چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403

طرح شهید پژوهی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب در البرز آغاز شد

فرشته فهمیده روز پنجشنبه  در گفت و گو با ایرنا هدف از اجرای این طرح را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انطباق وصیتنامه حاج قاسم سلیمانی با بیانیه گام دوم انقلاب ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید در هر خانه یک شهید الگوی تربیتی فرزندان قرار گیرد زیرا هیچ منبعی برای ساختن جامعه و تربیت فرزندان ما قوی‌تر و مهم‌تر از شهدا و ترویج فرهنگ شهادت نیست.

فهمیده با اشاره به اینکه دانش‌آموزان دراین طرح  با بررسی ویژگی‌های اخلاقی شهدا، با فرهنگ ارزشمند ایثار و شهادت به عنوان ماندگارترین میراث دوران دفاع مقدس آشنا شوند،اضافه کرد: بر اساس این طرح دانش آموزان با اولویت شهدای مدرسه ،محله ،شهر،استان و کشور به بررسی زوایای مختلف زندگی شهدا می پردازند.

وی تصریح کرد: تربیت نسل آینده هرجامعه با مبانی دینی و مذهبی و تبیین باور و حفظ و صیانت از ارزش های مذهبی از وظایف ذاتی دستگاه تعلیم و تربیت پویا است.

وی یادآورشد: شناساندن مبانی فکری، عملی و نظری بزرگان ، مجاهدان و اسطوره ها به ویژه درخط مقدم مقاومت از جمله حاج قاسم سلیمانی به کودکان، نوجوانان و جوانان یکی از اهداف مهم تشکیل قرارگاه این شهید والامقام درآموزش و پرورش استان البرز را تشکیل می دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزادامه داد: در فعال سازی قرارگاه مکتب حاج قاسم در مدارس البرزبه دنبال شناساندن ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار  به عنوان الگوی پایداربه نسل آینده هستیم.

وی با بیان اینکه دبیرخانه شهید حاج قاسم سلیمانی درآموزش و پرورش ناحیه سه کرج دایراست،اضافه کرد: برای قرارگاه مکتب حاج قاسم درمدارس البرز، گروه های نمایشنامه خوانی و سرود، مسابقات شعر، مداحی و مدیحه سرایی، برپایی نمایشگاه دائمی ازتصاویر سردار، تولید محتوای الکترونیکی و استفاده از وصیتنامه شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان مرجع درتمامی فعالیت هنری پیش بینی شده است.

فهمیده عنوان کرد: الگو سازی در تراز انقلاب اسلامی، استفاده از ظرفیت مدرسه کانون تربیتی محله درترویج فرهنگ ایثار و شهادت، استفاده از نقش موثر فرهنگیان درتبیین ابعاد شخصیتی سردار درجامعه، تبیین فرهنگ قدرشناسی به عنوان یکی از اصلی ترین و بارزترین مهارت ها براساس سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب است

وی استفاده ازهنر، ورزش، برنامه های فرهنگی، پژوهش، فضای مجازی، منابع آموزشی و فناوری را از جمله راهبردهای تبیین شخصیت سردارحاج قاسم سلیمانی با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش درمدارس البرز برشمرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزتاکید کرد: : در این طرح به نقش و اهمیت ولایت پذیری در رشد ابعاد شخصیتی سردار و نقش و جایگاه سردار درمعادلات بین المللی نیز پرداخته می شود.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …