یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

آغاز طرح تشدید مقابله با وسایل نقلیه دودزا

 سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرز با اشاره به ناسالم بودن وضعیت کیفی هوای استان گفت: رانندگان البرزی هرچه سریع‌تر نسبت به رفع نقص فنی وسایل نقلیه خود اقدام کنند.

آغاز طرح تشدید مقابله با وسایل نقلیه دودزابه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، سرهنگ حمد الله رحمتی پور گفت: در پی برگزاری دهمین نشست کمیته اضطرار آلودگی کاهش هوا، طرح برخورد قانونی با وسایل نقلیه دودزا و فاقد معاینه فنی در استان تشدید شده است.

 سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرز اضافه کرد: در اجرای این طرح با خودرو‌های شخصی، دولتی و موتورسیکلت‌های فاقد برچسب معاینه فنی برخورد قانونی خواهد شد.

رحمتی پور افزود: یکی از ماموریت‌های پلیس راهور، نظارت بر مراکز معاینه فنی است که به طور مستمر اجرا می‌شود.

او از مردم خواست تا حدامکان از هر گونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، خودداری کنند و از خروج غیر ضروری از منازل و فعالیت‌های طولانی یا سنگین اجتناب ورزند.

رحمتی پور گفت: خودرو‌هایی که عمر تولید آن‌ها کمتر از چهارسال باشد نیازی به معاینه فنی ندارند، اما بالای چهارسال باید برگه معاینه فنی دریافت کنند.

او ادامه داد: با توجه به وضعیت هوای استان البرز انتظار می‌رود شهروندان نسبت به انجام معاینه فنی خودرو‌های خود و رفع نواقص فنی آن‌ها اقدام نمایند.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرز افزود: اکنون ۱۱ مرکز معاینه فنی خودرو در استان البرز فعال است که از این تعداد یک مرکز در شهرستان ساوجبلاغ، سه مرکز در نظرآباد و بقیه در کرج قرار دارند که مردم می‌توانند برای معاینه فنی خودرو‌های خود به این مراکز مراجعه کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز هم اضافه کرد: کیفیت هوای شهرستان‌های غرب استان برای تمام گروه‌ها ناسالم شده و در وضعیت اضطرار قرار گرفته است.

فردین حکیمی گفت: بر اساس اعلام ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در شهرستان‌های ساوجبلاغ و نظرآباد به ترتیب بر روی اعداد ۱۵۶ و ۱۵۳ قرار گرفته است.

او افزود: همچنین شاخص آلودگی در شهرستان‌های اشتهارد و کرج به ترتیب ۸۴ و ۹۳ می‌باشد که بیانگر قابل قبول بودن هوا در این مناطق است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …