پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

جشنواره جوان خوارزمی در مدارس البرز فراخوان داد

« رضا شکیبا » روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در اجرای اهداف  سند تحول بنیادین آموزش وپرورش این جشنواره  در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در مدارس استان البرز  برگزار می شود.

وی بیان داشت : همه دانش آموزان و هنرجویان دوره دوم متوسطه دولتی و غیر دولتی( نظری ، فنی وحرفه ای ، کاردانش و استثنایی و پژوهش سراهای دانش آموزی ) می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه پژوهش محوری باید سرلوحه کار بخش  آموزش و دانش آموزان قرار گیرد تا شاهد حضور پررنگ نوجوانان در عرصه‌های مختلف علمی، فنی، ابتکارات و اختراعات باشیم، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ پژوهشگری نظیر جشنواره خوارزمی باید در میان دانش آموزان با جدیت پیگیری شود.

شکیبا یادآورشد: جامعه های توسعه یافته در ابعاد اقتصادی و فناوری نشات گرفته از پژوهش‌های علمی  هستند بنابراین باید روحیه پژوهشگری را به عنوان مهمترین سرمایه ملی بین دانش آموزان ترویج داد و بستر رشد، شکوفایی و خلاقیت را برای آنان فراهم کرد.

وی با بیان اینکه جشنواره خوارزمی یکی از ابزارهای مهم تقویت علمی  در این زمینه به شمار می رود، اضافه کرد: پیشرفت‌های علمی بدون تحقیق و پژوهش امکان پذیر نیست و جشنواره خوارزمی نقش اساسی و کلیدی جهت شکوفایی استعداد دانش آموزان دارد.

وی ادامه داد: تقویت و تربیت دانش آموزان تلاشگر پژوهشی بر اساس سند تحول بنیادین یکی از اهداف و وظایف مهم آموزش و پرورش است و این نهاد در هموارسازی راه نسل جوان به این مهم و ایجاد روحیه پژوهشی و پرسشگری نقش بسزایی دارد.

رییس مدارس استعدادهای درخشان و دانش پژوهان البرز در ادامه به جایگاه، نقش و اهداف جشنواره خوارزمی پرداخت و عنوان کرد: آماده‌سازی نسل جوان، شناسایی استعداد و خلاقیت دانش آموزان، معرفی پژوهشگران، محققان، مبتکران و مخترعان موفق و تربیت دانش آموزان تلاشگر و پرسشگر از اهداف این رویداد است.

وی تصریح کرد: جشنواره خوارزمی در محورهای  ادبیات فارسی، نقش آفرینی، زبان انگلیسی، آزمایشگاه، بازارچه، پژوهش و مطالعات، ریاضی و کدنویسی فراخوان شد.

شکیبا گفت: جشنواره دانش آموزی خوارزمی با هدف سوق دادن سیستم آموزشی به سمت برنامه های آموزشی مهارتی و تیمی رشته های مختلف اجرایی شده است.

وی تاکید کرد: دانش آموزان برای ثبت نام در جشنواره  تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ از طریق درگاه سامانه ثبت نام به نشانی KHARAZMI.SAMPAD.GOV.IR  فرصت دارند و ضمنا دانش آموزان می توانند ابتدا اقدام به ثبت نام اولیه نموده و سپس طرح خود را تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال آینده در سامانه بارگذاری کنند.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد که نیمی از آن در مدارس متوسطه تحصیل می کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …