرد که در موضوع یکسان سازی نرخ ارز نظر خود را اعلام کرده و مشورت های لازم از اتاق بازرگانی البرز هم در این مورد اتخاذ شود، زیرا البرز استانی صنعتی است و با توجه به اهمیت گسترش کار بر روی کالاهای صادرات محور باید در مورد نرخ ارز اقدامات سازنده صورت گیرد

وی در بخش دیگر از اظهاراتش با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی های صنایع دستی و گردشگری البرز و قزوین گفت: در اواخر هفته گذشته  طبق تفاهم نامه همکاری اتاق های بازرگانی ، انجمن صنایع دستی قزوین و همکاری ادارات کل میراث فرهنگی این ۲  استان نمایشگاه  مذکور در کرج دایر شد.

وی گفت: در جریان برگزاری این نمایشگاه اتفاق خوب و مهم این بود که از ظرفیت  پارک ملی ایران کوچک استفاده شد و شاید بتوانیم‌ ظرفیتی را ایجاد کنیم که به صورت دائمی شاهد برگزاری نمایشگاه در چنین فضاهای شهری باشیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، افزود: با توجه به اینکه در ۲ سال گذشته فعالان در حوزه‌های صنایع دستی و گردشگری با مشکلات و خسارت‌های زیادی مواجه شدند با برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دستی استان‌های البرز و قزوین فرصتی دست داد تا بتوانیم با رونق دوباره کسب و کار آنها را به چرخه تولید و اقتصاد باز گردانیم.

وی با بیان اینکه یکی از وظائف مهم اتاق بازرگانی البرز حمایت از کسب و کارها و آماده سازی فضا برای فعالیت افراد فعال در این حوزه است، افزود: ما به دنبال اجرای برنامه‌ها و راهکارهایی به منظور ایجاد فضای کار برای چنین کسب و کارهایی هستیم.

 استان البرز دارای سه هزارو ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی است.
 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …