جمعه , 31 فروردین 1403

طرح یاری‌گران زندگی در ۶۵۹ مدرسه البرز در حال اجرا است

فرهاد منظوری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح یاریگران زندگی در ۶۵۹ مدرسه برای ۲۵۰ هزار دانش آموز این استان با رویکرد خود مراقبتی در حال اجراست.

وی هدف از اجرای این طرح ملی را هم‌افزایی ظرفیت مدارس به ویژه تشکل‌های رسمی و غیررسمی برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان ذکر و بیان کرد: این طرح در سطح مدارس استان با هدف آموزش دانش آموزان و خانواده‌ها در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد به اجرا درآمده است.

وی یادآور شد: آموزش و پرورش به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در میان نوجوانان، طرح یاریگران زندگی را به عنوان برنامه‌ای تحولی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر در مدارس اجرا می‌کند.

منظوری ادامه داد: مصرف مواد مخدر و داروهای روان‌گردان یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در دوره کنونی محسوب می‌شود که بیش از همه جوانان و دانش‌آموزان درمعرض این آسیب قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: در این طرح اهمیت آگاهی دادن به دانش‌آموزان، خانواده‌ها و کارکنان مدارس با توجه به رشد روزافزون آسیب‌های اجتماعی در سال‌های گذشته دوچندان می‌شود و در چنین شرایطی تلاش برای اقدامات پیشگیرانه از اعتیاد توسط خانواده‌ها و نهادهای مرتبط ضروری است.

رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت دربرابرآسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرز افزود: هرقدر نقش دانش‌آموزان در فرایند پیشگیری از اعتیاد بیشتر باشد، توانایی و مهارت نوجوانان در این زمینه بالا می‌رود.

وی تاکید کرد: لازم است طرح یاریگران زندگی در همه مدارس با هدف آگاهی بخشی و مهارت آموزی بومی سازی شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …