جمعه , 31 فروردین 1403

ظرفیت‌های فراوان اشتغال در البرز احصاءو بهره برداری می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی عصر شنبه در جلسه قرارگاه اشتغال استان که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، با تاکید بر ضرورت احیای واحدهای تولیدی و صنعتی غیرفعال در استان، افزود: این واحدها از ظرفیت‌های فراوانی در راستای اشتغالزایی و افزایش تولید دارند، بنابراین باید هر چه سریع‌تر، مشکلات آنها احصا و حل شود.

وی ادامه داد: تمامی لکه‌های صنعتی استان باید شناسنامه دار شده و به ناحیه و شهرک صنعتی تبدیل شوند، چراکه بواسطه تحقق این امر، واحدهای مستقر با بهره گیری از مزایا و امتیازات شهرک‌های صنعتی، از امکان رشد و توسعه و اشتغالزایی برخوردار می‌شوند.

عبداللهی گفت: همراهی بانک‌ها تأثیر بسزایی در کارآفرینی و اشتغالزایی دارند، بنابراین ضرورت دارد بانک‌های استان بویژه در بخش خصوصی جهت اعطای تسهیلات و جذب اعتبارات تبصره ۱۸ پویا تر شوند.

وی افزود: کارگروه‌های ذیل قرارگاه باید گزارش دقیقی از فعالیت‌های ارائه دهند تا موضوعات مربوطه به صورت تخصصی و ویژه دنبال شوند.

استاندار البرز با اشاره به ارائه طرحی در خصوص کاریابی در بستر فضای مجازی، گفت: تمامی جوانب این را باید با بهره گیری از توان شرکت‌های دانش بنیان، در نظر گرفته و سپس در خصوص اجرای آن تصمیم گیری شود.

وی افزود: تمامی شهرک‌های صنعتی استان به نیروی کار نیاز دارند ولی مسائلی همچون محل اسکان کارگران و تسهیل در تردد آنها نیز مطرح است، برای این منظور هفته گذشته عملیات اجرایی یک سالن اسکان کارگران در شهرک صنعتی اشتهارد آغاز شد.

عبداللهی گفت: باید طبق منویات مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت محترم سیزدهم، نرخ بیکاری استان را کاهش دهیم و تسهیلات لازم را برای شرکت‌های دانش بنیان فراهم کنیم.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …