پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

انصارالله: سفیر ایران به دلیل وضعیت سلامتی‌اش خاک یمن را ترک کرد

به گزارش ایرنا از المسیره، محمد عبدالسلام شنبه شب در توییتی نوشت: تفاهمی میان ایران و عربستان سعودی از طریق بغداد درباره انتقال سفیر ایران در صنعا توسط هواپیمای عراقی صورت گرفت و این اقدام به دلیل وضعیت سلامتی‌ ایرلو بود.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن در ادامه نوشته است: اخبار و گمانه‌زنی‌های منتشر شده در رسانه‌ها عاری از صحت است.

پیش‌تر روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شده بود که سفیر ایران در یمن به دلیل اختلاف میان تهران و صنعا خاک این کشور را ترک خواهد کرد.

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سعید خطیب زاده در پاسخ به سئوال خبرنگاران پیرامون برخی اخبار منتشره در مورد آخرین وضعیت سفیر جمهوری اسلامی ایران نزد دولت نجات ملی یمن اظهار داشت: ایرلو از چند روز قبل به بیماری کرونا مبتلا شده است و با توجه به ضرورت رسیدگی پزشکی عاجل به وی، وزارت امورخارجه برای انتقال او به کشورمان جهت معالجات لازم تماس‌ها و رایزنی‌هایی را با برخی کشورهای منطقه به عمل آورد که سرانجام منجر به فراهم شدن مقدمات لازم جهت انتقال وی شد که بحمدالله هم اکنون انتقال ایرلو به جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است.

خطیب زاده ضمن قدردانی از کشورهای دست اندر کار این اقدام انسانی، برخی خبرسازی‌ها و جوسازی‌های رسانه‌ای را در این رابطه عاری از صحت دانست.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …