سه شنبه , 11 اردیبهشت 1403

باغ موزه دفاع مقدس به قطب فرهنگی البرز تبدیل می شود

استاندار البرز گفت: باغ موزه دفاع مقدس به نام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است و می خواهیم از این مجموعه بعنوان قطب فرهنگی استان استفاده کنیم.

باغ موزه دفاع مقدس به قطب فرهنگی البرز تبدیل می شودبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز البرز؛ عبداللهی در جلسه هیات امنای باغ موزه دفاع مقدس استان که روز چهارشنبه در محل باغ موزه استان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، افزود: مدال طلای سربازی و الگوی استقامت متعلق به سردار حاج قاسم سلیمانی است، از این رو باید رفتار، منش و کردار این الگوی ارزشمند سرلوحه کار و زندگی ما باشد و سربازی حقیقی برای این خاک مقدس را از ایشان فرا بگیریم.

وی ادامه داد: باید وحدت، اتحاد، انسجام، مبارزه با نفاق و تفرقه و سربازی ولایت را از حاج قاسم سلیمانی یاد بگیریم و در زندگی به کار ببندیم، این گونه است که جامعه متحول می شود.

عبداللهی گفت: باغ موزه دفاع مقدس به نام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است و می خواهیم از این مجموعه بعنوان قطب فرهنگی استان استفاده کنیم.

وی افزود: در این حوزه تجربه فعالیت دارم و در جاهای مختلف نسبت به راه اندازی این مکان فرهنگی اقدام کرده ام بنابراین با این روند آشنا هستم و معتقدم که چنین مجموعه هایی رسالت بزرگی در فرهنگ‌سازی در حوزه های مختلف داشته باشند.

استاندار البرز گفت: در بسیاری از کشورها یادبودها، نمایشگاه ها و باغ موزه هایی ایجاد شده اند که بسیار موفق بوده اند.
وی افزود: دوران دفاع مقدس در کشور ما سرشار از درس های دینداری، ایثار، غیرت، جوانمردی، استقامت، وحدت و همدلی بوده بنابراین مسئولان استان باید با اهتمام و ارادت ویژه در راستای ایجاد چنین امکانی ورود کنند.

عبداللهی گفت: انتظار می رود که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان برای تکمیل فازهای بعدی پروژه باغ موزه دفاع مقدس اقدام کنند و به طور قطع استانداری نیز به تکالیف خود واقف است و تعهدات خود را اجرایی می کند.
وی افزود: با توجه به اینکه باغ موزه دفاع مقدس در البرز المان و نماد و قطب فرهنگی البرز خواهد بود، برای تسریع در روند کمی و کیفی تکمیل این پروژه، مقرر شد قرارگاه خاتم بعنوان پیمانکار انتخاب شود.پ

کل پروژه در کنار بوستان جهان نما در زمینی به مساحت بیش از چهار هکتار و زیر بنای ۲۰ هزار متر مربعی در حال ساخت می‌باشد که در حال حاضر فاز اول این پروژه که همان ساختمان اصلی یا اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به طور کامل به بهره برداری رسیدی و از فازهای بعدی تنها فاز ۲ حدود ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …