پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

سایت ورزش های هوایی در کرج احیا می شود

غفور قاسم پور روز چهارشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان دولت سیزدهم و بدنبال طرح موضوع از سرگیری و احیاء دوباره سایت هوایی کرج قول مساعد تا این مطالبه را در شورای تامین شهرستان با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز مورد پیگیری قرار دهد.

کرونا به اصناف خسارت های جدی وارد کرد و حوزه ورزش هم از آسیب های آن مصون نماند، اگر چه تسهیلاتی نیز مصوب شد اما به دلیل سود بالای بانکی مورد  استقبال قرار نگرفت .

وی ادامه داد: باید در این زمینه نیز جلسه اختصاصی با بانک ها ترتیب داده شود تا با ارایه تسهیلات مناسب به باشگاه داران بتوانیم فعالیت های مراکز ورزشی را در سطح شهر دوباره احیاء کنیم. 

فرماندار کرج در خصوص اجرای قانون تسهیلات ازدواج جوانان نیز گفت: این قانون چندین سال است که به تصویب رسیده اما در سطح کشور اجرایی نشده است و در جلسه ای با نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه شهرستان کرج که داشتیم ایشان نیز مصرانه پیگیر اجرای این قانون بودند. 

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج با انتقاد از مدیران غایب در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان دولت سیزدهم گفت:در شرایطی که شعار دولت سیزدهم جوانگرایی است و شخص ریاست جمهوری نیز انتصاب مدیران جوان را در دستور کار قرار داده اند، مقوله جوانان در سی و یکمین استان کشور ردیف آخر را داشته  این در حالی است که 14  مدیر دستگاه، متولی ساماندهی امور جوانان هستند و در جلسات مهم تصمیم سازی برای جوانان غیبت می کنند که باید شناسایی و معرفی شوند. 

وی با بیان اینکه زیبنده استان البرز و شهرستان کرج نیست که به رغم وجود استعدادهای جوانان، فعالیت های امور جوانان در ردیف آخر کشور قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: دستگاه های متولی باید گزارش بدهند که در حوزه جوانان چه کارهایی انجام داده اند.
قاسم پور با تاکید بر لزوم تشکیل جلسات ماهیانه شورای جوانان و پیگیری مصوبات آن گفت:  تشکیل جلسات خوب است اما اگر خروجی نداشته باشد ماحصلی به دنبال نخواهد داشت بنابراین انتظار می رود که مصوبات پیگیری و اجرایی شود. 
وی با بیان اینکه جوانان موتور محرک هر جامعه ای هستند و دستگاه های متولی باید مقوله جوانان را جدی بگیرند؛ افزود: متولی ساماندهی امور جوانان تنها  فرمانداری نیست و دستگاه های مختلفی در این زمینه باید پای کار بیایند تا سرانه نشاط اجتماعی در استان البرز و شهرستان کرج را بالا ببریم. 
معاون استاندار البرز گفت: مکاتبه لازم با استاندار  برای افزایش سهم اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان استان صورت می گیرد، تا زمینه ای باشد برای تجهیز خانه های ورزشی در شهرستان کرج این موضوع در روستاها نیز توسط بخشداران مورد پیگیری قرار می گیرد. 
فرماندار کرج همچنین در پی طرح موضوع از سرگیری و احیاء دوباره سایت هوایی کرج قول مساعد تا این مطالبه را در شورای تامین شهرستان با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز مورد پیگیری قرار دهد. 
قاسم پور گفت: تمرکز زدایی برنامه های اجتماعی  و فرهنگی از مرکز شهرها به مناطق حاشیه نشین باید در اولویت قرار بگیرد. 
وی با حایز اهمیت دانستن اجرای برنامه های اجتماعی و فرهنگی برای افزایش نشاط اجتماعی در شرایط پس از کرونا، افزود: با پیگیری مدیریت شهری برنامه های فرهنگی و اجتماعی مجمع جوانان استان البرز در شهرهای اقماری محمدشهر، ماهدشت، گرمدره و کمالشهر باید پر رنگ برگزار شود. 
قاسم پور گفت: دفاتر خانه های جوانان درشهرهای اقماری نیز باید در اختیار جوانان قرار بگیرد. 
فرماندار کرج تجهیز خانه های اوقات فراغت جوانان توسط شهرداری ها و روسای ادارات را بعنوان مصوبه قرار داد و گفت: لیست امکانات مورد نیز توسط اداره کل ورزش و جوانان اعلام شود. 

فعالیت  11 کمیسیون فعال در مجمع جوانان ، سوق  اعتبار ورزش های حوزه همگانی به سمت مناطق کم برخوردار ،تجهیز خانه های ورزش روستایی و راه اندازی خانه جوان استان البرز از دیگر موضوعات اشاره شده در این نشست بود که فرماندار کرج قول مساعد جهت پیگیری و تحقق آن را صادر کرد.

نگاه
رضایی رئیس اداره امور جوانان شرق کرج نیز در بخشی از این جلسه اظهار داشت: فرماندار ولایتمدار و بومی کرج شناخت عمومی خوبی از محله های شهر دارند و از  اشراف کافی نسبت به پتانسیل های حوزه جوانان برخوردارند، نگاه ویژه ایشان و پیگیری تشکیل جلسه و مطالبات امور جوانان شایسته قدردانی است.  
وی افزود: رئیس مجمع جوانان کشور و رئیس شورای سیاستگذاری امور جوانان از جوانان استان البرز هستند، اما هنوز در جایگاه آخر کشور از حیث ساماندهی امور جوانان قرار داریم و باید برای کاهش این فاصله تلاش چشمگیری داشته باشیم. 
رضایی گفت: 11 کمیسیون فعال در مجمع جوانان تشکیل شده که ظرفیت ویژه ای بشمار می رود.
جانعلی مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز نیز در بخشی از این جلسه اظهار داشت: بمناسبت هفته تربیت بدنی تلاش شده است که اعتبار ورزش های حوزه همگانی بسمت مناطق کم برخوردار تسری پیدا کند. 
احیاء سایت ورزش های هوایی استان، تجهیز خانه های ورزش روستایی و راه اندازی خانه جوان استان البرز از دیگر موضوعات اشاره شده در این جلسه بود که فرماندار کرج قول مساعد جهت پیگیری و تحقق آن را صادر کرد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …