سه شنبه , 11 اردیبهشت 1403

فرمانده انتظامی : ۳۹۹ اوباش در البرز دستگیر شدند

سردار «عباسعلی محمدیان » روز دوشنبه درجمع خبرنگاران اظهار داشت: از مجموع دستگیر شدگان برای ۱۰۳ نفر پرونده قضایی سنگین تشکیل و  ۱۰۲ نفر راهی زندان  شدند، همچنین  با قید وثیقه  ۱۱۰ نفر آزاد  و 84 نفر  ضمن اخذ تعهد تحت کنترل پلیس هستند.

وی گفت: همچنین طی  ماه های اخیر  ۱۷ قبضه سلاح گرم و بیش از ۲ هزار قطعه سلاح سرد از جمله چاقو، قمه، تبر و امثال آن کشف شده است.

سردار محمدیان گفت: ۲۴۰ صفحه مجازی  که اوباش در آنها قدرت نمایی و یا اقدام به خرید و فروش سلاح سرد  می کردند  نیز در استان  شناسایی و گردانندگان آن ها  دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی البرز بیان داشت :  طی ماه های اخیر نیز چهار باند  عرضه سلاح گرم و سرد  در استان البرز  متلاشی شدند.

افزایش ۲۰ درصدی کشف موادمخدر در البرز

محمدیان  دربخش دیگری از سخنان خود  از  افزایش ۲۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در سال جاری خبرداد و گفت  : طی این مدت ۱۲ تن انواع مواد مخدر را کشف شده که از مجموع آن ۲ تن تریاک،  یک تن و ۶۰۰  کیلوگرم حشیش ، یک تن هروئین و بقیه مربوط به سایر مواد مخدر است.
فرمانده انتظامی البرز یادآورشد: با تلاش ماموران انتظامی  امسال ۳۲ باند حرفه‌ای و سازمان‌یافته مواد مخدر  در البرز متلاشی و  ۷۹۶ قاچاقچی، ۶ هزار و ۵۹۱ توزیع کننده و هشت هزارو ۷۸۷ نگهدارنده مواد مخدر نیز  دستگیر شدند.

وی با اشاره به عزم جدی پلیس برای ساماندهی به معتادان متجاهر استان البرز بیان داشت: پلیس البرز در سال جاری با کمک سایر دستگاه های مرتبط ۲ هزارو ۷۰ معتاد متجاهر را از سطح شهر جمع آوری و به مراکز بازپروری معرفی شدند.

سردار محمدیان دربخش دیگری از سخنان خود گفت: ۴۴ هزارو ۷۳۲ فقره سرقت در استان البرز کشف شده که ۱۵هزارو ۹۵۹ فقره آن مربوط به سرقت های خودرو و قطعات داخل آن ، ۲هزارو ۷۰۷  فقره سرقت منزل،  ۹۴۲ فقره سرقت مغازه ، ۷۷۸ فقره سرقت موتورسیکلت و مابقی سایر سرقت ها بوده است. 
 
 وی گفت در طول سال جاری  پنج بیلیون و ۴۰۹ میلیارد و ۵۵۹ میلیون ریال انواع کالای قاچاق در استان البرز توسط کشف  و ۲۱۹ نفر در این زمینه شده است.
 سردار محمدیان افزود: طی این مدت یک هزارو ۲۳۲ قاچاقچی دستگیر و ۷۱۶ خودرو  قاچاق در سطح استان البرز کشف شد.
فرمانده انتظامی البرز بیان داشت:  بیشترین فراوانی کالاهای قاچاق  کشف شده  مربوط به خودرو،  دستگاه الکترونیکی یا ماینر ها و لوازم خانگی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش ۱۵ درصدی کشفیات جرائم سایبری استان البرز اشاره کرد و گفت : امسال  ۲ هزارو ۷۱۷ پرونده  انتظامی قضایی برای کلاهبرداران و جرایم سایبری در البرز تشکیل شده است.

محمدیان  در ادامه به نظارت پلیس به اماکن عمومی اشاره کرد و گفت : درسال جاری بیش از ۱۲۴ هزار واحد صنفی بازدید و چهار هزارو ۴۱۵  واحد متخلف پلمب و برای هشت هزارو ۸۲۸ واحد متخلف نیز اخطاریه پلمپ  صادر شد.

وی  درخصوص کشف مواد محترقه در این مدت گفت:  از ابتدای سال تاکنون یک میلیون و ۳۱ هزار و ۳۱۶ عدد مواد محترقه کشف شده است.

فرمانده انتظامی البرز  تاکید کرد: خانواده ها نقش کلیدی در پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخرسال دارند و باید فرزندان خود را از اقداماتی که به آزار و اذیت دیگران می انجامد ، آگاه کنند .

وی گفت:  پلیس نه تنها مخالف شادی مردم نبوده بلکه در کنار مردم در شادی آن ها سهیم است اما با رفتارهای مخاطره آمیز برخورد می کند.
محمدیان  خاطرنشان کرد:   انتظار می رود جوانان و نوجوانان آسایش و آرامش را از خود ، خانواده ها و شهروندان سلب نکنند و از رفتن به سمت رفتارهای مخاطره آمیز پرهیز نمایند.

فرمانده انتظامی البرز همچنین از مردم  خواست در صورت مشاهده هرگونه مزاحمت و دیگر موارد مشکوک در زمینه تهیه و توزیع مواد محترقه مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …