چهارشنبه , 12 اردیبهشت 1403

طرح تحولی خوانا در۵۲ مدرسه البرز اجرا شد

 یونس جاوید نسب روز پنجشنبه درآیین تجلیل از مدرسان طرح تحولی خوانا دراستان البرز که در سالن امام علی (ع) کرج برگزار شد، افزود: بسته تحولی خوانا با هدف تلفیق مهارت های زندگی تدوین و اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه بسته تحولی خوانا با هدف تلفیق و افزایش مهارت های زندگی در بین دانش آموزان پایه های مختلف دوره ابتدایی کشور از اول دی ماه سال گذشته در بستر شبکه آموزشی شاد تدوین و بارگذاری شد، خاطرنشان کرد: افزایش مهارت های شنوایی، بینایی، خواندن و نوشتن  از اهداف مهم این بسته آموزشی است.

جاویدنسب بیان داشت:  این مهارت‌ها به صورت تلفیقی و در قالب بسته تقویت مهارت زندگی، مشارکت مدرسه محور، مهارت‌های زبانی و آداب زندگی درمدارس ابتدایی آموزش داده شد.

وی تصریح کرد: در این طرح دانش آموزان با استفاده از زبان درست و استفاده از کلمات مناسب تربیت می شوند تا خواسته‌های خود را به شکلی رسا بیان کرده و از ابزار نوشتن نیز به‌ خوبی استفاده کنند.

جاوید نسب اضافه کرد: با اجرای این طرح مهارت « آداب‌دانی » در دانش آموزان افزایش می‌یابد زیرا دانش آموزان رفتاردرست را درموقعیت‌های مختلف فرامی‌گیرند.

وی با بیان اینکه دوره پیش دبستانی و ابتدایی بهترین دوران برای تعمیق و اثربخشی آموزش مهارت های چهارگانه زبانی و زندگی است، عنوان کرد: دراین طرح به علاوه برپرداختن به دغدغه اساسی آموزش مهارت های پایه خواندن، نوشتن و آداب زندگی، شاهد یکی ازبرنامه های سند تحول بنیادین نیز درمدارس نیز هستیم.

وی ادامه داد: دانش آموزان درمدرسه روخوانی و رونویسی را آموزش می بینند در حالی که مهارت خواندن و درک مطلب که خوب صحبت کردن و ابراز وجود را در پی داشته باشد، کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش البرز گفت: بسته تحولی خوانا ترکیبی از مهارت های خواندن نوشتن و آداب زندگی است.

جاوید نسب با بیان اینکه این طرح در ۵۲ مدرسه استان البرز با مشارکت ۶۵۰ آموزگار اجرا شد،افزود: در طرح  تحولی خوانا ۲۵ هزار دانش آموز زیرپوشش قرارگرفتند.

وی در پایان از تلاش و مشارکت مدرسان دربرگزاری دوره های آموزشی و برنامه های مربوط به نظارت و پایش طرح در استان البرز قدردانی کرد.   

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد که بیش از نیمی از این جمعیت در مدارس ابتدایی تحصیل می کند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …