یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

اورژانش اجتماعی دانش آموزان در همه استان ها راه اندازی شده است

مسعود شکوهی روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا در کرج با اشاره به اینکه دانش آموزان و خانواده هایشان استقبال خوبی از اورژانس اجتماعی دانش آموزی داشته اند، افزود: این خط تلفن با شماره ۱۵۷۰ در قالب برنامه های طرح ملی نماد برای ارتباط با سه گروه دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان راه اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای این کار زحمات بسیاری کشیده است تا خانواده ها و دانش آموزان بتوانند از خدمات این بخش بهره مند شوند.

وی بیان داشت: اورژانس اجتماعی دانش‌آموزی برای کیفیت‌بخشی به خدمات مشاوره‌ای و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان ها فعال شده است.

شکوهی تصریح کرد: ارتقای سلامت روان و مصون‌سازی دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی یکی از رسالت های مهم نظام تعلیم و تربیت محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه ارائه چنین خدماتی زمینه‌ساز پیشگیری از بروز و گسترش اختلال‌های سلامت روان و آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان می‌شود،اضافه کرد: این خدمات موجب نجات آنان در فوریت‌های روانی و اجتماعی و رویدادهای ناگوار در شرایط سخت خواهد شد.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در اورژانس اجتماعی دانش آموزی خدماتی نظیر فوریت‌های روانی اجتماعی، راهنمایی و مشاوره تلفنی و مددکاری اجتماعی به متقاضیان ارائه می‌شود.

وی طرح نماد را محوری‌ترین برنامه این وزارتخانه برای توانمندسازی و ارتقای مهارت‌های زندگی دانش‌آموزان دانست و گفت: این طرح نظام مراقبت اجتماعی کشور را شکل می دهد که نیاز به همکاری همه دستگاه های عضو طرح دارد.

شکوهی عنوان کرد: برای حمایت از دانش آموزان آسیب پذیر نیاز به کمک دستگاه هایی که دراین طرح مهم نامشان ذکر شده داریم تا امکان ارائه خدمات به دانش آموزان دراستان ها در زمان مورد نیاز فراهم شود.

وی اظهارداشت: در ارائه خدمات به دانش آموزان در طرح ملی نماد گره هایی وجود دارد که بخشی از آن مالی است و نیازبه حمایت برای برطرف شدن دارد.

وی با تاکید براینکه دستگاه قضایی پیشرو درطرح ملی نماد است،افزود: از همکاری نیروی انتظامی نیز در اجرای این طرح مهم در استان ها قدردانی می کنیم.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …