پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

امید را با بیان دستاوردهای انقلاب به جامعه تزریق کنیم

علی طاهری خلوص روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا به اهمیت نیاز جامعه به امید پرداخت و افزود: با مرور فرمایشات رهبر معظم انقلاب هیچ موضوعی به اندازه فرهنگ برجسته نیست.

وی با اشاره به اینکه ماهیت انقلاب اسلامی، فرهنگی است، افزود: اکنون خیلی از کشورها در صدد الگوگیری از انقلاب اسلامی هستند از این رو دشمن از همان روز اول بنا را بر مقابله با انقلاب اسلامی گذاشت چون این انقلاب توانست مکاتب مختلف را تحت الشعاع خود قرار دهد.

وی بیان داشت: در واقع مشکل اصلی دشمنان تفکر فرهنگی ناشی از انقلاب اسلامی است و سعی کردند با انواع توطئه، ترور و تحریم در سیر حرکتی انقلاب اسلامی وقفه ایجاد کنند.

طاهری خلوص با بیان اینکه اکنون دشمنان انقلاب اسلامی بحث استحاله فرهنگی را به صورت جدی شروع کرده اند،خاطرنشان کرد: دشمن چون در جنک سخت شکست خورده، دنبال تغییر رفتار از طریق تغییر در باورها است لذا از طریق فضای مجازی در تلاش هستند تا نسل جدید ما را به چالش بکشند و انقطاع نسلی ایجاد کنند.

وی به شکاف تاریخی در جامعه اشاره کرد و افزود: دشمن بر این شکاف ها متمرکز شده و در صدد ایجاد چالش های هویتی است که باید هوشیارانه عمل کرد.

این جامعه شناس البرز ادامه داد: باید با تمرکز بر اصول مشترک، میان همه مردم در جهت تقویت هویت دینی و انقلابی همت کنیم تا تاثیر اقدامات دشمن را به حداقل برسانیم.

وی به لزوم برنامه ریزی برای تهیه اطلس فرهنگی دراستان ها و شناخت نقاط قوت و ظرفیت ها پرداخت و عنوان کرد: توجه به افزایش سرمایه اجتماعی در جامعه نیز ضروری است چراکه اکنون جامعه نیاز به امید دارد.

طاهری خلوص عنوان کرد: در شرایط فعلی رسانه های خارجی شب و روز در حال سم پاشی علیه ایران و انقلاب اسلامی هستند و مدام به دنبال تزریق یاس و ناامیدی در جامعه هستند .

وی اظهارداشت: تمام تلاش رسانه های معاند این است که یک نقطه ضعف، عیب و یا مشکلی را در جایی پیدا کنند و به بزرگنمایی و برجسته کردن آن در اذهان بپردازند.

وی گفت: در هر جامعه‌ای مشکلات در کنار توانمندیها وجود دارد اما رسانه‌های خارجی به هیچ وجه به طرحهایی که در ایران به بهره‌برداری می‌رسد و به رونق اقتصادی و اشتغالزایی منجر می‌شود نمی‌پردازند تنها به دنبال یافتن و برجسته‌کردن مشکلات کشور ماهستند.

جامعه شناس البرزی با اشاره به اینکه رسانه‌های داخلی باید با تلاش بیشتر به معرفی داشته‌ها و دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بپردازند، اضافه کرد: فعالان رسانه ای باید چشمه امید را در جامعه به جوشش درآورند و مانع از دیده نشدن نقاط قوت کشور شوند.

وی یادآورشد: ملت ایران به فرموده امام راحل ثابت کردند که می‌توانند و تاکنون هم با وجود فعالیت کانال خبری ضدانقلاب زیاد، توانستند در برابر هجمه سنگین علیه این کشور، چهار دهه ماندگاری داشته باشند.

طاهری خلوص تاکید کرد: حیات انقلاب اسلامی به ما بستگی دارد لذا با نگاهی به گذشته می‌توان دریافت که برای پیروزی انقلاب اسلامی چه فداکاری هایی شده است و همچنین بدانیم که حیات و پویایی این انقلاب  نیازمند گسترش ایثار، وحدت و یکپارچگی است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …