شنبه , 8 اردیبهشت 1403

مبارزه ملت ایران با استکبار تا دفع کامل شر دشمنان ادامه خواهد داشت

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به فرار دومین و آخرین حاکم خاندان پهلوی از ایران در دوم دیماه سال ۱۳۵۷ گفت: البته این فرار مقدماتی داشت و اینگونه نبود که به این سادگی صورت بگیرد، چرا که مردم ذلت پذیری وی در برابر بیگانگان به ویژه آمریکا ، جنایات ساواک و به یغما رفتن ثروت کشور توسط خاندان  پهلوی را دیده بودندو یک نفرت عمومی سراسر ایران را پر کرده بود.

وی افزود: از سوی دیگر سیاست های آمریکا نیز نتوانست کمکی به حفظ سلطنت بکند، در نتیجه شاه فرار کرد اگر چه  بیان کردند که به سفر رفته و خودش نیز باور داشت که یک روزی برمی گردد و وقتی مردم خبر فرار شاه را شنیدند به داخل خیابان ها ریخته و این پیروزی را جشن گرفته و هر جا اثر و مجسمه ای شاه و پدرش بود تخریب و در کمتر از یک ماه طومار سلطنت ۲ هزار و ۵۰۰ ساله در هم پیچیده شد.

خطیب جمعه کرج ادامه داد: امام(ره) فرار شاه را اولین مرحله و طلیعه پیروزی خواندند و امام(ره) در هر لحظه ای مردم را متوجه یک مطلب مهم تر و اساسی تر می کرد،  دست اجانب قطع شد اما شیطنت، خرابکاری، تضعیف و فساد و توطئه های آنها به صورت مستقیم و غیر مستقیم قطع نشده و تا به امروز نیز وجود دارد.

وی با اشاره به تشییع باشکوه شهدای تازه تفحص شده در مناطق مختلف کشور  تاکید کرد: با این تشییع ها نباید یادمان برود که در حال مبارزه هستیم و مبارزه نیز ادامه خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات  مقام معظم رهبری در خصوص غیرت دینی و عقلانیت اشاره  کرد و گفت: زمانی که به روایات و روشی که ائمه(ع)  به خصوص امیر المومنین(ع) داشتند مراجعه می کنیم می بینیم که غیرت دینی را به عنوان یکی از شاخصه های اهل ایمان می دانند.

حسینی همدانی با بیان اینکه غیرت ربطی به زن و مرد ندارد افزود: همانگونه که حضرت علی(ع) فرموند که غیرت میوه و ثمره شجاعت است و منحصر به مسائل ناموسی نیست و حفظ ارزش‌های دینی هم جزو غیرت دینی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه غیرت انواع زیادی دارد، افزود:  فرد غیور در تمام موارد تلاش می کند تا از آن چیزی که حفظش بر دیگری لازم است محافظت و دفاع کند، کما اینکه غیرت دینی دایره آن بسیار وسیع است، علمای اخلاق غیرت از فضایل اخلاقی و یک نوع حمیت می دانند، فرد غیور همانگونه که نسبت به جان، مال و ناموس حساس است نسبت به ارزش های دینی نیز حساس می باشد.

حسینی همدانی با بیان اینکه غیرت دینی تهدیدها را تبدیل به فرصت می کند ، اظهار داشت: غیرت دینی درست مانند سیستم دفاعی برای بدن عمل می کند باید به موقع عکس العمل نشان بدهد چرا که اگر سیستم دفاعی بدن دچار مشکل باشد با حمله ویروس از پای در می آید، درواقع غیرت مانند سیستم دفاعی بدن است بدین معنی که اگر عامل بیرونی به دنبال این باشد که به دین و ارزش های دینی آسیب بزند نباید بی تفاوت بماند، در این بین کسی که غیرت دینی دارد فورا اقدام می کند.

وی با بیان اینکه  اگر بی غیرتی صورت بگیرد جامعه فاسد می شود تاکید کرد: یکی از ابعاد شخصیتی حضرت امام(ره) غیرت دینی فوق العاده ایشان نسبت به رسول خدا(ص)، اهل بیت، احکام الهی، عزت مسلمین و روحانیون بود که در جریاناتی مانند توهین به حضرت زهرا(س) و یا سلمان رشدی ایشان به صورت مستقیم وارد مبارزه با استکبار شد و آن فتوای تاریخی را دادند که غیرت دینی است.

نماینده ولی فقیه در البرز اظهار داشت: در جریان تصویب لایحه قصاص که حکمی از احکام الهی است در آن زمان برخی شلوغ کاری به راه انداختند و امام (ره) موضع گرفت و بیان کردند که” اعلامیه جبهه ملی که راهپیمایی کردند را دیده ام از انگیزه هایی که برای این راهپیمایی قرار دادند لایحه قصاص است، تعبیر این بود لایحه غیر انسانی، یعنی در مقابل نص قرآن کریم راهپیمایی کنند! شما را دعوت به قیام و استقامت و راهپیمایی می‌کنند در مقابل قرآن کریم”، امام(ره) در این باره خیلی تند صحبت کرد و با کسی رودربایستی نداشت و جبهه ملی را محکوم به ارتداد کردند که این غیرت دینی است که در مقابل خلاف ملامت هیچ ملامت کننده ای در وی تاثیری نداشته باشد.

حسینی همدانی افزود: یا در خصوص دفاع از روحانیت اصیل باید بخوانید که امام خمینی (ره) چه مواضعی داشتند، آن روزی که شوکت  و عزت مسلمانان با قانون کاپیتولاسیون زیر سوال برده شد ایشان بر روی منبر رفت و خطابه خواند این غیرت دینی است پس وقتی مقام معظم رهبری می فرمایندکه غیرت را از دست ندهید چون در این بزنگاه های دینی است که انقلاب، نظام و اسلام حفظ می شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز  با اشاره به اینکه گاهی عده ای سازشکار، عافیت طلب و  اهل مداهنه بر سر دین معامله  می کنند، گفت: این  تساهل و تسامح در مقابل غیرت دینی است و عقلانیت همراه با غیرت دینی مورد تاکید رهبری معظم انقلاب است این در حالی است که برخی به دنبال از کار انداختن غیرت دینی هستند، در فرهنگ دینی مان تسامح و تساهل را داریم که مربوط به آسانی مکتب و انجام دستورات دینی است و اینکه اسلام برای نشر مکتب خود از استدلال استفاده کرده و زور به کار نمی برد که البته غیرت دینی جلوی این وادادگی ها و فرصت طلبی ها را می گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه غیرت دینی کارکردهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، نظامی، بین المللی و امنیتی دارد تاکید کرد: بر روی هر کدام باید به خوبی کار شود.

ام البنین(س) بانوی صبر و استقامت بود

امام جمعه کرج  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ۲۶ دی سالروز وفات حضرت ام البنین(ع) اظهار داشت: در این روز مادری فداکار، بانویی با عظمت و بانوی صبر و استقامت مادر علمدار کربلا به سوی معبود پرکشید که این روز را روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری تا جایگاه مهم این عزیزان در پیروزی اسلام و غلبه بر دشمنان گرامی داشته شود.

حسینی همدانی گفت: شیرزنانی که بصیرت و ولایتمداری اگرچه در صحنه دفاع مقدس و نبرد با بعثی ها حضور نداشتند اما شجاعت،جوانمردی، ایثار، ایمان و شهادت طلبی را قطره به قطره در کام فرزندان و همسران خود نشاندند و دلیرانه در کنار آنها ماندند تا بتوانند با خیالی آسوده در مسیر حماسه، ایثار و شهادت حرکت کنند.

وی ادامه داد: در واقع نه تنها هیچگاه از فداکاری خودشان احساس شرمندگی نکردند بلکه به آن افتخار کرده و دشمنان ر ا ناامیدتر کرده اند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه همسران شهدا در نبود همسرانشان به رسیدگی به وضعیت فرزندان می پرداختند تصریح کرد: فرزندان را برای ادامه راه اسلام و انقلاب تربیت و آماده کردند که می بینید امروز یکی از پر ارزش ترین سرمایه های انقلاب، جهاد و شهادت تکریم از مادران و همسران و خانواده های شهدا است.

وی گفت: کمترین اثر این تکریم ها نیز انتقال شیوه و روش تربیتی زندگی ها از نسلی به نسل دیگر است، چرا که عمرها در حال گذر و از دست ما می روند به همین منظور باید برنامه ریزی هایی باید صورت بگیرد، به صورت مرتب به دیدار این خانواده ها بروید، از آثار وجودی شان در زندگی خود بهره ببرید.

حسینی همدانی ادامه داد: مادران و همسران شهدا گنجینه ای هستند که قسمتی از آن در حال تمام شدن است اما قسمتی دیگر از آن ماندگار بوده و باید از این ماندگاری استفاده کرد.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های شخصیتی حضرت ام البنین(س) تاکید کرد: با کمال آگاهی از زمان و شناخت تهدیدهای شوم یزیدیان در بهره برداری از واقعه عاشورا تمام سعی و تلاش خود را در تبلیغ، ارشاد و بیان حقیقی کربلا گذاشت، با توجه به اینکه شاعره بود با فصاحت و بلاغتی که داشت اشعاری در این باب سرود تا بدین وسیله مظلومیت کربلاییان را به خصوص به نسل های آینده برساند.

نماینده ولی فقیه در البرز ادامه داد: ام البنین(س) که در واقع تربیت شده مکتب حضرت فاطمه زهرا(س) بود خودش فاطمه دیگری بود، با بصیرتی عمیق خود را مامور به ادامه دادن راه شهدا می دانست، مانند زهرای اطهر که بنیانگذار این روش بود یعنی حربه گریه سیاسی از این روش کمال بهره برداری را کرد. 

بانوان البرزی از گردهمایی به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) استقبال کنند

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود به اجتماع بانوان البرزی به مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و تاکید کرد: دستگاه های مختلف خود را برای برگزاری این اجتماع باشکوه آماده کنند چرا که این گردهمایی در واقع یک مانور و رزمایشی است در مقابل برخی که مسایلی مانند بی حجابی را مطرح می کنند تا به چشم خود ببیند که بانوان ارزشی، حزب اللهی و نیروهای متدنی به نظام و انقلاب در هر لحظه ای که نیاز به حضورشان باشند حاضر هستند و در واقع افرادی که این مسایل را مطرح کرده اند از کرامت و سخاوتی که اهل ایمان دارند سوء استفاده می کنند

دستگاه سونوگرافی ویژه بانوان در مصلای امام خمینی(ره) کرج راه اندازی می شود 

حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از معاینه بانوان توسط آقایان گفت: چندین مرتبه به صورت خصوصی و یا در مناسبت هایی نیز عنوان کردم که بیماری های مربوط به بانوان باید توسط متصدیان و پزشکان زن صورت بگیرد و این مساله را جدی بگیرید، این معنا ندارد که در بیمارستان ها به خصوص بیمارستان های دولتی متصدی کار بانوان مرد باشد.

وی ادامه داد: در مواردی از جمله سونوگرافی که با توجه به اینکه دیدم در این رابطه اقدامی صورت نگرفته بنده خودم ورود کرده و دستگاه سونوگرافی را برای استفاده بانوان خریداری که در مصلا به زودی راه خواهیم انداخت.

امام جمعه کرج افزود: پزشکان زن می خواهیم که در این رابطه با دفتر ما تماس گرفته و با توجه به اینکه بنا داریم تا سونوگرافی را در مصلا به صورت شبانه روزی ویژه بانوان راه بیاندازیم زمان بندی را اعلام و فعالیت کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …