سه شنبه , 18 اردیبهشت 1403

استاندار البرز بر توسعه کشت گلخانه ای در منطقه تاکید کرد

مجتبی عبداللهی روز شنبه در بازدید از مرکزهای  کشت گلخانه ای دانش بنیان در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) مشکین دشت استان البرز افزود: انتظار می رود در کنار توسعه کشت گلخانه ای ، طرح های بیابانزدایی با سرعت مناسب در استان البرز و شهرستان فردیس اجرا شود.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح ها همراهی شرکت های دانش بنیان ضروری است.

رییس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) وزارت جهاد کشاورزی مستفر در  مشکین دشت شهرستان فردیس نیز گفت: بیش از ۵۰ شرکت فناور و دانش بنیان در این مرکز فعالیت می کنند.

سید داود حاجی میررحیمی افزود: مرکز نوآوری وستا مرکز شتاب دهی استارتاپ های کشاورزی است که  امکانات لازم را برای توسعه این شرکت فراهم نموده است .

وی افزود: نشا کشت بافتی، اسانس گیاهان دارویی، دستگاه های هواشناسی کشاورزی، لوله های آب هوشمند، کیت های ویژه هوشمندسازی مزارع و گلخانه ها، تولید بذرسبزی و صیفی  و ذرت،بسته بندی بذور و محصولات کشاورزی، عرقیات گیاهان دارویی و امثال آن از جمله محصولات کشاورزی  هستند که به مرحله تجاری سازی رسیده اند.

وی اظهار داشت: اکنون ۲۵ گلخانه در مجموع میانگین یک هکتار در این مرکز وجود دارد که محصولات کشاورزی اعم از کاهو فرانسوی،سبزی و صیفی ،آلوئورا،گل و گیاهان زینتی ،سوپر سبزی ها(بیبی اسفناج)،سورل و گوجه کشت و تولید می شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …