شنبه , 1 اردیبهشت 1403

توسعه روابط تجاری البرز و جمهوری “کارلیا” روسیه کلید خورد

پرهام رضایی با بیان اینکه این استان از ۱۲ شهرک صنعتی فعال بهره مند است افزود: یکی از بزرگترین شهرک های صنعتی خاورمیانه در شهر اشتهارد البرز واقع است. 

وی به نقش مهم فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام  البرز در فعالیت های صنعتی و تولیدی استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه زیرساخت های خوبی در فرودگاه بین المللی پیام در بحث کارگو سنتر در حال انجام است که تاثیر بالایی درصادرات تولیدات استان دارد.

وی برگزاری نشست های حضوری با هیات های تجاری را  زمینه ساز تعامل میان شرکای تجاری عنوان کرد و گفت: البرز قطب مهم  تولید ماکارونی و دارو در کشور است.

وی ادامه داد : بیش از ۸۰ درصد ظرفیت های دارویی ایران در البرز فعال است و صادرات خوبی از کارخانه های این استان به کشورهای همسایه و اتحادیه اروپا انجام می شود.

رضایی در ادامه از فراهم بودن بستر لازم برای انعقاد تفاهم‌نامه میان شرکت های ایرانی و روسی در زمینه صنایع غذایی و دارویی سخن گفت و افزود: حدود ۴۰ سال است که تحریم های ظالمانه علیه ایران وجود دارد و چند ماهی می شود که این تحریم ها در برابر روسیه نیز اعمال شده است، اما همین شرایط موجب شده که فعالان اقتصادی ایران و روسیه به دنبال ایجاد بسترهای جدید برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری خود باشند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز برگزاری چنین نشست ها با حضور فعالان اقتصادی میان دوکشور ایران و روسیه  را بستر ساز تسهیل در گسترش تعاملات تجاری عنوان کرد.

رضایی با بیان اینکه زمینه تولیدات محصولات مکمل برخی کالاهای تولید روسیه در ایران وجود دارد، گفت: این مساله می تواند به ایجاد تراز تجاری قابل قبول میان دو کشور کمک کند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی  البرز افزود: با توجه به تحریم هایی که علیه روسیه وجود دارد تولیدات استان البرز می تواند بخشی از مواد مصرفی این کشور از جمله مایجتاج جمهوری کارلیا را فراهم کند و بخشی از این توانمندی ها در فضای نمایشگاهی اتاق برای معرفی به هیات های تجاری های خارجی نمایش داده شده است.وی با تاکید بر بسط گسترش روابط تجاری میان فعالان اقتصادی ایران و روسیه بعد از سفر هیات تجاری اعزامی از جمهوری کارلیا گفت: در آینده نیز برای برگزاری وبینارها و نشست های آنلاین میان طرفین برنامه ریزی خواهیم کرد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …