پنجشنبه , 20 اردیبهشت 1403

اجرای برنامه های دهه کرامت در بستر شاد البرز

فرشته فهمیده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا به محدودیت برگزاری برنامه‌های دهه کرامت به دلیل تداوم شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: این محدودیت نمی تواند بن‌بستی برای پیروان اهل بیت(ع) ایجاد کند به همین دلیل برنامه ها در بستر فضای مجازی تدوین شده است.

وی بیان داشت: دهه کرامت در ماه ذی‌القعده از میلاد حضرت معصومه(س) آغاز و با گرامیداشت احمد بن موسی الکاظم(ع) و امامزادگان ادامه پیدا می‌کند و درنهایت با میلاد امام رضا (ع) به پایان می‌رسد.
فهمیده  با بیان اینکه این ایام فرصت مناسبی برای احسان و نیکوکاری و همچنین فرصت خوبی برای هماهنگی و انسجام در فعالیت‌های خیر است، خاطرنشان کرد: دهه کرامت زمان مناسبی برای عرض ارادت به ساحت اهل بیت(ع) است، چنانچه مقام معظم رهبری فرمود این دهه را پاس بداریم.

وی برگزاری زیارت مجازی، حفظ احادیث و داستان رضوی، مدیحه سرایی، خاطره نویسی، سفرنامه نویسی ، مشاعره ،محفل انس با قرآن، مسابقه کتابخوانی، نماز درفرهنگ رضوی،دلنوشته، نمایشگاه مجازی حجاب و عفاف وهمایش دختران را از جمله برنامه های ویژه دهه کرامت درمدارس ، کانون های فرهنگی تربیتی و دارالقرآن های استان به مناسبت دهه کرامت عنوان کرد.

فهمیده یادآورشد: این برنامه‌ها با هدف گسترش فرهنگ رضوی و زمینه سازی و التزام عملی به ارزش‌های اخلاقی، شناخت ابعاد مختلف زندگانی اهل بیت (ع) به ویژه امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) برنامه ریزی و اجرایی شده است.

وی ایجاد فضای انس و محبت در محیط‌ها و مراکز آموزشی و پرورشی نسبت به اهل بیت (ع) را از اهداف مهم آموزش و پرورش در طول سال تحصیلی به خصوص در دهه کرامت ذکر کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز از دین اسلام به عنوان دین رحمت، محبت، عشق و ارتباط صمیمی یاد کرد و ادامه: برای معرفی دین باید از روشی که اهل بیت به ما آموخته‌اند، استفاده کرد.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …