جمعه , 31 فروردین 1403

جدیدترین اخبار کرونا در ایران| آغاز روند نزولی مبتلایان در کشور/ افزایش واردات واکسن/ اطمینان وزیر بهداشت به مردم برای کاهش شدت کرونا

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم‌‌، با گذشت نزدیک به دو سال از آغاز همه‌گیری کرونا، پیامد‌های شیوع غیرمنتظره این بیماری به تدریج در حال رخ‌نمایی است. پنجمین موج طغیان کرونا به خاطر تشدید قدرت انتقال بین‌انسانی سویه دلتا در مقایسه با سویه‌ها و اوجگیری های پیشین شیوع این ویروس همه‌گیر بسیار سهمگین‌تر و دارای قدرت سرایت بیشتر است.

مقابله سختکوشانه با ویروس فراگیر کرونا در کشور در شرایطی رقم می‌خورد که دیگر ظرفیت بیمارستان مختص بیماران کرونایی تکمیل شده و توانایی کادر درمانی رو به تحلیل است. موج پنجم شیوع کرونا و افزایش مبتلایان به بیماری کووید 19 آغاز شده و هم‌اینک شمار مبتلایان و جانباختگان کرونایی‌ به مرحله نگران‌کننده رسیده است.

به اذعان مسئولان بهداشتی و درمانی کشور  روزهای سیاه کرونایی فرا رسیده و با افزایش چشمگیر مبتلایان، بیماران بستری و جان باختگان ویروس کرونا کشور در وضعیت حاد و بحرانی قرار گرفته و این امر به یک تهدید اجتماعی و روانی در حوزه سلامت تبدیل شده ‌و در شرایطی که تاکنون داروی مشخصی برای درمان ویروس کرونا مشخص نشده تنها راه جلوگیری از شیوع این ویروس و کمک به کادر پزشکی و درمانی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، دوری از سفر و پاییندی مردم به مصوبات ستاد مقابله با کروناست.

اما مشکل دیگری که این روزها با شیوع کرونا در حال رخ‌نمایی است، افزایش مشکلات رفتاری، وسواس، اضطراب، ترس، کودک آزاری، همسرآزاری و همچنین مشکلات مربوط به سازگاری، افزایش شدت اختلالات روانپزشکی و افسردگی و افزایش بروز خودکشی است که نگرانی را افزایش می‌دهد، اما در این بحبوحه‌ اوج‌گیری بیماری همه‌گیر با قدرت سرایت بالا شاهد تجمع‌ها و حضور‌های غیر ضروری در خارج از منزل و بالا رفتن هر روزه‌ آمار هستیم چرا که بی‌توجهی، ساده انگاری، عادی انگاری، عدم استفاده از ماسک، حضور در تجمعات و رعایت نکردن فاصله اجماعی و … موجب شیوع کرونا و به خطر افتادن سلامت مردم در نتیجه، افزایش هزینه برای جامعه شده است.

مردم باید بیش از پیش و به جد موازین بهداشتی را رعایت کنند و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی (فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در اماکن شلوغ بهداشتی و …) بی‌شک شاهد کاهش این بیماری منحوس ‌خواهیم بود و این امر زمانی محقق می‌شود که تمام دستورالعمل بهداشتی رعایت و از هر‌گونه تجمعات غیرضروری پرهیز شود، در صورت عادی‌انگاری و عدم رعایت اصول بهداشتی، بی‌شک با انتشار بیشتر شیوع کرونا رو به رو خواهیم شد.

جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی استان‌های کشور

اما در جدیدترین ‌رنگ‌بندی کرونایی استان‌های کشور که اعلام شده است‌ شهرهای قرمز کرونایی کشور در حال گسترش است و علاوه بر آن 110 شهرستان نارنجی، 306 شهرستان قرمز و 32 شهرستان زرد هستند و شهرستان با وضعیت آبی در کشور نداریم.

شهرهای اسکو، کلیبر (آذربایجان شرقی)، پیرانشهر (آذربایجان غربی)، بیله سوار (اردبیل)، برخوار، دهاقان، شاهین شهر و میمه (اصفهان)، درمیان، سرایان (خراسان جنوبی)، بجستان، جوین، کوهسرخ (خراسان رضوی)، سلطانیه (زنجان)، مهدی شهر (سمنان)، سرچهان، فراشبند (فارس)، رومشکان (لرستان) و دهگلان، کامیاران (کردستان) علاوه بر شهرهای قرمز قبلی، از امروز در وضعیت قرمز قرار گرفتند.‌

استان هرمزگان/606 بیمار کرونایی دیگر بستری هستند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، خوشبختانه در روزهای اخیر روند کاهشی کرونا در هرمزگان آغاز شده و بیش از نیمی از بیماران از بیمارستان‌ها ترخیص و ظرفیت زیادی در بخش‌های بیمارستانی آزاد شده است. 

در تیره ترین روزهای مرداد روزانه شمار زیادی از بیماران در بیمارستان‌ها بستری و حجم این بیماران به بیش از 1600 نفر نیز رسید اما خوش‌بختانه با کاهش آمار شاهدیم میزان بیماران بستری در حال حاضر بر روی عدد 606 قرار گرفته که به نسبت ماه قبل نشان می‌دهد وضعیت مناسب‌تر شده است.

در بهتر شدن اوضاع کرونایی هرمزگان بی شک نقش تسریع واکسیناسیون را نمی‌توان نادیده گرفت، در حال حاضر گروه‌های هدف و سنی مختلف تا 35 سال در هرمزگان در حال تزریق واکسن هستند که به زودی می‌توان امیدوار بود جمعیت قابل توجهی از مردم واکسینه شوند. 

در همین راستا دکتر فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: تعداد نمونه گیری از ابتدای اپیدمی تاکنون جمعا 526900 بوده و سعی می‌شود این روند تداوم یابد. 

وی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته 123 بیمار جدید در بخش‌های مختلف بیمارستانی استان بستری‌ شدند، در حال حاضر 606 نفر با تشخیص کووید 19 در بیمارستان‌های استان بستری هستند. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از این میزان 109 بیمار در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت ویژه پزشکی قرار دارند و وضعیت 27 بیمار نیز وخیم است. 

وی با تاکید بر اینکه حدود 8 هزار نفر از بیماران در منازل خود قرنطینه هستند اظهار داشت: در شبانه روز گذشته کرونا جان 7 بیمار دیگر شامل 5 آقا و 2 خانم در محدوده سنی 37 الی 68 سال از شهرستان‌های بندرعباس (5 نفر)، میناب و قشم هر کدام یک نفر را گرفت و شمار جان باختگان به 2265 نفر رسید. 

استان بوشهر/بستری‌ها 60 درصد کاهش یافت

سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به گذر استان از پیک پنجم کرونا اظهار داشت: در این راستا مبتلایان به کرونا و بستری‌های این بیماری در بیمارستان‌های استان بوشهر روند نزولی دارد و تعداد بستری‌های بخش کرونا بیمارستان‌های استان نسبت به مرداد ماه بیش از 60 درصد کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، اکنون تعداد بستری‌های بخش کرونایی مراکز درمانی استان را 432 نفر دانست و بیان کرد: روز گذشته 66 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شدند که از این تعداد ابتلای 35 مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

وی با اشاره به اینکه اکنون 53 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، 20 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

کشمیری کاهش فوتی‌های کرونایی را از دیگر موارد دانست و با بیان اینکه روز گذشته 4 نفر از بیماران کرونایی جان‌باخته‌اند خاطر نشان کرد: روز گذشته 4 مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا شامل 3 آقا و یک خانم بین سن 47 تا 76 سال سن در استان بوشهر به ثبت رسید و تاکنون یک‌هزار و 885 نفر به سبب ابتلا به بیماری کرونا در استان بوشهر فوت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر روند بهبود یافته‌‌ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: روز گذشته 85 بیمار در بخش کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد 67 نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر روند واکسیناسیون را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تاکنون 45 درصد جمعیت بالای 18 سال استان بوشهر حداقل یک نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود در حدود 45 روز دیگر اگر به همین شکل تأمین واکسن ادامه یابد کل جمعیت بالای 18 سال استان حداقل یک نوبت واکسن کرونا دریافت می‌کنند که نقش مهمی در ایمنی جامعه دارد ولی نباید دستورالعمل‌های بهداشتی فراموش شود.

استان سمنان/ 52 بیمار قطعی مبتلا به کرونا بستری شدند

حبیب‌الله خجسته‌پور سخنگو و جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در سمنان، گفت: ‌روز گذشته تعداد 52 بیمار قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان سمنان بستری شده‌اند.

وی با اشاره به آخرین آمار استخراج شده از روند شیوع کرونا در استان سمنان اظهار داشت: روز گذشته، هجدهم شهریورماه 331 بیمار با علائم حاد تنفسی و مشکوک به کرونا به بیمارستان‌های استان سمنان مراجعه کردند.

معاون استاندار سمنان افزود: تست کرونای 215 نفر از این مراجعان بر اساس معیارهای قطعی آزمایشگاهی مثبت شده و به عنوان مبتلایان قطعی شناسایی شده مبتلا به کرونا در استان سمنان محسوب شدند.

خجسته ‌پور اضافه کرد: از مجموع 215 بیمار شناسایی شده مبتلای قطعی به کرونا در استان سمنان در روز گذشته، 52 نفر در بیمارستان‌های این استان بستری شده و 163 نفر نیز به صورت سرپایی مداوای خود را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به روند مناسب بهبود بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان سمنان عنوان کرد: در روز گذشته همچنین 63 بیمار قطعی مبتلا به کرونا پس از بهبودی کامل، با حال عمومی مناسب مرخص شده و به خانه برگشتند.

خجسته ‌پور با اشاره به روند مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در استان سمنان عنوان کرد: در روز گذشته همچنین 6 خانواده دیگر در استان سمنان به دلیل بیماری کرونا داغدار عزیزان خود شدند.

به گفته وی، هم‌اکنون 523 بیمار مبتلای قطعی و مشکوک به ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند که این آمار نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته است.

استان اصفهان/1308 بیمار جدید شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جمع خبرنگاران، با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته، اظهار داشت: در این بازه زمانی تعداد کل موارد نمونه‌گیری شده ویروس کرونا در استان 3324 نفر بودند که 1308 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونای شناسایی شده  454 نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شدند همچنین طی این مدت408  بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر3240  بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد  458 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

وی آمار مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا طی 24 ساعت اخیر در استان اصفهان را 50 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 39 نفر فوت شده کرونا مثبت قطعی بوده است.

استان کرمان/ بستری 147 بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌ها

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، روند نزولی کرونا در موج پنجم آن در شرایطی در استان کرمان ادامه دارد که طبق آخرین آمار منتشر شده با 147 بیمار جدید تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان کرمان به 37 هزار و 546 مورد رسیده است و در حال حاضر 849 بیمار قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان بستری است.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 849 مورد است اظهار داشت: از این تعداد 496 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 29 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 122 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 63 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 139 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 147 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 37 هزار و 546 مورد رسیده است.

وی به فوت 18 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 4 هزار و 452 نفر رسیده است.

استان آذربایجان غربی/998 هزار نفر واکسیناسیون شدند

جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به واکسیناسیون 43 هزار و 15 نفر دیگر در شبانه روز گذشته اظهار داشت: مجموع کل واکسیناسیون در استان آذربایجان‌غربی به 998 هزار و 469 نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با ابراز تاسف از اینکه در شبانه روز گذشته 30 نفر از هم استانی‌ها بر اثر ابتلای به کرونا جان باختند گفت: تاکنون کرونا جان پنج هزار و 826 نفر را گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته یک هزار و 630 نفر آلوده به کرونا شدند افزود: تاکنون 251 هزار و 504 نفر به کروناویروس مبتلا شده‌اند. آقازاده در ادامه اظهار داشت: هم اکنون دو هزار و 181 نفر سندروم حاد تنفسی و 319 نفر بستری آی سی یو در بیمارستان‌های آذربایجان‌غربی وجود دارد.

وی تصریح کرد: همچنین یک هزار و 90 نفر بستری مشکوک شناسایی شده ضمن اینکه 65 نفر بیمار بدحال وصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.

استان قزوین/ آمار مبتلایان کرونایی 2 برابر شد

در شبانه‌روز اخیر مجموع آمار مبتلایان کرونایی استان قزوین به 104 هزار و 255 نفر رسید که از این جمعیت 37 هزار و 917 نفر بستری شدند و از این میزان بستری 2 هزار و 272 نفر فوت و 29 هزار و 543 نفر با علایم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های استان قزوین مرخص شدند. ضمن اینکه آمار موارد محتمل و مشکوک ابتلای کرونایی به 18 هزار و 601 نفر رسید و 30 هزار و 52 نفر بستری موقت شدند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از جهش دوباره آمار مبتلایان کرونایی روزانه خبر داد و اظهار داشت: در 24 ساعت اخیر 860 مورد قطعی ابتلا به کرونا در آزمایشگاه‌های منتخب کووید-19 شناسایی شد که این آمار در قیاس با روز قبل بیش از 2 برابر (102 درصد) رشد داشته است.

پیمان نامدار همچنین از کاهش 18 درصدی آمار بستری‌های روزانه کرونایی خبر داد و گفت: در شبانه‌روز گذشته 139 بیمار کرونایی جدید در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند که این آمار نسبت به روز پیش 31 نفر کمتر است. ضمن اینکه آمار بیماران بدحال هم 29 درصد کاهش یافت و به 42 نفر رسید که در مقایسه با روز قبل 17 نفر کمتر شده است.

وی اضافه کرد: آمار مرگ‌ومیر روزانه هم با 17 درصد کاهش به 10 نفر در روز رسید که این آمار در قیاس با روز گذشته 2 نفر کمتر شده است و امیدواریم در روزهای آینده شاهد آمار تک‌رقمی در حوزه فوتی‌های کرونایی باشیم.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان قزوین همچنین از کاهش 17 درصدی آمار بهبودیافتگان خبر داد و گفت: در شبانه‌روز اخیر 120 بیمار کرونایی با علایم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان قزوین مرخص شدند که این آمار در قیاس با روز قبل 24 نفر کاهش داشته است.

نامدار ادامه داد: همچنین آمار مجموع بستری‌های کرونایی ما در بیمارستان‌های استان قزوین بعد از مدت‌ها به زیر 700 نفر رسید و در حال حاضر 692 بیمار کرونایی بستری داریم که نسبت به روز پیش 24 نفر کمتر شده است.

استان یزد/ روز بدون فوتی کرونا بعد از 80 روز ثبت شد

 ابراهیم سلمانی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد در ارتباط با وضعیت کرونایی استان اظهار داشت: از  890  نمونه گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا ویروس در شبانه روز گذشته، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 316 بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند.

 وی با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است ادامه داد: از این تعداد، 55 نفر در بیمارستان‌های استان بستری و 261 نفر در منزل دوره نقاهت خود را طی می‌کنند.

سلمانی با اشاره به شناسایی موارد جدید بستری در بیمارستان‌های استان اظهار داشت: 13 بیمار در اردکان ، 2 بیمار در اشکذر، 1 بیمار در بافق،  2 بیمار در بهاباد، 1 بیمار در تفت ، 4 بیمار در خاتم، 2 بیمار در مهریز ، 8 بیمار در میبد و 22 بیمار در شهرستان یزد شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه وضعیت استان یزد همچنان شکننده است افزود: خوشبختانه پس از گذشت 80 روز، روز گذشته فوت بیمار مبتلا به کرونا در استان یزد گزارش نشده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی(ره) استان یزد تصریح کرد: در حال حاضر 489  بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند که از این تعداد 120   بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات دریافت می‌کنند.

استان گیلان/ 136 بیمار کرونایی جدید بستری شدند

تعداد 920 بیمار کرونایی هم‌اکنون در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که 136 نفر از این تعداد 24 ساعت گذشته به آمار مذکور افزوده شده‌اند.

155 بیمار کرونایی به‌دلیل وخامت حال و درگیری شدید ریه‌هایشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که از این تعداد 24 نفر روز گذشته به این بخش افزوده شده‌اند.

همچنین 170 بیمار کرونایی در سراسر استان گیلان در وضعیت بدحال قرار دارند؛ اگر چه آمار نسبت به هفته‌های گذشته کاهش بیش از هزار نفری داشته اما هنوز آمار بستری‌شدگان کرونایی بالا است.

طبق آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونایی از سوی وزارت بهداشت در حال حاضر 12 شهرستان از 17 شهرستان استان گیلان در وضعیت نارنجی، 4 شهرستان قرمز و یک شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد.

استان گیلان هم‌اکنون وضعیت بسیار شکننده‌ کرونایی را سپری می‌کند چرا که هر آن ممکن است به‌دنبال عادی‌انگاری نسبت به کرونا آمار فاجعه‌بار کرونایی مجدداً در گیلان تکرار شود و شاهد جان باختن هم‌استانیانمان باشیم.

استان فارس/ بستری بیش از 324 بیمار با وضعیت وخیم در 24 ساعت گذشته

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون یک میلیون و 281 هزار و 821 تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده 387 هزار و 300 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون 170 هزار و 943 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 37 هزار و 181 بیمار مثبت و در مجموع از ابتدا تاکنون، 424 هزار و 481 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس شناسایی شده است.

با اعلام بستری 352 بیمار جدید طی 24 ساعت گذشته  مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علائم به 3 هزار و 252 نفر در بیمارستان‌های استان رسید که از این تعداد 324 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

با اعلام جان باختن 25 هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون مجموع جان باختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به 6 هزار و 397 نفر رسیده است.

توصیه متولیان بهداشت و درمان بر این است که با رعایت فاصله فیزیکی با دیگران، استفاده مداوم از ماسک، عدم حضور در دورهمی‌های خانوادگی، امکان شلوغ و پر تردد و تزریق به موقع واکسن کرونا در مراکز واکسیناسیون از انتشار بیماری کووید19 جلوگیری می‌کند.

کاشان/ روند بستری بیماران کرونایی مجدد صعودی شد

افت و خیر ویروس کرونا در منطقه کاشان و آران و بیدگل نشان می‌دهد که همچنان این ویروس منحوس در منطقه جولان می‌دهد و افراد بیشتری را درگیر خود می کند و امیدواریم با تسریع در روند واکسیناسیون شیب صعودی این بیماری کاهش پیدا کند.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته 72 بیمار جدید حاد تنفسی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری شدند، اظهار داشت: از این تعداد 59 بیمار در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری شده و 10 بیمار نیز در بیمارستان سیدالشهداء و سه بیمار نیز در بیمارستان ثامن شهرستان آران و بیدگل بستری شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه بیماران بستری شده در کاشان حداقل دو و حداکثر 85 سن دارند، افزود: در شهرستان آران و بیدگل نیز حداقل سن بیمار 24 و حداکثر 79 ساله به عنوان بیمار حاد تنفسی بستری شدند.

دلاوری با بیان اینکه تاکنون 792 بیمار حاد تنفسی در دو مرکز درمانی شهید بهشتی کاشان و سیدالشهداء آران و بیدگل بستری هستند، ابراز داشت: از این تعداد 660 بیمار در شهرستان کاشان و 132 بیمار نیز در شهرستان آران و بیدگل بستری شدند و از تعداد کل بیماران 335 بیمار به صورت موقت بستری هستند.

وی از بستری 84 بیمار حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه در دو مرکز درمانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه یک بیمار خانم 66 سال در شهرستان کاشان و یک بیمار آقا 83 سال در شهرستان آران و بیدگل بر اثر کرونا جان خود را از دست داده است.

دلاوری با بیان اینکه تعداد موارد مثبت جدید کرونا طی 24 ساعت گذشته در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به 242 مورد می‌رسد، تصریح کرد: تعداد مراجعان به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان طی 24 ساعت گذشته تعداد 47 بیمار به کلینیک حاد تنفسی مراجعه کرده و تاکنون پنج هزار و 175 نفر نیز در بخش بستری موقت پذیرش شدند که این موضوع بسیار نگران‌کننده است.

وی ضمن تأکید بر رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید کرد: از تمامی شهروندان درخواست داریم پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند چراکه در صورت تداوم شرایط شاهد اوضاع بدتری خواهیم بود.

استان کرمانشاه / بیمارستان‌ها همچنان مملو از بیماران کرونا

براساس اعلام ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه 1478 بیمار کرونا در بیمارستان‌های استان کرمانشاه بستری است که 227 بیمار در بخش‌های ویژه بستری بوده و حال 59 بیمار نیز وخیم است.

در شبانه روز گذشته 122 بیمار مثبت بستری و 181 بیمار مثبت سرپایی در استان کرمانشاه شناسایی شده است و 594 بیمار کرونا با بستری موقت داروی رمدسیویر دریافت کردند.

هر چند شمار بیماران بستری در بیمارستان‌های استان کرمانشاه همچنان بالاست ولی تعداد فوت قطعی بر اثر کرونا در این استان پس از روزها تک رقمی شد و در شبانه روز گذشته 8 نفر بر اثر کرونا فوت کردند.

استان کرمانشاه در موضوع واکسیناسیون براساس اعلام وزارت بهداشت، با پوشش 40درصد در بین 62 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی ایران تا نیمه شهریور در رتبه سوم و کرمانشاه در رتبه نخست کلانشهرها قرار دارد.

جوانان بالای 30 سال در مناطق شهری و بالای 18 سال در مناطق روستایی استان کرمانشاه و دانشجویان دانشگاه رازی و آزاد می‌توانند برای تزریق واکسن به مراکز تجمیعی مراجعه کنند.

استان کردستان/ شناسایی 339مورد جدید مبتلا به کرونا؛ 8بیمار دیگر جان باختند

آخرین وضعیت کرونا در کردستان حاکی از شناسایی 339 بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس و مرگ 8 نفر دیگر در 24 ساعت گذشته تاکنون در استان دارد.

در حال حاضر 870 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کردستان بستری هستند که حال 83 نفر از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) وخیم گزارش شده است.

سنندج با 521 نفر، مریوان 105 نفر، سقز 66 نفر، قروه 46 نفر، کامیاران 40 نفر، بیجار 32 نفر، بانه 26 نفر، دیواندره 17 نفر، دهگلان 13 نفر و سروآباد 4 نفر شمار بستری‌شدگان به تفکیک شهرستان‌های استان کردستان را نشان می‌دهد.

براساس این گزارش؛ آمار فوت‌شدگان بر اثر بیماری کرونا از ابتدا تا کنون در استان کردستان به 1543 نفر رسیده که از این تعداد 651 نفر در سنندج، 264 نفر در سقز، 129 نفر در قروه، 129 نفر در مریوان، 113 نفر در بانه، 84 نفر در دیواندره، 83 نفر در کامیاران، 66 نفر در بیجار، 21 نفر در دهگلان و 3 نفر در سروآباد جان ‌باخته‌اند.

انتهای پیام/‌ش

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …