شنبه , 8 اردیبهشت 1403

خدمات ۳۵ کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار البرز

محمد باقر خلفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت  که با اعزام این کاروان ها برای  ۲۷ هزار و ۸۵۴ نفر  امور درمانی، سلامت خدمات غربالگری، تست فشار خون و تست قند خون انجام شده است؛ همچنین در ۹ ایستگاه سلامت نیز خدمات غربالگری،تست فشارخون و قند خون برای سه هزار نفر صورت پذیرفته شده است. 

وی خاطرنشان کرد که همچنین در طرح  ناظران سلامت،   جمعیت هلال احمر با همکاری سایر ارگان ها باهدف آموزش و نظارت بر پروتکل های بهداشتی بویژه در اصناف، تاکنون به هشت هزار و ۲۰۱ نفر در قالب سه  هزارو ۵۳۰ تیم خدمات نظارتی ارائه شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر البرز در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت : طرح  پنجره های امید با  عناوین حامیان سلامت و حامیان کرامت  یکی دیگر از طرح های اجرا شده به منظور رفع نیازهای معیشتی، بهداشتی و درمانی با مشارکت  خیرین بوده که درسال جاری به بیش از ۱۲ هزار و  ۸۹۳ نفر از افراد  قشر آسیب پذیر  بویژه خانواده های متاثر از بیماری کرونا، بیش از هفت میلیارد  و  ۸۰۰  میلیون  ریال کمک مالی، معیشتی و اهدا اقلام ضروری اعطا شد.  

وی اظهار داشت که در طرح ارمغان مهر در سال جاری ۳۴۵ نفر از اقلام آموزشی اهدایی، و همچنین تعدادی  تجهیزات پزشکی اهدایی مانند  ویلچر، کپسول اکسیژن و عصا توسط خیرین به بانک امانات جمعیت هلال احمر اهدا شده است.

خلفی بیان داشت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  طرح ناظران سلامت با هدف ارائه توصیه و  راهنمایی  به  اصناف  در  رعایت  پروتکل های  بهداشتی با حداکثر نیروی داوطلب  برای  کاهش شیوع بیماری کرونا  توسط  جمعیت  هلال احمر  استان  البرز  در  حال  اجرا  است تا  به  کمک سایر دستگاه های اجرایی و بسیج با اقدامات پیشگیرانه سبب کاهش شمار ابتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا شود.

وی در بخش  دیگری از سخنان خود به اهم فعالیت ۷۴ خانه های هلال این استان پرداخت و افزود: ارتقای سطح آگاهی عمومی جامعه در برابر سوانح و فعالیت های بشر دوستانه، افزایش آمادگی جوامع محلی در برابر سوانح، کاهش آسیب پذیری در برابر سوانح با رویکرد تاب آوری، توسعه ظرفیت های داوطلبانه در جوامع محلی و مسوولیت های اجتماعی از جمله اهداف فعالیت خانه های هلال است.

وی گفت:  خانه های هلال فعالیت خود را در زمینه های آموزشی، امدادی، فرهنگی، حمایتی و امثال آن در شعب کرج، ساوجبلاغ، نظر آباد، فردیس، اشتهارد و طالقان آغاز کرده اند.

خلفی افزود: خانه های هلال پل ارتباطی است که می تواند نقش موثری را در تأمین نیازهای اقشار آسیب پذیر و محرومان ایفا کند و فرصت مناسبی برای خدمات رسانی به مردم در نقاط محروم و دور افتاده است.

وی بیان داشت  که با تاسیس خانه های هلال  به دنبال توسعه آموزش های امدادی و فرهنگ سازی در بین اقشار توانمند برای کمک به محرومان است.

 وی گفت: عضو گیری برای فعالیت های آموزش همگانی،  پاسخگویی به موقع و مناسب در زمان حوادث و مخاطرات ،  ایجاد  بسترهای تاب آوری هرچه بیشتر جوانان از جمله اهداف راه اندازی خانه های هلال به شمار می رود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …