چهارشنبه , 29 فروردین 1403

جدید‌ترین اخبار کرونا در ایران| بستری ۳۸۶ نفر از بیماران کرونایی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، براساس اعلام ‌وزارت بهداشت تاکنون 65 میلیون و 59 هزار و 341 نفر دز اول، 58 میلیون و 453 هزار و 280 نفر دز دوم و 31 میلیون و 114 هزار و 457 نفر، دز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به 154 میلیون و 627 هزار و 78 دز رسید، همچنین در شبانه روز گذشته 21 هزار و 687 دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

در روز گذشته و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 624 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و 144 نفر از آنها بستری شدند.

خوشبختانه تاکنون 7 میلیون 318 هزار و 854 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند و 386 نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

در حال حاضر مانند روز گذشته هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز نیست، 35 شهرستان در وضعیت نارنجی، 342 شهرستان در وضعیت زرد و 71 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

استان بوشهر/ بستری 32 بیمار در بخش‌های کرونایی استان 

حسن ملکی‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، با اشاره به اینکه 3 شهرستان کنگان، عسلویه و جم در شرایط آبی کرونایی قرار دارند، اظهار داشت: 7 شهرستان دیگر استان بوشهر در وضعیت زرد کرونایی تعیین شده که نشان از رو به بهبودی وضعیت کرونایی است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر از روند کاهشی بستری‌های بخش کرونایی بیمارستان‌های استان خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر 32 بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به بستری بیماران جدید در بخش کرونایی در شبانه‌روز گذشته خاطرنشان کرد: در شبانه‌روز گذشته 20 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده و 23 بیمار نیز با حال خوب از این بخش‌ها ترخیص شدند.

وی با بیان اینکه بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر خالی از بیماران کرونایی است افزود: خوشبختانه مورد فوتی کرونایی در یک هفته گذشته تاکنون در استان به ثبت نرسیده است.

ملکی‌زاده  خاطرنشان کرد: تعداد کل مبتلایان به کرونا از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون 108 هزار و 510 نفر بوده است.

استان کرمان/ بستری 57 بیمار قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان

براساس آخرین به روزرسانی‌های نقشه کرونایی منتشر شده از سوی وزارت بهداشت از  19 شهریور، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز استان کرمان همچنان صفر مور‌د و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از 9 شهر به دو کاهش یافته است، همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از 14 شهر به 19 شهر رسیده و از این هفته 2 شهر با وضعیت آبی در استان کرمان دارد.

سعید صحبتی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 تا روز گذشته، اظهار داشت: 13 مورد مثبت بستری جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان کرمان داشتیم که از این تعداد 4 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، یک مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 2 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 6 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سیرجان است.

وی با بیان اینکه تعداد موارد بستری قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 57 نفر است، گفت: در 24 ساعت گذشته 2 مورد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا گزارش شده و مجموع جان‌باختگان کرونا در استان کرمان به 5 هزار و 822 نفر رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان واکسن تزریق شده جمعیت بالای 12 سال در استان کرمان را 2 میلیون و 362 هزار و 35 دز واکسن تزریق شده نوبت اول، 2 میلیون و 98 هزار و 78 دز واکسن تزریق شده نوبت دوم، 934 هزار و 11 دز واکسن تزریق شده نوبت سوم و 103 هزار و 786 دز واکسن تزریق شده نوبت چهارم است.

استان خراسان رضوی/ ثبت دومین روز متوالی بدون فوتی کرونا 

محمدپهلوان  در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس ،اظهار داشت: روند ابتلا، بستری و فوتی ناشی از کرونا کاهشی است و در هفتمین اوجگیری کرونا تنها چهار روز بدون فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید 19 در خراسان رضوی ثبت شده است که اولین مورد آن 15 مردادماه و چهارمین مورد 24 شهریورماه بوده است.

وی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته 59 بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شدند که  سهم بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این تعداد 54 بیمار بود که این دانشگاه علاوه بر مشهد 16 شهرستان دیگر خراسان رضوی را زیر پوشش دارد.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون 175 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند که سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این تعداد 128 بیمار است.

پهلوان افزود: هم اکنون 46 بیمار بد حال مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند که  36 نفر از آنان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته 260 بیمار سرپایی مشکوک یا مبتلا به کرونا به بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کردند.

استان قزوین/ کاهش 32 درصدی نرخ بستری‌های کرونایی در استان 

جلال رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، از افزایش 20 درصدی موارد قطعی ابتلای روزانه به کرونا خبر داد و اظهار داشت: در 24 ساعت اخیر 6 مبتلای کرونایی جدید در آزمایشگاه‌های منتخب کووید 19 استان قزوین شناسایی شد که این آمار در مقایسه با روز پیش یک نفر بیشتر شده است.

وی با اشاره به کاهش 32 درصدی موارد روزانه بستری‌های کرونایی گفت: در شبانه‌روز گذشته 19 بیمار کرونایی جدید با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند که این آمار نسبت به روز قبل 9 نفر کاهش یافته است.

رحمانی با بیان اینکه آمار بیماران بدحال کرونایی تثبیت شده است، اضافه کرد: در حال حاضر 6 بیمار کرونایی با حال وخیم جسمی و تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان قزوین زیر دستگاه ونتیلاتور بستری شده‌اند که این آمار درست به اندازه آمار روز گذشته است.

وی از صفر شدن مجدد نرخ مرگ‌ و میر کرونایی روزانه در استان خبر داد و گفت: خوشبختانه در 24 ساعت گذشته هیچ موردی از فوت ناشی از بیماری کرونا در شبکه بهداشت و درمان استان قزوین به ثبت نرسید.

معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین در ادامه به کاهش 30 درصدی موارد بهبودیافتگان روزانه کرونایی اشاره کرد و افزود: در شبانه‌روز اخیر 19 بیمار کرونایی با علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های قزوین مرخص شدند که این آمار نسبت به روز پیش 8 نفر کمتر شده است. 

رحمانی با اشاره به کاهش 6 درصدی جمعیت کل بستری‌های کرونایی استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر 62 بیمار کرونایی به دلیل داشتن علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شده‌اند که این آمار در مقایسه با روز گذشته 4 نفر کاهش داشته است.

خراسان جنوبی/ 7 شهرستان خراسان جنوبی بدون مبتلا به کرونا

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا  دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: 7 شهرستان خراسان جنوبی در شبانه روز گذشته بدون مبتلا به کرونا بوده است.

غلامرضا شریف‌زاده اظهار کرد: شهرستان‌های نهبندان، سرایان، طبس، بشرویه، درمیان، سربیشه و خوسف در شبانه روز گذشته بدون مبتلا به کرونا بودند.

وی افزود: از 103 آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شده در مجموع 12 مورد جدید شناسایی شده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا  دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از این تعداد 2 مورد در بیرجند، یک مورد در زیرکوه، 5  مورد فردوس و 4 مورد از شهرستان قائنات شناسایی شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر 15 بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که 3  نفر کرونا مثبت است.

شریف‌زاده گفت: یک مورد بیمار کرونا مثبت در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است که خوشبختانه مورد بدحال در بیمارستان نداریم. 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا  دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در شبانه روز گذشته موردی جدیدی از فوت کرونایی شناسایی نشد و موراد فوت همچنان در عدد هزار و 479 نفر باقی مانده است.

همچنین در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان تا روز گذشته 589  هزار و 539 نفر واکسن نوبت اول، 534 هزار و 529 نفر واکسن نوبت دوم، 227 هزار و 724 نفر واکسن نوبت سوم و 15 هزار و 151  نفر نوبت چهارم واکسن را دریافت کردند.

استان سمنان/ مراجعه 32 نفر با علائم مشکوک به مراکز درمانی استان 

حجت‌الله یحیایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: امروز 32 بیمار با علائم مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان سمنان مراجعه کردند که این تعداد نسبت به روز گذشته 8 نفر کاهش داشت.

وی با بیان اینکه از مجموع مراجعان مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان سمنان، 18 نفر مربوط به جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود و 14 نفر نیز مربوط به جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان بوده است، عنوان کرد: تعداد تست‌های مثبت کرونا در استان سمنان در شبانه‌روز گذشته یک مورد بوده است که نسبت به روز پیش از آن 3 نفر کاهش داشته است.

به گفته سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان، از مجموع این تعداد تست مثبت کرونای در استان سمنان در شبانه‌روز گذشته سهم شهرستان‌های شاهرود و میامی صفر و سایر شهرستان دیگر استان سمنان نیز یک نفر بوده است.

یحیایی با اشاره اینکه در 24 ساعت گذشته یک بیمار در بیمارستان‌های استان سمنان بر اثر ابتلای قطعی به کرونا بستری شد بیان کرد: مجموع بستری شده‌ها در بخش کرونای بیمارستان‌های استان سمنان نسبت به روز پیش افزایش نداشته است.

وی با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته یک بیمار به صورت سرپایی روند درمانی خود را ادامه دادند عنوان کرد: تعداد بیماران سرپایی در استان سمنان نسبت به روز گذشته 2 نفر کاهش داشته است.

یحیایی با اشاره به اینکه در شبانه روز خوشبختانه مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان سمنان ثبت نشد خاطرنشان کرد: در مجموع 4 بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان سمنان بستری‌اند که از این تعداد یک بیمار در بیمارستان‌های شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان و 3 بیمار در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بستری شده‌اند.

وی گفت: در مجموع و با احتساب بیماران مشکوک به کرونا، در شبانه‌روز گذشته یک بیمار در بخش‌های کرونای بیمارستان‌های استان سمنان بستری شده است و این تعداد نسبت به روز گذشته 2 نفر کاهش داشته است.

استان کردستان/ 9 بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند

فریدون عبدالملکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، به تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان پرداخت و اظهار داشت: در طول شبانه‌روز گذشته 9 بیمار جدید مبتلا به کروناویروس در کردستان شناسایی شده است.

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته هیچ گونه مورد فوتی کرونا در استان کردستان گزارش نشده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان کردستان با بیان اینکه در حال حاضر 39 بیمار مبتلا به کرونا در استان بستری هستند، خاطرنشان کرد: از این تعداد بیمار 9 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه ICU تحت مراقبت هستند.

عبدالملکی با اشاره به اینکه در طول شبانه‌روز گذشته 244 نفر از شهروندان کردستانی دز یادآور را تزریق کرده‌اند، یادآور شد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی تنها راه مقابله با کرونا است.

انتهای پیام/

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …