یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

آموزش محله ای خانواده موفق با ابتکار بسیج در البرز آغاز شد

محمود حیدری فرمانده پایگاه مقاومت بسیج امام رضا (ع) حوزه  ۱۲۵ شهید رجایی کرج در حاشیه این همایش که با حضور خانواده های شهرک اوج کرج برگزار شد، گفت : این همایش با هدف آگاهی بخشی به خانواده ها در خصوص تربیت صحیح اسلامی ، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و بالا بردن سطح آگاهی شهروندان برگزار شده است.

وی ادامه داد: بسیج در نظر دارد تا با همکاری کارشناسان امور اجتماعی ، فرهنگی و حقوقی به مقابله با آسیب های اجتماعی بپردازد.

دکتر فرحناز پورمظاهری مشاور امور خانواده از جمله سخنرانان این همایش بود که به تشریح سبک فرزند پروری در خانواده پرداخت .

وی با تقسیم بندی سبک فرزند پروری به سه شیوه مستبدانه ، سهل گیرانه و مقتدرانه، گفت : در سبک مستبدانه والدین با به کار بردن ادبیات «باید و نبایدها » به فرزندان خود تحکم می کنند و آنان را مطابق خواست و اراده خویش تربیت می نمایند که این سبک آثار سوء رفتاری برای فرزندان در پی دارد.

پورمظاهری  در تشریح سبک سهل گیرانه نیز بیان داشت: در این سبک بیش از حد صمیمیت در خانواده وجود دارد که همه چیز برای فرزندان آسان گرفته می شود ضمن آنکه نحوه ادبیات خانواده از عرف خود خارج شده تا جایی که فرزندان به جای به کار بردن عبارت «پدریا مادر» اسامی آنها را به زبان می آورند که در این سبک  فرزندان به هر شکلی خود صلاح می دانند در خانواده و جامعه عمل می کنند که نتیجه آن افتادن در دام آسیب ها و مشکلات متعدد اخلاقی و رفتاری است.

این کارشناس ادامه داد: بهترین سبک تربیتی مقتدرانه است که در این سبک والدین چرایی و علل  امر و نهی را برای فرزندان خود تبیین می کنند و خیر و صلاح آنان را با استفاده از ادبیات  مناسب بیان می نمایند.

پورمظاهری اظهار داشت: در سبک مقتدرانه احترام متقابل در خانواده و نوع گفتارها و رفتارهای والدین سنجیده بوده  و رفتار غیر معقول دیده نمی شود و بر همین اساس فرزندان راه های زندگی را به خوبی می آموزند.

این کارشناس به خانواده ها توصیه کرد که در نهایت احترام به فرزندان خود ، مسائل و مشکلات را با ادبیات مناسب تشریح کنند.

همچنین دکتر علی قلی زاده کارشناس حقوقی در این همایش به موضوع حقوق خانواده و مشکلات اجتماعی در حوزه حقوقی پرداخت و گفت : هر یک از اعضای خانواده باید به امور حقوقی در ابعاد مختلف آگاهی پیدا کنند تا در دام مشکلات گرفتار نشوند.

آموزش  محله ای خانواده موفق با ابتکار بسیج در البرز آغاز شد

وی به مهمترین مشکلات حقوقی مردم اشاره کرد و بیان داشت : امروزه آنچه سبب شده تا شاهد مشکلات قضایی برای مردم در شعب دادگاه ها باشیم عدم آگاهی آنان نسبت به قوانین حقوقی به ویژه در بحث خرید و فروش املاک و ماشین آلات و سایر معاملات است .

این کارشناس حقوقی تاکید کرد که برای پیشگیری از مشکلات حقوقی باید قبل از هر گونه اقدامی در باره معاملات و سایر موارد با کارشناسان امور حقوقی مشاوره کرد یا اسناد و مدارک باید به خوبی بررسی شود.

همچنین کارشناس دیگر به معضلات و پیامدهای اعتیاد در جامعه پرداخت و بیان داشت : امروزه مهمترین اقدام در خانواده ها نظارت و رصد دقیق رفتارهای فرزندان است ضمن آنکه اگر فردی در خانواده دچار بیماری اعتیاد می شود باید راه های درمان آن به درستی تبیین و تشریح شود.

  

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …