جمعه , 31 فروردین 1403

جنگلبانان ایثارگران بی نام و نشان در حفاظت از منابع طبیعی هستند

به گزارش روز یکشنبه  روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، حامد فرضی به مناسبت روز ملی جنگلبان و در آستانه پنجمین همایش ملی تجلیل از جنگلبانان پیامی منتشر کرد که در این پیام آمده است: آنگاه که آتش در دل جنگل ‌ها و مراتع می ‌افتد، دل جنگلبانان میهن نیز به درد می ‌افتد و با تعصب و همت والایشان برای مهار این حادثه تلخ جانفشانی می ‌کنند، بی ‌شک پیشگیری از وقوع آتش ‌سوزی در جنگل ‌ها و مراتع کشور همواره از دغدغه ‌های آنها در سراسر کشور است و در این راه تمام کوشش ‌شان را خواهند نمود.

جنگلبانان ایثارگران بی نام و نشانی هستند که در شرایط آب و هوایی سخت اعم از گرما و سرمای شدید و با امکاناتی محدود، حفاظت از جنگل ها، مراتع و عرصه های منابع طبیعی را بر عهده دارند.

این عزیزان فداکار برای انجام وظایف خود و مقابله با سوء استفاده کنندگان از طبیعت و قاچاقچیان چوب خطرات زیادی را به جان می خرند تا این گنجینه های طبیعی از هر آسیبی در امان بمانند و به محض آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی تن را به آتش و دود می زنند، خود می سوزند تا درختان و بوته زارهای سرسبز کشورش این موهبت های الهی نسوزند.

جنگلبان بودن یک انتخاب است و این انتخاب وظیفه تک تک ما می باشد. همه ما بایستی نگرشی فراتر از دایره ی شغلی خود داشته باشیم و درنقش جنگلبان نسبت به عرصه های ملی خود متعصب بوده و با تمام موانع و مشکلات برای حفاظت از عرصه های ملی تلاش کنیم.

از آنجایی که جنگلبانان این قشر پرتلاش و زحمتکش در خط مقدم پاسداری از میراث طبیعی کشور هستند و با فداکاری و ایثارگری‌های خود در راه حفاظت و صیانت از انفال از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند، به دنبال این فداکاری‌ها امروز عنوان پر افتخار (مدافعان حریم طبیعت) را برای خود برگزیده اند.

نعمات الهی انسان در بستر طبیعت و منابع طبیعی خدا دادی نهفته است وانسان‌ها موظف و مکلف به رعایت، بهره برداری و حفاظت از این مواهب الهی هستند؛ علی الخصوص که در دین ما و شریعت ما این امر یک موضوع تکلیف شده است و باید بیش از هر چیز دیگری نعمت‌های الهی و منابع طبیعی را حفظ و حراست نماییم.

نقش و اهمیت منابع طبیعی و محیط زیست بر هیچ کس پوشیده نیست و با توجه به مفاهیم توسعه پایدار این مواهب الهی میراث گذشتگان ما نیست بلکه امانت نسل های بعدی در نزد ماست که باید به درستی حفظ، توسعه و استفاده شود.

امیدوارم کمبودها و موانع سختی که بر سر راه عزیزانمان در منابع طبیعی و حفاظت از عرصه‌های ملی وجود داردهمچنان با تدبیر و برنامه ریزی‌های دقیق و با همراهی مردم عزیز و سایر مسئولین  مرتفع گردد.

اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر جنگل به ویژه عزیزانی که امسال در جریان اطفاء حریق جان خود را در راستای حفاظت از جنگلها و اراضی ملی در طبق اخلاص گذاشتند و با آرزوی سلامتی برای جانبازان محافظ منابع طبیعی، از آفریدگار طبیعت برای جنگلبانان سخت کوش مان در سراسر کشور آرزوی توفیق روز افزون سلامتی و تندرستی خواستارم و امید آن دارم که با افزایش آگاهی مردم ایرانی سر سبز و آباد داشته باشیم و هر فرد ایرانی خود یک جنگلبان باشد.

استان البرز دارای ۴۳۰ هزار هکتار عرصه های ملی و طبیعی می باشد که ۱۵ هزار هکتار آن را جنگل تشکیل می دهد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …