دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403

شکوه مهربانی در بهار همدلی البرز

به گزارش ایرنا، این روزهای کرونایی در کنار رزمایش های مختلف مواسات و همدلی، جشن نیکوکاری به همت کمیته امداد امام خمینی(ره)  برای  زدودن  چهره ی فقر  و کمک به نیازمندان 

جامعه برگزار شده تا بار دیگر برگ زرین دیگری از تجلی همدلی به نمایش گذاشته شود.

از سال ۱۳۶۹ به بعد هر سال در اسفند ماه و در آستانه عید نوروز و بهار طبیعت، مردم مهربان و نیکوکار کشورمان  همزمان با آغاز هفته احسان و نیکوکاری در همایشی عظیم که تبلور نوعدوستی، نیکوکاری و مهرورزی آنان است دست های پر محبت و عاطفه خویش را بر سر خانواده های نیازمند و کودکانشان می کشند.

این جشن  فرصت مناسبی در جهت همیاری و کمک به هموطنان محروم و نیازمند است تا حماسه دیگری اما از نوع انسان دوستی خلق  شود.
شعار امسال جشن نیکوکاری« عیدی برای همه است» تا با همدلی در کنار هم آغازگر سالی خوش حتی برای نیازمندان باشیم چراکه اندک سرمایه ها دراین جشن به صورت نقدی و غیرنقدی آمده شده  تا دل هایی را شاد کنند.

کادوهای رنگی، شاخه گل های رز هدیه کودکانی است که با حضور در پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی کمیته امداد امروز حضور یافته اند تا در بهاری نو علاوه بر لباس های خود لباس های کودکان هم سن و سال خود را نیز نو نوار کنند.

اما در کنار این رنگ قشنگ همدلی در پایگاه های شهری و روستایی کمیته امداد استان البرز حامیان ایتام این استان نیز با خرید لباس شب عید و اسباب بازی برای کودکان یتیم بارقه شادی را برای این کودکان به بار آورده اند به طوری که اکنون بیش از ۳۹ هزار  نیکوکار حمایت  از یک هزار و ۵۰۰  یتیم و سه هزار و ۵۰۰ فرزند محسنین را  در البرز بر عهده‌ دارند.
طرح های اکرام ایتام و محسنین نیز در راستای ترویج، فرهنگ علوی، ترویج، تبلیغ فضایل و طرح سیره عملی امیرالمومنین (ع) در دستگیری از نیازمندان جامعه، اجرای طرح اکرام ایتام باهدف دعوت از مردم برای بر عهده گرفتن سرپرستی ایتام مورد توجه قرار گرفته که حامیان ایتام این روزهای پایانی سال کودکان چشم به راه خود را نیز فراموش نکرده اند.

شکوه مهربانی در بهار همدلی البرز

تشکل های مردمی ، خیرین همیشه درصحنه و سایر نهادهای حمایتی نیز در کنار کمیته امداد به نوبه خود با حمایت بی دریغ از گروه هدف زیر پوشش حمایتی در تکاپو برای آغاز سال نو هستند تا این افراد نیازمند نیز بتوانند در بهار سال نو با دلی شاد به استقبال سال جدید روند.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز از آمادگی ۳۶۰ مرکز برای برگزری جشن نیکوکاری در این استان خبر داد و گفت: انتظار می رود در آستانه نوروز ۱۴۰۱ مردم نیکوکار استان با اهدای کمک های خود به یاری نیازمندان بشتابند.
«رضا لشینی»  افزود: جشن نیکوکاری روز ۱۲ اسفند به صورت نمادین علاوه بر این مراکز نیکوکاری در  ۱۳ دفتر نیکوکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)  استان البرز برگزار می شود.
وی ادامه داد: همچنین تعداد قابل توجهی پایگاه سیار برای حضور خیرین و جمع آوری کمک های مردمی در روستاهای استان البرز پیش بینی شده است.
لشینی گفت: در ۱۳ اسفندماه جاری  پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی برای جشن نیکوکاری در مصلی نماز جمعه ها  و ۱۴ اسفند در مدارس سراسراستان  البرز حضور فعال خواهند داشت.
در جشن نیکوکاری سال گذشته استان البرز مردم نیکوکار البرز ۲۵۰ میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …