جمعه , 10 فروردین 1403

برداشت زعفران در نظرآباد آغاز شد

برداشت ۲۰۰ کیلوگرم زعفران در ۴۳ هکتار از زمین های نظرآباد آغاز شد.

برداشت زعفران در نظرآباد آغاز شدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، مدیر جهاد کشاورزی نظرآباد از رشد ۳۵ درصدی کاشت زعفران در نظرآباد خبر داد و گفت : در سال زراعی جاری ۴۳ هکتار از اراضی کشاورزی نظرآباد به کشت زعفران اختصاص یافت و برداشت این محصول آغاز شده است.

زینالی، با اشاره به این که زعفران با یک‌بار کشت تا هفت سال قابلیت برداشت دارد، افزود: کشت زعفران به دلیل قیمت محصول، سودآوری بالا و کم آب بر بودن ازجمله محصولاتی است که در آینده نزدیک سطح کشت بیشتری را به خود اختصاص خواهد داد.

زینالی گفت: خواص دارویی، هزینه کم انبارداری و قیمت بالای زعفران در بازار از جمله شاخصه‌هایی محسوب می شود که استقبال کشاورزان منطقه را به سمت کشت این گیاه افزایش داده است.

وی افزود: عطر و بوی زعفران نظرآباد ویژگی‌های خاصی دارد و آزمایش‌های انجام‌شده از سوی سازمان استاندارد گویای کیفیت بالای زعفران تولیدشده در این شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد با اشاره به مشکلاتی نظیر خام فروشی و خرده فروشی زعفران، گفت: سعی داریم برای کوتاه شدن دست افراد سودجو، با ارائه خدمات مناسب به کشاورزان برای برندسازی تولید محصول و همچنین ساماندهی تولید اندام تکثیری سالم و دریافت گواهی بهداشت زمینه را برای عرضه محصول با قیمت مناسب فراهم کنیم تا سود حاصل از فروش محصول زعفران به کشاورزان زحمتکش برسد.

زینالی به برداشت ۲۰۰ کیلوگرم زعفران از مزارع نظرآباد اشاره کرد و افزود: میانگین عملکرد در واحد سطح زعفران در کشور حدود سه کیلو در هکتار است، اما شهرستان نظرآباد میانگین عملکرد بین هفت تا هشت کیلو در هکتار است که از میانگین کشوری بالاتر است و همچنین کاشت زعفران در نظرآباد زمینه اشتغال ۱۰ هزار نفر در سال را ایجاد کرده است.

برداشت زعفران در نظرآباد آغاز شد

برداشت زعفران در نظرآباد آغاز شد

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …