جمعه , 14 اردیبهشت 1403

سردار قاسم سلیمانی الگویی تمام عیار است

حجت الاسلام حسین خالق پرست روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار دلها،اظهارداشت: اگر بخواهیم امروز در دنیا یک شخصیتی را الگوی عملی سیره اهل بیت (ع) برای جوانان، زنان، مردان و خانواده معرفی معرفی کنیم، آن الگو سردارشهیدمان حاج قاسم سلیمانی است.

وی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی در زندگی شخصی نه تنها برای خانواده خود به عنوان یک پدر مهربان و همسر با محبت مطرح است بلکه برای خویشاوندان،همسایگان ،اطرافیان و مردم نیز اینچنین بوده است.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی بهترین الگو برای خانوده است، بیان داشت: این شهید والامقام در محیط خانه فردی مهربان، باگذشت، صبور و با محبت بوده که توانست رضایت فرزندان و همسر را در محیط خانه داشته باشد و به آن افتخار کنند.

خالق پرست تصریح کرد: امروز اگر درخانواده ها تنش، مشکل، طلاق و اختلافات خانوادگی پیش می آید با خاطر این است که زن و مرد نسبت به وظایفشان آشنایی ندارند و یا کوتاهی می کنند لذا وقتی به زندگی شخصی سرداردلها نگاه می کنیم، می بینیم که این شهید بزرگوار در محیط خانه یک جو صمیمی ایجاد کرده که این محبت خانوادگی حتی به دیگران از جمله اقوام و نزدیکان سرایت کرده است.

وی با بیان اینکه اگر سردار سلیمانی در میدان نبرد یک فرد نظامی، باصلابت و شجاع بود، اضافه کرد: اما ایشان در محیط کار، خانوادگی و اجتماعی فردی مهربان ، متواضع و با محبت بود به گونه ای که به افراد ضعیف ، ناتوان و کسانی که نیاز به محبت داشتند، فردی فروتن بود و مهربانانه رفتار می کردند.

وی یادآورشد: همه ما در فیلم هایی که ازصدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش می شود، شاهد دیدن اشک های این سردار بزرگ در مقابل کودکان یتیم و فرزندان، پدران و مادران شهدا بوده ایم که چگونه با آنها برخورد کرده اند.

استاد حوزه و دانشگاه البرز ادامه داد: شخصیتی که نظامی باشد باید چهره ای خشن داشته باشد اما شخصیت سردار سلیمانی به گونه ای بود که به دل می نشست و زیردستان او زمانی که می شنیدند فرمانده اشان آمده به هر طریقی تلاش می کردند تا به وی نزدیک شوند و ابراز محبت کنند.

وی با اشاره به اینکه حیف بود که او به دست داعش شهید شود، افزود:  ایشان در ولایت و محبت خدا ذوب شده بودند و ما نمونه رفتارهای سردار بزرگ اسلام و انقلاب را فقط در روایات از ائمه اطهار همانند حضرت علی (ع) شنیده یا خوانده بودیم.

خالق پرست یادآورشد: وقتی محبت الهی شود، اینچنین می شود که مهر و محبت سردارشهید حاج قاسم سلیمانی در دلها بنشیند و در مراسم تشیع، خاکسپاری و سالگرد شاهد حضور خودجوش، میلیونی و گسترده ملت ایران و حتی در دیگر نقاط دنیا از جمله کشورهای اسلامی باشیم.

وی گفت: خداوند پاداش عرفان و معنویت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را با محبوب شدن در دل مردم داد به همین دلیل است که داغ او کهنه نمی شود و تازه است.

وی تاکید کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی الگویی بی بدیل برای نوجوانان، جوانان، خانواده ها و مدیران برای انجام کارهای جهادی در راه خدمت به مردم است که رهبر معظم انقلاب برای الگو برداری از ایشان در زندگی به عنوان مکتب قاسم سلیمانی یاد کردند.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …