شنبه , 1 اردیبهشت 1403

بستر برای حضور نخبگان مهارتی البرز در مسابقات جهانی فراهم است

 بهزاد غفاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: رقابت ۱۵ نخبه مهارتی البرز با نخبگان سایر  استان ها در نوزدهمین المپیاد ملی کشوری مهارت برای کسب سهمیه حضور در مسابقات جهانی شانگهای آغاز شده است.

وی گفت: تلاش نخبگان البرزی در این رقابت ها کسب موفقیت برای حضور در مسابقات جهانی شانگهای است که سال آتی میلادی(۲۰۲۲) برگزار می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز افزود: در مسابقات المپیاد ملی مهارت انتخابی مسابقات جهانی ، ۱۵ نخبه مهارتی استان در ۱۱ رشته در حال رقابت با نخبگان سایر استان ها هستند.

غفاری  بیان داشت: در مجموع ۶۳ نخبه از سراسر البرز در مراحل شهرستانی و استانی این دوره از مسابقات شرکت داشتند که ۱۵ برگزیده آنان به المپیاد ملی راه یافتند.

مدیرکل آموزش  فنی و حرفه ای البرز گفت: نوزدهمین المپیاد ملی مهارت با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت غیر متمرکز تا آذرماه سال جاری در ۱۳ استان برگزار می شود و برگزیدگان در قالب تیم ملی مهارت جمهوری اسلامی ایران در سال  ۲۰۲۲ به شانگهای چین اعزام خواهند شد.

غفاری افزود: مرحله اول این مسابقات به میزبانی استان‌های مازندران،  سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس و کردستان از ۲۲ مهر سال جاری با حضور ۱۷۰ رقابت کننده آغاز شده است.

وی ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت (WSI) همه ساله مسابقات ملی مهارت را برگزار می کند و برگزیدگان برای شرکت در مسابقات جهانی مهارت که هر ۲ سال یکبار در یکی از کشورها برگزار می شود اعزام خواهند شد.

  افزایش مهارتهای حرفه‌ای جوانان، بستر سازی برای حضورحرفه ‌آموختگان درصحنه رقابت های بین‌المللی و آشنایی با تکنولوژی روز از جمله اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت است. 

استان البرز با هفت شهرستان تابعه دارای  هشت مرکز آموزش مهارتی دولتی با ۱۰۰ مربی و ۴۵۰ مرکز آزاد آموزش فنی و حرفه ای  است.

با وجود شرایط کرونایی ۱۲ هزار و ۴۵۷ نفر طی ۶ ماه گذشته در این استان آموزش های مهارتی را فرا گرفتند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …