شنبه , 8 اردیبهشت 1403

تحولات امروزه افغانستان نشانه اعتماد اشتباه ۲۰ ساله به آمریکا است

آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به فرار رییس جمهور و برخی مقامات افغانستان از این کشور که زیر نظر آمریکایی ها فعالیت می کردند، بیان داشت: اوضاع امروز افغانستان درس های فراوانی برای ما دارد و ما باید از هر واقعه درس بگیریم.

وی اعتماد به آمریکایی ها را اشتباه دانست و تاکید کرد: اعتماد بر شیطان بزرگ سبب خسران برای هر کشوری است.

امام جمعه کرج با اشاره به تسلط گروه طالبان بر افغانستان افزود: این گروه درباره ایران اشتباه نکند چرا که در صورت اشتباه، سرنوشت آن بدتر از داعش خواهد بود.

وی با بیان اینکه نباید عملکرد گذشته طالبان را فراموش کرد، اظهار داشت:‌طالبان امروز بزک کرده است و در عین حال کسب تجربه نیز نموده است که ما باید در مقابل این گروه احتیاط کرده و بگذاریم زمان خیلی چیزها را نشان دهد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود دوم شهریور ماه را که روز آغاز فعالیت دولت جدید می باشد برای کشور بسیار مهم دانست و تصریح کرد: رییس جمهور جدید باید مهمترین مطالبات رهبر معظم انقلاب و مردم را که در حکم تنفیذ هفت محوری ایشان قید شده اجرا نماید.

وی تنها راه پیشرفت کشور و عبور از مشکلات را ورود جوانان مومن، مخلص و متخصص در بدنه دولت دانست و گفت: دولت جدید می تواند با استفاده از ظرفیت های مردمی،‌ عدالت اجتماعی ،‌ معیشت  و مسکن مردم را که اولویت زیادی دارند سامان دهد.

امام سجاد (ع) راوی حماسه کربلا

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز  با تسلیت فرا رسیدن ۱۲ ماه محرم  سالروز شهادت امام سجاد (ع)  بیان داشت: امام سجاد (ع) از ابتدا شاهد و ناظر سفر تاریخی امام حسین (ع) و یارانش به کربلا بوده است.

وی گفت: امام زین العابدین (ع)  همچنین شاهد جنایات یزدیان و واقعه شام بود که آن حضرت توانستند در آن شرایط سخت سیاسی موجود افشاگری های مهمی از جنایات لشکر یزید برای مردم داشته و پیام رسانی بسیار خوبی در این زمینه نمایند.

متقین اهل امر به معروف و نهی از منکر

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود با بیان نقش مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت: متقین اهل امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هستند و این دستور الهی جایگاه رفیعی در جامعه و ثبات آن دارد همانگونه که خداوند فرمودند« در بین شما گروهی باید باشند که مردم را به خیر دعوت کرده و از بدی بازدارند».

وی افرادی که امر به معروف و نهی از منکر در دنیا می کنند جانشین خدا و رسول خدا (ص)‌ دانست و گفت: هیچ یک از ما نباید در مقابل گناه سکوت کرده و بی تفاوت باشیم و اگر در جامعه امر به معروف نهی از منکر ترک شود کار دست افراد نالایق افتاده و آن ها کشور را منحرف می کنند.

وی برقراری عدالت در جامعه را در سایه و اقامه تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند ایجاد و تشکل جامعه اسلامی بر اساس امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه با اشاره به سه مورد از حکمت های امیرالمومنین علی (ع) در نهج الیلاغه، اظهار داشت: هر کس که در جامعه تسلط یافت اگر خودسازی نکرده باشد خود رای می شود و همچنین اگر خود رای شد هلاک شده ولی اگر با مردم عاقل مشورت کند شریک عقل آن ها خواهد شد.

مسجد سنگر الهی

آیت الله حسینی همدانی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مهم مساجد در جامعه و ایران اسلامی، گفت: مساجد از پایگاه های اصلی فرهنگ سازی در کشور می باشند و در این مکان مقدس تربیت اخلاقی شکل گرفته و انسان های بصیر پرورش می یابند.

وی یکی از کاربردهای مسجد را نماز خواندن در آن دانست و تاکید کرد: مساجد کارکرد فراوانی در جامعه اسلامی دارند که در دوران دفاع مقدس و دوران دفاع از حرم های مطهر همه شاهد بودیم که رزمندگان از دل این مساجد بیرون آمدند و به دفاع از اسلام و مردم پرداختند.

امام جمعه کرج مسجد را مکان تربیت جوانان مومن،‌ انقلابی و جهادی دانست و افزود: مساجد مکانی برای تربیت مجاهدان برای مقابله با دشمنان می باشند و وظیفه امام جماعت فقط برپایی نماز جماعت در مساجد نیست بلکه وی نقش هدایت در مسجد و محل را دارد.

وی با اشاره به حمله صهیونیست در سال ۱۳۴۸ به مسجد الاقصی و آتش زدن این مکان مقدس،‌ تاکید کرد:‌ از آن پس تاکنون چهار هزار مسجد در جهان توسط دشمنان یا تخریب شده و یا سوزانده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز مساجد را مهمترین مرکز درمانگری آسیب های اجتماعی دانست و تصریح کرد: مساجد در صورتی می توانند آسیب های اجتماعی را درمان کنند که ابتدا آسیب های خود را درمان کنند و متاسفانه یکی از مشکلات مساجد ما اداره کنندگان آن ها هستند که برخی فهم اداره صحیح مسجد را ندارند.

وی در پایان با اشاره به ۲۶ مرداد ماه سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به کشور، با تجلیل از زحمات و مرارت هایی که این عزیزان در دوران اسارت تحمل کردند، سالروز ورود آن ها به ایران را گرامی داشت.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …