جمعه , 14 اردیبهشت 1403

برنامه ریزی ها در بستر گردشگری کشور در حد انتظار نیست

شادی حاضری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا عدم توجه به ایجاد زیر ساخت های لازم  را از جمله موانع و نکات ضعف در مسیر توسعه صنعت گردشگری البرز عنوان کرد.

وی افزود: ضروری است با تامین امکانات کافی گردشگری و برگزاری نمایشگاه های متعدد ، بستر مناسبی برای معرفی فرهنگ ، تمدن و تاریخ ایران زمین به دنیا فراهم آید. 

وی ضمن اشاره به زیان های فراوان ناشی از شیوع کرونا در صنعت گردشگری، پویایی این صنعت مهم  را  در گرو حمایت ، همراهی و همت والای دولت سیزدهم عنوان کرد. 

حاضری از بستر سازی برای توسعه گردشگری به عنوان مهمترین ساز و کارها در تقویت اقتصاد کشور ذکر کرد و گفت:‌ طی سال های اخیر  بسیاری از وعده های مسوولان در بحث گردشگری از شعار فراتر نرفته است.

وی افزود: امیدواریم  دولت سیزدهم جایگاه گردشگری را مورد توجه خاص قرار دهد تا بستر برای ایجاد تحول شگرف  در این صنعت را تجربه کنیم. 

حاضری بیان داشت : در ۲ سال اخیر بسیاری از کسب و کارهای حوزه گردشگری به ویژه فعالیت دفاتر گردشگری و واحدهای پذیرایی و اقامتی با چالش‌ حاد ناشی از شیوع کرونا مواجه و  تعطیل شدند ، لذا ضروری است با حمایت دولت  برای رفع این مشکلات چاره اندیشی کنند.

رییس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز گفت: طی سال های اخیر علی رغم تلاش وافر و پیگیری های مستمر فعالان گردشگری و صنایع دستی استان ،  تا کنون‌ بستر مناسبی برای برپایی نمایشگاه دائمی صنایع دستی این خطه فراهم نشده است.

وی افزود: در حالی که هنرمندان صنایع دستی و فعالان بخش خصوصی استان از  داشتن مکان مناسب برای نمایش، معرفی و عرضه تولیدات خود  محروم هستند ، نمی توان انتظار داشت کسب و کارها در این زمینه با رونق همراه شود. 

حاضری ایجاد تحول در گردشگری البرز و جذب و تشویق  گردشگران‌ برای بازدید از جاذبه های فراوان گردشگری به ویژه آثار تاریخی و فرهنگی استان را مستلزم‌  افزایش واحدهای اقامتی و پذیرایی و بهبود کیفیت خدمات رفاهی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: ضروری است دستگاه های اجرایی ذیربط با حمایت و پشتیبانی از بخش خصوصی بستر را برای تشویق صاحبان سرمایه جهت ساخت هتل‌های مجهز و امکانات گردشگری و خدماتی مناسب فراهم نمایند.

وی‌جابه جایی های متعدد درحوزه معاونت‌های استانی زیر مجموعه میراث فرهنگی در استان البرز را مورد گلایه قرار داد و گفت: طی یک سال و نیم گذشته بیش از سه  معاون و یا سرپرست برای تصدی معاونت گردشگری البرز انتخاب شده است و این جابجایی‌ها  همواره  در روند پیگیری مطالبات فعالان حوزه گردشگری استان اختلال ایجاد کرده است. 

رییس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز افزود: در سال‌های گذشته کارهای مهمی درحوزه گردشگری البرز انجام شده است ، لاکن توانمندی های فراوان  تاریخی، فرهنگی و طبیعت استان‌ ، اقدامات و برنامه ریزی های بیشتری را به‌ویژه در بحث ایجاد زیرساخت ها طلب می کند.

وی تصریح کرد: ضروری است در انتصاب ها از مدیران بومی که با ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی آشنایی کامل دارند استفاده شود.

حاضری با تاکید بر نظارت مستمر بر فعالیت های پیوسته انجمن‌های تخصصی ،  از  انجمن هنرمندان حوزه صنایع دستی به عنوان یکی از انجمن های موفق و نقش آفرین نام برد.

وی ادامه داد : در نشست های این انجمن مباحث مهمی از جمله آموزش، توسعه، ترویج، تبلیغات، بازاریابی و روش های توزیع و عرضه تولیدات صنایع دستی مطرح و مورد بررسی های کارشناسی قرار می گیرد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …