یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

زمین خواران سرمایه ها را در اراضی کشاورزی هدر ندهند

قدرت الله شمیرانی روز ‌ شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا برخورد قاطع با عوامل ساخت و ساز های  غیر مجاز در زمین های کشاورزی چهار باغ را از اولویت های ویژه فرمانداری، مراجع قضایی، انتظامی و سایر ادارات ذیربط این شهرستان عنوان کرد.

وی گفت: تعداد زیادی از زمین خواران  به خاطر آب و هوای مطلوب و طبیعت زیبای چهار باغ  برای خرید یا ساخت ویلا، شهرستان چهارباغ  را انتخاب می کنند و این افراد ممکن است تحت تاثیر سخنان به دور از حقیقت فرصت طلبان اقدم به خرید زمین یا ویلا در در اراضی کشاورزی نمایند.

وی با بیان اینکه ناظران دستگاه های نظارتی چهار باغ با چشمان همیشه بیدار اجازه نمی دهند باغات و اراضی بسیار حاصل خیز این شهرستان دست خوش ساخت و سازهای غیر مجاز شود گفت: تخریب انبوه ویلاها و سایر ساخت و سازهای غیر مجاز بیانگر برخورد قاطع با عوامل خاطی است.

فرماندار چهار باغ  برخورد های قانونی چند ماه اخیر را موجب کمرنگ شدن فعالیت عوامل فرصت طلب در ساخت و سازهای غیر مجاز در باغات و اراضی کشاورزی این شهرستان ذکر کرد.

قدرت اله شمیرانی افزود: تا قبل از ارتقای چهار باغ از بخش به شهرستان، بازار فرصت طلبان ثروت اندوز برای خرید و فروش اراضی کشاورزی و ساخت و ساز های غیر قانونی در این منطقه خوش آب و هوا و میهمان پذیر داغ بود.

وی ادامه داد: با استقرار فرمانداری و آغاز فعالیت ادارات و نیز حضور فعال دستگاه قضایی در چهارباغ ، برخورد قاطع با متخلفان ساخت و سازهای غیر مجاز در این شهرستان با اولویت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

فرماندار چهار باغ اظهار داشت: طی چند ماه اخیر در اجرای احکام قضایی ، چوب قانون بر سر متصرفان اراضی کشاورزی و باغات چهارباغ  فرود آمد و  بیش از یک هزارو۳۰۰ هکتار از ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح این شهرستان تخریب شده است.

شمیرانی به علاقه مندان سکونت دایمی یا فصلی در چهار باغ توصیه کرد، قبل از معامله مواظب باشند در سطح این شهرستان زمین یا ویلاهایی را معامله کنند که کاربری کشاورزی نداشته باشد.

وی بهترین گزینه برای آگاه شدن از کاربری یک قطعه زمین یا ویلا را دریافت استعلام از شهرداری درشهرو دهیاری ها در روستاها و دیگر سازمان های مربوطه قبل از خرید عنوان کرد.

وی تصریح کرد: احداث بنا در زمین های زراعی و باغات به دلیل کاربری متفاوت یک معامله غیر مجاز  است و با عوامل خاطی طبق ضوابط و مقررات قانونی برخورد خواهد شد.

 این مسوول تاکید کرد: ساماندهی املاک و ممانعت قبل از شروع به تخلف باید سرلوحه دستگاه های مرتبط باشد.

شمیرانی  ادامه داد: طرح های هادی براساس نیاز زندگی روستایی و تولید محور ترسیم نشده اند، البته  بافت برخی روستاها متناسب با جمعیت ثابت روستاها نیست که در این خصوص نیاز به اصلاح ضوابط و بازنگری طرح های هادی می باشد.

وی افزود: توسعه گردشگری کشاورزی ، بوم گردی و اصلاح شبکه آبرسانی مزارع و همچنین ایجادصنایع تبدیلی و نهایتا ایجاد منطقه ویژه اقتصادی کشاورزی در دستور کارشهرستان چهارباغ قرار دارد.

شهرستان  چهارباغ با جمعیتی حدود ۱۰۰ هزار نفر در غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …