شنبه , 8 اردیبهشت 1403

آشنایی با بهترین روش های کاشت ابرو

کاشت ابرو که از جمله روش هایی است که با هدف بهبود زیبایی ابروها و رفع مشکلات ناشی از ریزش یا خالی شدن ابروها انجام می شود. تکنیک ها و روش های مختلفی برای انجام این روش وجود دارد که در تمامی آن ها، فولیکول های مو از ناحیه اهدایی یا همان پشت سر که نسبت به ریزش مقاوم هستند، گرفته و از طریق ایجاد سوراخ های ریز در نواحی خالی از مو در ابروها پیوند زده می شوند و تفاوت اصلی این روش ها در نحوه برداشت فولیکول ها می باشد.

با توجه به این موضوع، این سوال برای مراجعین ما مطرح می شود که کدام روش برای من مناسب‌تر است؟ در این مطلب به بررسی روش های مختلف کاشت ابرو پرداخته و سوالات شما در خصوص بهترین روش کاشت ابرو پاسخ داده‌ایم.

روش های استاندارد کاشت ابرو

جهت انجام کاشت ابرو، نیاز است در جلسات مشاوره شرکت کنید تا پزشک به بررسی میزان ریزش ابروها و وضعیت بانک مو و فولیکول های موجود بپردازد و با توجه به نتایج دلخواه شما و تراکم مورد نیاز، تصمیم بگیرد که کدام روش برای شما مناسب تر بوده و نتایج بهتری حاصل خواهد شد. تکنیک های انجام این روش در دو دسته جراحی (روش FUT) و غیر جراحی (روش های FUE و SUT) قرار می گیرند که با توجه به این که در صورت عدم تجربه کافی تیم جراحی، امکان سیخ شدن ابروها بعد از کاشت و ضعیف بودن کیفیت فولیکول های برداشته شده با انجام روش های غیر جراحی وجود دارد، استفاده از این روش ها چندان توصیه نمی شود. اما در مقابل، روش های جراحی با وجود عوارض و درد بیشتر، درصد رضایت بسیار بالایی را به همراه خواهند داشت.

کاشت ابرو به روش FUT

در کاشت ابرو به روش FUT ابتدا برش نواری شکلی در پشت سر زده شود و سپس، فولیکول ها با دقت بسیار بالا و زیر میکروسکوپ از برش پوستی جدا شوند. در مرحله بعد، گرافت ها از طریق ایجاد برش های بسیار کوچک و با در نظر گرفتن زاویه رشد موها پیوند زده می شوند تا بعد از رویش، از لحاظ ظاهری همانند سایر ابروها به نظر برسند و نتایح طبیعی تری حاصل گردد. در این روش، بهترین فولیکول ها زیر میکروسکوپ از نوار پوستی جدا می شوند و قطعا نتایج بسیار ایده آلی را شاهد خواهیم بود و به همین خاطر است که به عنوان بهترین روش کاشت ابرو در نظر گرفته می شود.

قسمت پشت سر که به عنوان بانک مو انتخاب می شود و فولیکول های قوی و به میزان کافی دارد، با استفاده از بی حسی موضعی بی حس می شود و نیاز است که موهای این ناحیه در حدود دو میلی متر کوتاه شوند. برشی که زده می شود در حدود یک تا یک و نیم سانتی متر عرض دارد و معمولا بین ۷ تا ۱۰ سانتی متر طول دارد، که میزان برش بستگی به میزان گرافت مورد نیاز جهت ایجاد تراکم مد نظر شما دارد. در پایان این مرحله و بعد از برداشت تعداد فولیکول مورد نیاز، پوست بخیه زده می شود و پانسمانی بر روی آن قرار خواهد گرفت.

مزایای روش FUT
    • نتایج بسیار طبیعی، خواب ابروی صحیح و تراکم فوق العاده از مهمترین مزایای این روش می باشد.
    • امکان انتقال تعداد بالایی گرافت در این روش وجود دارد و شما می توانید ابروهایی با تراکم و ضخامت مورد دلخواه تان را داشته باشید.
    • با توجه به این که تعداد فولیکول های برداشته شده از برش نواری بیشتر است، مقرون به صرفه تر نیز خواهد بود.
    • اعتماد به نفس افراد بعد از کاشت و به دلیل داشتن ابروهایی پر پشت و ضخیم، افزایش پیدا خواهد کرد.

موردی که بسیاری از افراد نگران آن هستند، جای زخم و بخیه ای است که پشت سر باقی می ماند که باید این را خاطر نشان شویم که در صورتی که این روش توسط پزشک متخصص انجام شود، کمترین میزان جای اسکار دیده می شود که البته به مرور محوتر نیز خواهد شد.

نتایج کاشت ابرو به روش FUT

FUT بهترین روش کاشت ابرو است و در صورتی که توسط پزشک متخصص و در یک کلینیک معتبر انجام شود، نتایج بسیار درخشان و البته دائمی را به همراه خواهد داشت. معمولا رشد موها چند ماه اول بعد از کاشت، سریع تر از حالت طبیعی است و نیاز است که هر ده روز یک بار، ابروها را با قیچی کوتاه کنید، اما به مرور روند رشد موهای کاشته شده نیز همانند ابروهای طبیعی خواهد شد.

کاشت ابرو به روش FUE

کاشت ابرو به روش FUE نیز همانند روش FUT ابتدا نیاز است که فولیکول ها از ناحیه اهدایی یا بانک مو برداشته شوند، با این تفاوت که دیگر نیازی به ایجاد برش نواری شکل در پشت سر نیست و فولیکول ها به صورت تکی و با استفاده از پانچ برداشته و در عمق و زاویه مناسب در ابروها پیوند زده می شوند. درست است که این روش با کمترین میزان تهاجم انجام می شود و درد کمتری را به همراه دارد، اما پزشک چشمی نسبت به برداشت فولیکول ها اقدام می کند و اطمینانی از کیفیت آن ها ندارد.

در این روش نیز موهای کاشته شده، سه تا چهار ماه بعد از کاشت شروع به رشد می کنند و تقریبا هشت تا ده ماه زمان می برد تا نتایج نهایی مشخص شود و تمامی افرادی که فولیکول به میزان کافی در ناحیه اهدایی دارند و از کم پشت بودن ابروهای خود ناراضی هستند، می توانند از این روش استفاده کنند.

کاشت ابرو به روش SUT

SUT روش جدید و البته غیر جراحی کاشت ابرو است که معایب روش های قبل را از بین برده و با استفاده از ابزارهای مخصوص انجام می شود که البته به تخصص و مهارت پزشک نیز بستگی دارد. جهت انجام این روش نیز، ابتدا بی حسی در ناحیه بانک مو اعمال می شود، فولیکول ها با استفاده از دستگاه برداشته و در ابروها پیوند زده می شوند. قبل از پیوند گرافت ها، طراحی از مدل ابروی دلخواه شما ترسیم می شود و با توجه به آن، شکاف هایی در ابرو زده می شود و فولیکول ها در عمق و زاویه مناسب پیوند زده می شوند. نتایج این روش در حدود یک هفته بعد از کاشت مشخص می شود و ممکن است که درجاتی از التهاب و قرمزی در ابروها مشاهده شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …