پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

جایگاه معلولان در حقوق شهری کرج کمرنگ است

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر کرج، محمد اسدیان در نشست بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری کرج که با محور  بررسی ردیف های بودجه مناسب سازی گذرگاه های عرضی عابر پیاده برای تردد معلولان و نابینایان با حضور اعضای کمیسیون تلفیق شورای شهر برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون در خصوص تسهیل تردد معلولان و نابینایان سیاستگذاری درستی در کرج اتخاذ نشده است.

رییس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج افزود: در مطالعات تطبیقی ما راهکارهایی همچون شهرک سازی مناسب و متناسب با نیازهای معلولان  انجام شده است و پیشنهاد می کنم که تمام دستگاه هایی که در این حوزه تکلیف دارند سیاستگذاری را به سمت شهرک هایی مذکور و استفاده از فناوری نوین انسان محور هدایت کنند.

اسدیان بیان داشت: در بعضی از شهرها به اپلیکشن هایی که در اختیار این عزیزان قرار می دهند از طریق ون هایی مخصوص تردد معلولان و نابینایان را تسهیل کرده اند اما در کلانشهر کرج خلا اینگونه اقدامات به صورت ملموسی دیده می شود. 

به گفته عضو شورای اسلامی شهر کرج، توجه به حقوق حقوق شهروندی افراد معلول، نابینایان و جانبازان از باب توجه به حقوق شهروندی آنان و لزوم دسترسی برابر شهروندان به تسهیلات شهری، امری ضروری است و نیازمند توجه دستگاه‌های ذیربط است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …