شنبه , 1 اردیبهشت 1403

حضور ۱۵ درصد دانش آموزان البرزی در مدارس غیردولتی

وی بیان داشت: ۳۰۲ مدرسه غیر دولتی تا سال ۹۱ در استان فعالیت داشتند که شمار آنها  به ۶۹۵ مدرسه غیر دولتی رسیده و ۷۴ هزار و ۶۸۳ دانش آموز را تحت پوشش خود دارند.

حجرگشت با بیان اینکه البرزهمچنان به علت کمبود فضای آموزشی نیاز به توسعه خدمات مدارس غیر دولتی دارد، خاطرنشان کرد: ۴۴ مدرسه هیات امنایی نیز با جمعیت دانش آموزی ۲۱ هزار و ۶۳۵ نفر در استان فعالیت دارند.

وی یادآورشد: در مدارس غیر دولتی استان البرز حدود ۱۰ هزار نفر در عرصه تعلیم و تربیت مشغول تحصیل هستند.

وی جمعیت دانش آموزی البرز را برابر با کل جمعیت تعدادی از استان های کشور دانست و اضافه کرد: هر ساله بین ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر به جمعیت دانش آموزی البرز به دلیل مهاجرت افزوده می شود که این جمعیت نیاز به ساخت ۵۵ کلاس جدید دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرزادامه داد: ساخت کلاس های درس جدید در راستای پوشش جمعیت دانش آموزی در هر سال تحصیلی نیاز به مشارکت و همدلی خیرین مدرسه ساز دارد.

وی گفت: برای ساماندهی دانش آموزان در کلاس های درس از هم اکنون باید در قالب پروژه مهر ۱۴۰۱ در حوزه ستادی و نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز اقدام شود تا هیچ کلاس درسی در اول مهرماه بدون معلم نماند و همچنین کلاس درس دانش آموزان مشخص شده باشد.

حجر گشت تاکید کرد: کمبود فضای آموزشی دغدغه مسئولان استان بویژه استاندار البرز است که دراین راستا نهضت مدرسه سازی تشکیل شده است.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۵ هزار و ۶۵۰ معلم دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …