دوشنبه , 24 اردیبهشت 1403

استاندار خراسان شمالی: دانشجویان، پیشگامان توسعه در جامعه هستند

محمدرضا حسین نژاد در پیام دوشنبه شب خود با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص قشر دانشجویان، آورده است: دانشجو، به‌ طور طبیعی‌ روشنفکر است،  یعنی‌ جزو گروه‌های‌ روشنفکر قهری‌ است‌ و نسبت‌ به‌ اوضاع‌ جاری‌ کشور، صاحب‌ نظر و صاحب‌ فکر و صاحب‌ عقیده‌ است.

استاندار در این پیام افزوده است: ۱۶ آذر ماه روز بصیرت سیاسی، یافتن حقیقت، معرفت دینی، روز پویایی وعلم آموزی، نماد آزادی خواهی، استکبار ستیزی، عدالت طلبی و بروز و ظهور جنبش دانشجویی است به راستی که روز دانشجو منشأ و زمینه‌ساز بسیاری از تحولات و جهت‌دهی‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است.

در این پیام تاکید شده است: باید صدا و مطالبات دانشجویان توسط مسوولان متولی شنیده شود تا جامعه به سوی پیشرفت و آبادانی توام با عدالت حرکت کند زیرا همین دانشجویان می توانند با تمام توان و ظرفیت های بالقوه خود در عرصه علم و پویایی و تحرک وصف ناپذیر خود، بالندگی و اقتدار ایران در عرصه های بین المللی را به اثبات برسانند، پس سزاوار و شایسته است که ما نیز مطالبات آنان را پاسخگو باشیم.

حسین نژاد یادآور شده است: اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، فرارسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو را به این قشر فرهیخته به ویژه دانشجویان استان خراسان شمالی تبریک عرض می نمایم و امیدوارم دانشجویان عزیز کشورمان در عرصه‌های مختلف به خصوص در فعالیت های علمی، موفق و موید باشند.

روز ۱۶ آذر به مناسبت شهادت سه دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران به دست مزدوران رژیم شاه، روز دانشجو نامیده شده است.  دانشجویان در آن روز، در اعتراض به ورود «نیکسون» (معاون رئیس جمهوری وقت آمریکا) و برقراری مجدد ارتباط دولت ایران با انگلیس پس از کودتای آمریکایی انگلیسی ۲۸ مرداد دست به تظاهرات زده بودند که به وسیله مأموران شاه درون دانشکده فنی به شهادت رسیدند

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …