پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

استقرار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهارباغ در اولویت قرار گیرد

قدرت الله شمیرانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نشست اخیرش با مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان، از آمادگی کامل این فرمانداری در نهادینه شدن فعالیت های فرهنگی و تقویت فرهنگ اسلامی ایرانی در این شهرستان خبر داد.

وی حرکت موثر در مسیر تقویت فرهنگ جامعه را مستلزم نگاه همه جانبه و فراگیر تمامی مسوولان عنوان کرد.

وی ادامه داد: در حوزه اولویت بندی معمولا مدیران بخاطر عمر کم مدیریتی کمتر به مقوله فرهنگ ورود پیدا می کنند و بیشتر به نتیجه گرایی می اندیشند که برای رفع این چالش باید چاره اندیشی شود.

حوزه فرهنگ در بودجه ۱۴۰۰ چهارباغ در جایگاه ویژه ای قرار دارد

سرپرست فرماندار چهارباغ با اشاره به لزوم فعالیت های فرهنگی درچهارباغ گفت: حوزه فرهنگ دربودجه ۱۴۰۰ این شهرستان جایگاه ویژه ای را کسب کرده است.

شمیرانی با اشاره به توقع بالا و درخواست به حق مردم چهارباغ از حوزه فرهنگ افزود: سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ معمولا دیر بازده است و جامعه شدیدا به نوآوری و توجه خاص در این حوزه نیازمند است‌.

وی با تاکید بر این مهم که نباید کمک به ارتقاء فرهنگ را هزینه تلقی کرد گفت: سرمایه گذاری در این حوزه ، کاهش بزه، استحکام بنیان خانواده ها و سلامت جامعه را به ارمغان می آورد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام‌ معظم رهبری در بحث فرهنگ اسلامی و تاکید معظم له بر پیوست فرهنگی در برنامه ها اظهارکرد: فرمانداری این شهرستان نگاه جدی در مقوله فرهنگ دارد.

سرپرست فرمانداری چهارباغ به نقش حساس و جایگاه رسانه‌ها در معرفی الگو ها و هنجارهای  اجتماعی گفت: رسانه ها می‌توانند بستر را برای هم‌نوایی، هم‌سویی و فرهنگ سازی در افراد و جامعه فراهم آورند. 

شمیرانی با اشاره به تاثیر فضای رسانه ای از جمله فضای مجازی در جامعه گفت: در مقوله تاثیرگذاری فرهنگی باید حساب شده و با برنامه حرکت کرد تا در دراز مدت شاهد ثمره آن باشیم.

اعتبار احداث فرهنگسرای چهارباغ تامین شده است

 شمیرانی گفت: نظر به اینکه شهرستان چهارباغ فاقد آمفی تاتر است ، با ایجاد تغییراتی در نقشه و تیپ ساختمانی پروژه فرهنگسرا ، امکان ایجاد آمفی تاتر در این ساختمان نیز وجود دارد. 

وی با تاکید بر ضرورت رعایت  فرهنگ اسلامی در ساخت و سازها اظهار کرد: در تامین نیازهای فرهنگی  ضروری است در مبلمان شهری، به حوزه فرهنگ ورود کنیم و طراحی ها با معماری اسلامی ایرانی مطابقت و همخوانی داشته باشد.  

وی با اظهار تاسف از اینکه بسیاری از ساختمان ها با فرهنگ جامعه و معماری اسلامی فاصله دارد تصریح کرد: باید نگاه ها به سمتی هدایت شود تا فرهنگ در حوزه هنر و معماری بیش از پیش نفوذ داشته باشد و بومی سازی در اولویت قرار گیرد.

سرپرست فرمانداری چهارباغ از شورای فرهنگ عمومی به عنوان  یکی از مراکز تاثیرگذار در استان و شهرستان نام برد و گفت: باید برنامه ریزی ها به نحوی باشد تا همه پروژه ها در دراز مدت، میان مدت  و کوتاه مدت با پیوست فرهنگی همراه شوند.

شمیرانی با اشاره به فعالیت های ارزشمند هنری با رویکردمذهبی افزود: همه باید به سمت و سویی برویم که فرهنگ جدی گرفته شود وسرفصل همه فعالیت ها با گسترش فرهنگ قرآنی همراه شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …