یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

درگیری‌های شدید در شهر میکولایو اوکراین هشت کشته به جا گذاشت

ویتالی کیم گفت: در حمله راکتی روسیه به مواضع نیروهای اوکراین در حومه میکولایو، ۸ نیروی اوکراینی کشته و ۱۹ نفر دیگر مجروح شدند. 

به گزارش ایرنا به نقل از “فرانس ۲۴”، وی افزود: پس از آنکه نیروهای اوکراین بار دیگر کنترل شهر را در دست گرفتند، تانک‌های روسیه مواضع ارتش اوکراین را گلوله باران کردند. 

در همین حال تصاویر منتشر شده در روز دوشنبه دود گسترده و انفجارهای مکرر را در این شهر نشان می‌دهد. 

کیم مدعی شد که نیروهای اوکراین موفق شده‌اند ۲ تانک روسیه را منهدم کنند و پیشروی آن‌ها به سمت شهر میکولایو را متوقف کنند. 

به گزارش ایرنا، سازمان ملل متحد اعلام کرد که تاکنون بیش از ۴۰۶ نفر از جمله ۲۷ کودک در جنگ اوکراین کشته شده‌اند. 

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. 

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است. 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …