یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

آغاز مرحله چهارم ساخت نیم ضریح حضرت علی (ع) در البرز

ساخت نیم ضریح حضرت علی (ع) آذرماه سال گذشته به استان البرز سپرده شد. این ضریح پس از طراحی های اولیه و ساخت سازه چوبی برای مراحل تکمیلی به مسجد جامع محمدشهر کرج منتقل شده است.

آغاز مرحله چهارم ساخت نیم ضریح حضرت علی (ع) در البرزبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز البرز؛ مدیر طرح های صنعتی و هنری ستاد عتبات عالیات استان با اشاره به این که سه مرحله از ساخت این نیم ضریح سپری شده است، گفت: با توجه به این که افتخار ساخت این نیم ضریح به استان البرز سپرده شده مراحل طراحی های اولیه و ساخت سازه چوبی آن با بهرمندی از طراحان و درودگران البرزی آغاز شد و پس از انتقال سازه به محمد شهر طی سه مرحله سازه چوبی کاملا به پایان رسیده است.

علیرضا میدانی ادامه داد: هم اکنون با آغاز مرحله چهارم تکمیل این سازه طراحی های مورد نیاز برای قلم زنی و نقش و نگار ها انجام شده است و این مرحله هم در حال انجام است و این مرحله با بهرمندی از مشارکت هنرمندان استان اصفهان صورت خواهد گرفت و انتظار می رود این نیم ضریح در سال 1401 به پایان برسد و برای انتقال به کشور عراق آماده شود.

وی افزود: از ابتدای ساخت این نیم سازه به اکنون تعداد 25 نفر شامل طراحان و درودگران البرزی بدون چشم داشت در ساخت این ضریح مشارکت داشته اند.

رئیس هیدت مدیره مجمع خیرین حرم ساز استان هم در خصوص تامین هزینه های این ضریح تصریح کرد : با توجه به این که ساخت این سازه به ستاد عتبات عالیات استان سپرده شده در این خصوص مجمع خیرین حرم ساز استان نیز با بررسی های مورد نیاز برای تامین هزینه های ساخت آن با جذب مشارکت خیرین هزینه های اولیه را تامین و سه مرحله از ساخت این سازه را به پایان رسانده است.

احمد رضا عاملی اضافه کرد: سه سال است که از عمر مجمع خیرین حرم ساز استان می گذرد و در صدد هستیم با جذب مشارکت های خیرین این سازه به پایان برسد ، هرچند مشارکت های مردمی و کمک های دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در تامین هزینه های جاری ساخت این نیم ضریح نیز چشمگیر بوده است و برای تکیمل این نیم ضریح مبارک نیازمند کمک های آنان هستیم.

عاملی افزود: تا کنون در ساخت این نیم ضریح از هیچ کمک مالی از طرف بیت المال استفاده نشده است و تامین هزینه ها از طرف خیرین انجام شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …