شنبه , 15 اردیبهشت 1403

ایجاد ۵۰هزار شغل برای سال۱۴۰۱ در استان البرز هدف‌گذاری شد

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، عبدالله دارایی روز یکشنبه درنشست کارگروه اشتغال  که با حضور استاندار البرز برگزار شد اظهار داشت: ایجاد 50  هزار شغل در سال پیش رو ،  سهمیه ای است که برای دستگاه‌های اجرایی استان از جمله در بخش‌های کشاورزی و  کمیته امداد امام خمینی(ره)‌ در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در سال 1400‌ بیش از 70 درصد تعهد  دستگاه‌های اجرایی و نهادهای استان در زمینه ایجاد اشتغال تحقق یافته و این مهم در سامانه ایجاد و اشتغال ثبت شده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز نرخ کنونی  بیکاری استان را  8.3 درصد اعلام کرد و گفت: درصدد هستیم این رقم را در سال 1401 تا هفت درصد کاهش دهیم.

دارایی تاکید کرد:  ضروری است دستگاه‌های اجرایی و نهادهای استان اشتغال هایی که ایجاد می‌شود را حتما در سامانه رصد ثبت کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح ایجاد کارگروه‌های مشاغل خانگی و خرد گفت: در این راستا با مجموعه‌های مختلف از جمله انجمن‌ها، نخبگان، کار آفرینان ، دانش بنیان ها و دانشگاهیان نشست‌هایی خواهیم داشت و دراین زمینه تیم‌هایی را برای طرح موضوع های مختلف  ایجاد می‌کنیم.

دارایی پیشنهاد کرد: نام گذاری میدان‌های شهر به نام  کار آفرین‌ها مزین شود و شهرداری ها و فرمانداری‌ها  در این زمینه  همکاری کنند.

وی در خصوص مراجعه کارگران به شهرک‌های  صنعتی استان برای کار گفت: قرار است در این زمینه با مسئولان ذیربط نشست‌های برگزار شود تا زیر ساخت‌ها لازم برای ایجاد اشتغال این قشر فراهم شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز همچنین از دستگاه ها و نهاد های استان درخواست کرد برای فراهم شدن زیرساخت های ایجاد و برگزاری نمایشگاه های فصلی، دائمی و مقطعی این اداره کل را یاری دهند.

انتهای پیام/س

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …