یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

توانمندی های زنان کشورمان را بالا می بریم

مریم کاظمی پور روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، افزود: در دولت سیزدهم تمام هم و غم ما در بخش معاونت توسعه ورزش بانوان این است که برنامه هایی را برای قشر بانوان تدارک ببینیم تا هم در بخش همگانی و هم بخش قهرمانی راه پیشرفت ورزشکاران را  فراهم کنیم.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به برنامه های ارتقاء سطح توان مربیان و داوران تمام رشته های ورزشی، خاطرنشان کرد: سعی خواهیم کرد توانمندی های زنان جامعه مان را در سطوح عالی ورزش بالا بریم  و تحقق این امر همکاری های بین بخش های مختلف از قبیل وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش با فدراسیون های ورزشی را می طلبد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که تصمیم نهایی وزارت ورزش و جوانان در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه ها چسیت، عنوان داشت: این قضیه به طور جدی دنبال می شود البته اولویت ورزش بانوان کشور این است که عدالت ورزشی را برای تمام بانوان فراهم کنیم.

وی ادامه داد: حضور بانوان در ورزشگاه ها، درخواستی است که قشر مشخصی از ما مطالبه می کند و این موضوع را به شکل منطقی و بر اساس اصول و قاعده در مجامعی که در این خصوص تصمیم گیر هستند، مطرح می کنیم و نتایج آن به نحو مقتضی به اطلاع مردم خواهد رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز با اشاره به داشته های ورزش استان اظهار کرد: در دومین دوره المپیاد ورزشی استعدادهای برتر، بانوان ۳۳درصد بیش از آقایان مدال آوردند که این موضوع نمایانگر ظرفیت های نهفته بخش بانوان است.

ایوب بهتاج یادآور  شد: منابع مالی حوزه ورزش بر اساس جنسیت تعریف نشده و بر مبنای عملکرد بخش آقایان یا بانوان تخصیص داده می شود.

بهتاج با بیان اینکه در تعدادی از شهرستان های استان، کارشناس ورزش بانوان وجود ندارد، اظهار کرد: در تعامل با آموزش و پرورش قرار شد تا یکی از دبیران ورزش علاقه مند به فعالیت اجرایی به کارگیری شود تا مسائل مربوط به ورزش بانوان در آن شهرستان ها کارشناسی شده باشد.

وی در خاتمه از دکتر کاظمی پور درخواست کرد تا محدودیتی برای ارتقای مربیگری و داوری بانوان وجور نداشته باشد تا ورزش قهرمانی رشد کند و نیازی به استفاده از آقایان در این بخش نباشد.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در سفر به استان آذربایجان شرقی، عصر امروز چهارشنبه  در جلسه ای با حضور رییس و نایب رییس هیأت های ورزشی استان، روسا و کارشناسان ورزش بانوان اداره های ورزش و جوانان شهرستانهای استان به تبیین برخی مسائل حوزه ورزش بانوان پرداخت.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …