سه شنبه , 18 اردیبهشت 1403

شکارچی کبک در ارتفاعات البرز به دام افتاد

امیدرضا تونی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: به دنبال گزارش های مردمی مبنی بر شکار غیر مجاز یک فرد در ارتفاعات شهرستان ساوجبلاغ ، ماموران یگان حفاظت محیط زیست بلافاصله به منطقه اعزام و طی عملیات چند ساعته در منطقه موفق به دستگیری یک شکارچی به همراه لاشه پنج قطعه کبک شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه این عمل ارتکابی بدون مجوز شکار و در زمان شکار  ممنوع بوده طی تنظیم صورتجلسه فرد متخلف جهت انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

تونی از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه شکار مراتب را فوری به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

وی مبلغ جریمه هر قطعه کبک شکار شده را سه میلیون ریال اعلام کرد و اظهار داشت: شکارچیان متخلفی که اقدام به شکار کبک می کنند باید جریمه در نظر گرفته شده را به عنوان ضرر و زیان به طبیعت و حیات وحش در وجه محیط زیست بپردازند و از لحاظ جنبه عمومی جرم صورت گرفته نیز قاضی پرونده رای و نظر می‌دهد.  

کبک ها، اغلب در کنار علوفه و گیاهان دانه دار مرتعی از حشرات نیز تغذیه می کنند بنابراین سهم مهمی در کنترل آفات به ویژه سن گندم، دارند و در واقع در برابر آفات به عنوان یک کنترل کننده طبیعی عمل می کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …