یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

انتظار ساکنان چهارباغ  توسعه‌ ورزش همگانی و قهرمان پروری است 

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی فرمانداری چهارباغ قدرت اله شمیرانی در نخستین جلسه شورای ورزش و ستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان که با حضور امام جمعه برگزار شد گفت: باید ضمن شناسایی و استفاده از ظرفیت های شهرستان و هدایت استعداد های ورزشی، در مسیر نهادینه کردن ورزش همگانی حرکت کنیم و بستر را  برای معرفی منتخبین ورزش قهرمانی فراهم آوریم. 

وی افزود: به نظر می‌رسد مهم‌ترین خلا موجود در مسیر توسعه استعداد یابی و استعداد پروری در حوزه ورزش دانش‌آموزی به ویژه در مناطق کم برخوردار،  از فقدان یک الگوی جامع راهبردی مؤثر ناشی شده است. 

وی ادامه داد: برای رفع این چالش ضروری است یک نظامی منسجم با هدف استعدادیابی و استعداد پروری درحوزه ورزش آموزش‌ و پرورش چهارباغ ایجاد شود تا تعریف  علمی مشخصی در پوشش انجمن ورزشی داشته باشیم . 

فرماندار چهارباغ همکاری نزدیک ادارات ورزش و جوانان این شهرستان با اداره کل آموزش و پرورش استان جهت استعداد یابی از ۱۵۰۰ دانش آموز رشته‌های مختلف ورزشی را ضروری دانست.

شمیرانی با اشاره به اهمیت نقش اقتصاد در ورزش افزود: با بهره گیری از مولفه‌هایی همچون معافیت‌های مالیاتی، بخشودگی جرائم مالیاتی، ظرفیت خیرین و اصلاح قوانین می‌توان به سلامت جامعه از طریق ورزش کمک شایانی کرد. 

وی ضمن تاکید بر ضرورت حل مشکلات جوانان از قبیل ازدواج، اشتغال‌ و اوقات فراغت گفت: ضروری است با تدوین سند علمی و راهبردی با محوریت اداره ورزش و جوانان ، رفع مسائل این قشر پویای جامعه به صورت مداوم در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار چهارباغ اظهار کرد: جوانان باید از انجام حرکات نمایشی فاصله بگیرند و با کمک و حمایت دستگاه های اجرایی در حوزه‌های اشتغال، ازدواج و مسکن  خدمات ملموس را مطالبه و پیگیری نمایند.

شمیرانی افزود: جوانان نقش بسیار مهمی در توسعه یافتگی جوامع بر عهده دارند و باید در شهرستان چهارباغ از این ظرفیت  استفاده کنیم و نقش آنها را در سازمان های مردم‌نهاد (سمن‌ ها) تقویت نماییم.

وی ادامه داد: هرچند سازمان های مردم نهاد به صورت مستقیم بخشی از ساختار دولت محسوب نمی‌شوند،  اما نقش بسیار مهمی به‌عنوان واسطه بین فردفرد مردم و قوای حاکم ایفا می‌کنند.

وی گفت: تعداد سمن‌های موجود که در حوزه مسائل جوانان در شهرستان فعالیت دارند کافی و قابل قبول نیست که در این راستا باید بستر فعالیت حداکثری این نهادها در چارچوب قانون فراهم شود.

فرماندار چهارباغ  افزود:  با ساماندهی و تشکیل کمیته‌های تخصصی درحوزه ازدواج و اشتغال ، جوانان می توانند در این راستا نقش آفرین باشند. 

رئیس شورای ورزش و ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان چهارباغ در ادامه اظهاراتش با اشاره به برنامه های دولت سیزدهم در هدف گذاری ساخت یک میلیون مسکن در سال به ویژه ساخت مسکن برای جوانان گفت: اراضی جنوبی چهارباغ از ظرفیت مناسبی برای ساخت مسکن جوانان برخوردار است. 

شمیرانی در پایان اظهاراتش در این جلسه پیشنهادهایی در خصوص افزایش مراکز مشاوره ازدواج ،  تشکیل بانک اطلاعاتی نخبگان جوان ، ساخت خانه جوان و تشکیل هیئت اندیشه ورز مطرح کرد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

در این نشست معاون ورزشی مدیر کل ورزش و جوانان و معاون جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان ، شهردار، روسای ادارت، مسوولان “سمن‌ها” و روسای هیئت‌های ورزشی حضور داشتند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …