پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

ساوجبلاغ بدون توجه به روستاها برتری تولید میوه را از دست می دهد

مهدی مهرور روز یکشنبه در بازدید از سه روستای بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ افزود: شاکله روستا باید به تولید بر گردد، این اتفاق مهم اگر در روستاها انجام نشود قطعا شاهد مشکلات دیگر از جمله مهاجرت یا فروش اراضی و باغات خواهیم بود.

وی گفت: ساختار روستاهای ما روستاهای مولد بوده  و این کار سختی نیست و حمایت و توجه به ساکنان می تواند در آنان ایجاد انگیزه کند و شاهد ظهور مجدد روستاهای مولد باشیم.

مهرور بیان داشت: روستاهای ساوجبلاغ از ظرفیت های قابل توجهی برخوردار هستند و خیلی از روستاهای ما در بخش چندار قطب تولید توت و گردو هستند و اگر این محصول به درستی فرآوری و وارد بازار شود قطعا باغدار مجبور به فروش فله ای به دلال نخواهد شد.

وی افزود: ما در بخش تولید میوه‌های هسته دار حرف اول را در استان البرز می زنیم و با تولید هلو، شلیل و انواع آلو باید بازار درستی را برای این محصولات ایجاد کنیم وگرنه همین وضعیت موجود را هم از دست خواهیم داد.

فرماندار ساوجبلاغ از مدیران ادارات خواست برای تولید به روستاها بیایند و مردم را راهنمایی کنند و تسهیلات بدهند تا شاهد رونق دامداری و کشاورزی باشیم.

مهرور  در ادامه از یک واحد تولید تخم مرغ در روستای اغشت بازدید کرد و درخواست انشعاب گاز، آسفالت جاده و راه دسترسی، مشکل آب و مجوز احداث چاه برای این واحد تولیدی را مورد رسیدگی  قرار داد و دستورات لازم را برای پیگیری وحل این درخواستها صادر نمود.
وی همچنین در بازدید از روستای تکیه اغشت  برای استقرار آنتن تلفن همراه اول دستور صادر کرد.
جانمایی و استقرار دکل آنتن تلفن همراه، بازنگری طرح هادی، تامین آب شرب وحل مشکل مخزن و تامین اعتبار برای تکمیل دیوار حائل از مواردی بود که مورد درخواست قرار گرفت و مقرر شد در کوتاهترین زمان نسبت به حل مشکلات مطرح شده پیگیری و اقدام شود.

شهرستان ساوجبلاغ با حدود ۲۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی در جایگاه نخست تولید محصولات کشاورزی و باغی استان البرز قرار دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …