شنبه , 8 اردیبهشت 1403

دانش آموزان جشن عید غدیر را در ۷۰۰ محله البرز برگزار کردند

دانش آموزان دراین جشن به اجرای سرود، شعر، دکلمه خوانی، مسابقه، توزیع بسته های فرهنگی حاوی پیام غدیر پرداختند و با زبان هنر و نمایش عید سعید غدیر خم را به مردم ساکن در مناطق شهری و روستایی این استان تبریک گفتند و بار دیگر بر بصیرت و ولایت مداری درجامعه تاکید کردند.

مسوول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان البرز روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: ولایت یعنی با حضرت علی(ع) همرنگ شویم و دستورها و رفتار آن حضرت را در زندگی فردی و اجتماعی خود به کار بندیم.

مجتبی فریدونی خاطرنشان کرد: هر کسی نسبت به یک شخص محبت پیدا کند، تابع و همراه او می‌شود. ما نیز اگر محب امیرالمومنین(ع) هستیم باید تابع و پیرو آن حضرت باشیم.

وی بیان داشت: ما باید سعی کنیم ولایت را درست بفهمیم و در زندگی خود بر اساس آن عمل کنیم.

وی تصریح کرد: غدیر برای اهل تشیع جنبه سیاسی دارد و ما در مقام یک مسلمان، طبق توصیه اهل بیت(ع) و علمای دین وظیفه داریم تمام تلاش خود را برای بزرگداشت این عید بزرگ و انتقال آن به نسل‌های آینده به کار گیریم.

فریدونی اضافه کرد: اهمیت مساله غدیر را نیز می‌توان در بیان و قلم بزرگان تشیع دید که در همه آنها بر انتشار و بزرگداشت پیام حادثه و اتفاق غدیر تاکید شده است.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) از برپایی غدیر خم هدفی فراتر از معرفی حضرت علی(ع) و ابراز محبت به آن حضرت را داشته اند که از فکر بشری و دانش کم ما خارج است.

وی با بیان اینکه دهه ولایت فرصت ارزشمندی برای معرفی ارزش ها به نسل جوان و آشنایی آنها با فرهنگ غدیر و سیره امام علی (ع) است،عنوان کرد: به همین منظور برنامه های فرهنگی ویژه آشنایی دانش آموزان با غدیر در سطح محلات استان البرز برنامه ریزی و اجرایی شد.

مسوول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان البرزگفت: امروز ۷۰۰ محله استان البرز به عشق مهربان ترین پدر دنیا با اجرای طرح اطعام بهشتی مادرانه عطرآگین شد.

وی افزود: فرزندان مهربون ترین مهربون دنیا، مرد میدان می شوند و به مناسبت عید غدیرخم با دوچرخه هایشان به عشق مولایشان رکاب می زنند.

فریدونی جشن غدیر قلب هستی، جشن شادی و رسا غدیر را از دیگر برنامه های دانش آموزی به مناسبت عید سعید غدیرخم در استان البرز ذکر کرد.

وی تاکید کرد: این برنامه ها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در استان البرز برنامه ریزی و اجرا شد.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد که حدود ۲ هزار نفرآن دربرگزاری برنامه های میدانی جشن غدیر البرز مشارکت کردند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …