یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

مردم ایران در دفاع از انقلاب همگی پاسدار هستند

امام جمعه کرج:

نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار گفت: دشمنان انقلاب و استکبار جهانی جنایت پیشه باید بدانند که در دفاع از اسلام و انقلاب، مردم ایران همگی پاسدار هستند.

مردم ایران در دفاع از انقلاب همگی پاسدار هستندبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز البرز، آیت الله «سیدمحمدمهدی حسینی همدانی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج افزود: آن چیزی که لازمه پاسداری از اسلام و انقلاب است را پاسداران از نهضت عاشورا و امام(ع) یادمی گیرند در واقع یکی از وجوه مشترک نهضت عاشورا با انقلاب اسلامی که از آن پاسداری می‌شود جنگ نابرابر و مظلومیت جبهه حق است.

امام جمعه کرج اضافه کرد: کسانی که در این جبهه نبرد می‌کنند باید روحیه تکلیف گرا داشته باشند و با ایمان قوی و یقین به هدف، اهل ایثار و از خودگذشتگی باشند، سپاه با این نیرو توانسته تا امروز به عنوان یک نیروی راهبردی در مقابل هجوم توطئه‌های سهمگین و فتنه‌های پیچیده استکبار و عناصر داخلی آنها ایستاده و از اسلام و انقلاب دفاع کند.

حسینی همدانی ادامه داد: حتی این نیرو موفق شده که کمبود‌های مادی و محدودیت‌ها را با تلاش جهادی از بین ببرد، این در حالی است که دشمنان نقش سپاه را در حفظ و پیشبرد انقلاب، تبدیل ایران به قدرت موثر و برتر منطقه ای، شکل گیری جبهه مقاومت و بیداری اسلامی در جهان اسلامی، به شکست کشاندن سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه را خوب می‌دانند.

او افزود: بر همین اساس سپاه در کانون تهاجم بیگانگان، دشمنان انقلاب و جریان ضد انقلاب و لجن پراکنی‌هایی است که گاهی دوستان نادان نیز کمک کرده و این‌ها را در معرض تعارضات قرار می‌دهند.

خطیب جمعه کرج گفت: شناخت این نهاد از جهت ماهیت، نقش و عملکردی که برای اهداف اسلام و انقلاب دارد برای مردم به خصوص جوانان در گام دوم انقلاب یک ضرورت است البته این را دشمنان انقلاب، استکبار جهانی و صهیونیست‌های جنایت پیشه باید بدانند که در دفاع از اسلام و انقلاب ملت ایران همگی پاسدار هستند.

او در ادامه با بیان اینکه امام حسین(ع) اسوه جهاد فی سبیل الله است اضافه کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب هر موضوعی که نیاز به جهاد دارد به طور قطع دشمن داشته و باید از آن حراست کرد، که البته جهاد انواع مختلفی دارد که یکی از آنها جهاد صغیر است که طبق روایات تعداد زیادی از فضایل مانند خدمت به خلق زیر مجموعه آن قرار دارند.

حسینی همدانی با بیان اینکه جهاد علمی نیز در زیر مجموعه جهاد اصغر قرار دارد، افزود: نوع دیگر جهاد اصغر است که در واقع همان مبارزه و جنگ مسلحانه با کفار، مشرکان و منافقان است که یکی از بهترین بیانات را در این زمینه امیرالمومنین(ع) در خطبه ۲۷ فرمودند که البته امیدواریم یک عده‌ای کژ اندیش بد برداشت نکنند.

او به جهاد کبیر اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری این جهاد را اینگونه تعریف کردند یعنی جهاد عدم تبعیت و دنباله روی نکردن از دشمن که این بیان باید نصب العین همگی به خصوص دستگاه دیپلماسی کشور باشد که اهل جهاد کبیر شوند.

نماینده، ولی فقیه در البرز جهاد اکبر را از دیگر انواع جهاد عنوان کرد و افزود: جهاد اکبر در واقع همان مبارزه با نفس است، چرا که دشمن‌ترین دشمنان ما نفس ما می‌باشد در نتیجه این جهاد بزرگ‌ترین است.

حسینی همدانی جهاد افضل را از دیگر انواع جهاد تعریف و اضافه کرد: عدالت خواهی و حق گویی از مصادیق جهاد افضل است که بر همین اساس رویکرد استکبار و ظلم ستیزی نظام اسلامی که عده‌ای آن را بر نمی‌تابند از مصادیق همین نوع جهاد است و ما نیز جمعه‌ها این دشمن لجوج را که این روز‌ها در جریان مذاکره همچنان در حال شطینت هستند هرگز فراموش نخواهیم کرد.

او رعایت حقوق عمومی را از دیگر موارد افضل الجهاد عنوان کرد و گفت: تلاش برای برقرای امنیت جامعه یکی از مصادیق این نوع جهاد است، نمونه دیگر جهاد رسانه‌ای در مقابل انواع جنگ نرمی است که امپراتوری خبری استکبار به راه انداخته و این شاید از مهم‌ترین مصادیق افضل الجهاد باشد، فعالان در این عرصه نباید کوتاهی کنند چرا که امروز صحنه جنگ عوض شده و به جای تصاحب خاک به دنبال تسلط بر دل، ذهن و افکار عمومی هستند.

او ادامه داد: برای این جنگ باید به سرعت خود را آماده و مسلح کنیم، اینکه بر روی شبکه ملی اطلاعات تاکید می‌شود به این دلیل است که تغییر زمین بازی به نفع ما خواهد بود بر همین اساس کوتاهی کردن در این باره جایز نیست.

امام جمعه کرج با بیان اینکه سواد رسانه‌ای را نیز باید با هدف حضور امن در فضای مجازی برای آحاد مردم بایستی فراهم کرد گفت: امروز یکی از مصادیق مهم افضل الجهاد امروز جهاد تبیین است که مقام معظم رهبری مدتی است بر روی این مهم تذکر می‌دهند، همچنین دستور العمل‌هایی برای افسران جنگ نرم تببین که مهم‌ترین آنها امید آفرینی است بیان فرمودند.

حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز تولد حضرت سجاد(ع) اشاره و گفت: این حضرت شیوه‌ای که با توجه به وضعیت عصری که در آن زندگی می‌کرد، جهاد تببین بود با استفاده از سلاحی برنده‌تر از اسلحه یعنی زبان خطابه با بیان حقایق الهی و دینی و رفتار معنوی خود مردم را به زندگی الهی دعوت و معارف الهی را تببین کردند.

او جهاد خانواده داری را از دیگر مصادیق افضل الجهاد عنوان و تاکید کرد: در این زمان باید به این مهم اهمیت ویژه‌ای داد چرا که دشمنان به آن طمع کرده و با تشکیل خانواده به شکل‌های مختلف مبارزه می‌کنند در واقع شیطان و جنود آن تلاش می‌کنند تا این نهاد الهی از هم بپاشد.

خطیب جمعه کرج ادامه داد: شیطان به دنبال این مساله است که بین زوج‌ها اختلاف بیاندازد بر همین اساس نباید تسلیم شیطان شد و یکی از مهم‌ترین مبارزه فرهنگی در گام نخست تشکیل و در گام بعدی حفظ نهاد خانواده است و با توجه به اینکه لنگر و محور خانواده بانوان هستند جهاد بانوان به فرموده حضرت علی(ع) خانواده داری است.

حسینی همدانی جهاد اعظم را از دیگر جهاد‌ها عنوان کرد و گفت: این جهاد بسیار سخت است و در روایات به آن انتظار فرج گفته اند چرا که با ظهور امام زمان(عج) تمام مشکلات و گرفتاری‌های جامعه بشری برطرف می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در البرز در بخش دیگری از سخنان خود به فرارسیدن ماه شعبان اشاره کرد و افزود: در این ماه باید خیلی مراقب بود چرا که اعمال فراوانی دارد که هر کدام از ما باید در حد توانمان آن را انجام بدهیم و این فرصت به خصوص روزه گرفتن را نباید از دست بدهیم.

او با بیان اینکه این ماه با ایامی از جمله چهاردهم اسفند آغاز هفته احسان نیکوکاری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه روز ترویج سنت حسنه قرض الحسنه است که باید فرصت را غنیمت دانسته و با توجه به در ایام پایانی سال قرار داریم و افرادی نیازمند و منتظر احسان شما فراوانند که باید به آنها کمک کنیم.

آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: در این بین باید قرض الحسنه را نیز توسعه بدهید این سنت حسنه‌ای است که خیلی از گرفتاری‌ها را حل می‌کند، متاسفانه بانکداری ما آنگونه که باید باشد نیست با این شرایط سنت قرض الحسنه اگر در بین مردم توسعه یابد بسیار گره گشا خواهد بود.

او گفت: قرض الحسنه چند برابر ثمره دنیایی و اخروی دارد که یکی از این صدقات پرسود که در روایات مختلف بر آن تاکید شده درختکاری است که با توجه به شروع هفته منابع طبیعی تجدیدپذیر از پانزدهم اسفند که در این خصوص اقداماتی صورت گرفته، اما کافی نیست و باید بیشتر بر روی این مهم به خصوص در استان اهتمام داشت.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه در حفظ منابع طبیعی خودمان مانند آب، خاک، محیط زیست و گیاهان کوتاهی‌های داریم تصریح کرد: به همین منظور باید جبران کنیم چرا که اساسا یکی از وظایف دینی افراد متدین با توجه به سفارش‌های اکید اولیای دین نگهداری و حفاظت از منابع طبیعی است.

او ادامه داد: بر همین اساس هر کسی این اجازه را ندارد که آب را به هر شیوه‌ای که خواست هدر و مصرف بدهد چرا که هیچ کسی حتی سازمان آب نیز مالک آن نیست و این دستگاه به دلیل تصفیه کردن و رساندن آب به نقاط مختلف پول می‌گیرد که این مبلغ برای عملیاتی که انجام می‌شود، هزینه می‌شود و اینگونه نیست که کسی بیان کند که من پولش را می‌دهم با پول دادن کسی مالک آب نمی‌شود به همین منظور کسی حق ندارد که تصرف مصرفانه و ناعادلانه بکند.

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه پولی که برای آب از مصرف کننده دریافت می‌شود با یارانه بوده و قیمت واقعی آن نیست تاکید کرد: بنابراین در استفاده از آب اجازه مصرف بیش از حد از آن را ندارید همانگونه که بزرگان ما در این مساله بسیار دقت داشتند و رعایت می‌کردند.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به وضعیت سد‌ها گفت: ما در نابود کردن منابع طبیعی مانند آب، خاک و هوا استاد هستیم و در این رابطه کوتاهی‌های زیادی داشته ایم که در این بین متدین با توجه به روایات مختلفی که داریم باید به این مهم اهمیت بیشتری بدهند.

او با بیان اینکه هر کسی توانایی دارد نسبت به کاشت درخنان مثمر اقدام کند، افزود: شعبان ماه صدقه است هم به دیگران کمک کنید و هم با اقداماتی از جمله حفظ و توسعه محیط زیست به کمک این منبع حیاتی مهم بپردازید.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …