پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

بستر برای بهره گیری از اینترنت اشیا در البرز فراهم شد

«اینترنت اشیا به عنوان  شبکه جدیدی در جهان است که بدون هیچ گونه مزاحمت به صورت هوشمند بین افراد و سیستم های طراحی ارتباط مطلوب برقرار می کند.»

بهزاد غفاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بهره گیری از این فناوری نوین را اقدامی راهگشا در توسعه آموزش های هوشمند و پاسخگویی به نیاز بازار کار به مهارت آموختگان صاحب صلاحیت عنوان کرد.

وی بهره گیری از این فناوری را بستر ساز رشد سریع در توسعه کسب و کارهای نوظهور و حرکت در مسیر تحقق اهداف پیش بینی شده ذکر کرد و گفت: در این راستا تامین فضای آموزشی مناسب برای اجرای طرح «راه اندازی کارگاه اینترنت اشیا»  در دستور کار قرار گرفته است.

غفاری  افزود: مکاتبات با دستگاه های مرتبط استان برای  تسهیل در فرایند ها، انجام تعاملات لازم جهت اجرای طرح در سطح ملی از طریق سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و معرفی کارشناسان و متخصصان  حرفه ای جهت عضویت در کارگروه مشترک از تعهدات طرفین در انعقاد این تفاهم‌نامه است.

وی ادامه‌داد: ارائه و راه اندازی طرح کارگاه هوشمند پایلوت، کمک به ارتقا مهارت و دانش کارشناسان و مربیان فنی و حرفه ای از طریق برگزاری دوره های آموزشی تخصصی، شناسایی و طراحی و تدوین استانداردهای آموزشی مورد نیاز بازار کار از دیگر اقداماتی است که در این تفاهم‌نامه مشترک مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز گفت:  مشارکت در تدوین منابع آموزشی و غنی سازی «بانک سوال» در حوزه اینترنت اشیا،  همکاری در برگزاری همایش ها، سمینارها و نمایشگاه های تخصصی و نیز مشارکت در تامین تجهیزات و ابزار فنی کارگاه هوشمند از جمله مهمترین تعهدات ۲ طرف در این تفاهم نامه است.

غفاری افزود: کلیه اقدامات از طریق اجرای مصوبات کارگروه مشترک انجام می پذیرد و در این راستا دبیر خانه ای در محل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای البرز تشکیل خواهد شد و طرفین این تفاهمنامه با معرفی نماینده، مصوبات کارگروه را به اطلاع مقامات مافوق می رسانند تا در صورت تایید، نسبت به اجرای آن اقدام شود.

استان البرز با هفت شهرستان تابعه دارای هشت  مرکز دولتی با ۱۰۰ مربی و ۴۵۰ مرکز آزاد آموزش فنی و حرفه ای  است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …